• 6
  • 7
2025-05-26, 15:19
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Orkar inte googla men läste att många blir påkörda av tysta elbilar, sen kan man diskutera vilket ljud som ska varna med, jag röstar för inspelat cykelpling eller kobjällra

Alla vinner på att bilar förblir så tysta som möjligt, det är bara den här generationen som inte har vant sig vid det - ännu. Sen har alla bilar redan ett signalhorn och att då komma åkande och låta som en jäkla glassbil verkar om möjligt ännu fånigare.

Att - iaf tillfälligt - simulera ett visst (motor)ljud utanför bilen kan det möjligen, kanske finnas en trafiksäkerhetsmässig nytta med. Just idag. Men att även ha det inne i kupén är väl ändå rätt löjligt? Amerikanskt påfund kanske? Åkte en Mach-E och där hade man denna innovation...
Citera
2025-05-26, 15:27
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Började som så många andra i min ålder, en nerkörd Volvo Amazon från 1965.
Fick den för några hundra lappar, och fick den att rulla en tid.

Det var början på ett långt bilpillande, och ett par hundra bilar som passerat genom åren.
Citera
2025-05-27, 19:44
Medlem
Volvo 240 sedan. Vit, 8600 mil, en ägare, nyskick. Snikmodell med förgasare och 4-växlad. Betalde 6000 kr, året var 2012.

Antagligen värd 10 gånger mer idag, finns fortfarande i familjen. Morsan använder den det lilla hon kör bil alls, endast sommartid. Jag lånar den ibland när man vill ut och mysåka. Kommer antagligen behålla den "för evigt", kul att faktiskt ha kvar sin första bil.
Citera
2025-06-01, 14:23
Medlem
Nissan almera 07
Köpte för 10.000 men motorn paja efter 1 månad.
RIP
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in