Hej, för 10 år sedan rökte jag cannbis i USA, jag var grovt berusad och rökte väldigt mycket för att jag var helt nybörjade så försökte om och om igen, blåsa in rätt osv. Jag höll på i 10 minuter och försökte röka ner i lungorna, till slut smällde det till och jag blev hög som ett hus. Tiden stannade nästan upp, klockan gick så sakta, och jag gick på månen känslan kommer jag ihåg. Dagen efter så kör jag bil och plötsligt så "hackar" jag mig från på motorvägen, ungefär som ett spel laggar. Jag körde hem, blev orolig och tänkte om jag kanske förstört mitt liv. Någon vecka efter det så fick jag min första panikångestattack någonsin, sedan fick jag en till veckan efter. Under 4-5 månader hade jag mycket mardrömmar och min självkänsla föll till botten. Jag fungerade inte optimalt längre. Men ändå helt okej. Livet rullade ju vidare.
Jag har sedan den kvällen aldrig rört en drog igen förutom alkohol. Droger var inget för mig helt enkelt.
Nu till topic, det jag drabbades av när jag läser på nätet är HPPT. Eller mina symtom är glasklara:
1. Blue field entoptic phenomenon. (detta är extra tydligt när jag sitter i flygplan och kollar ut fönstret)
2. Visual snow i mörker
3. Emotionell avtrubbning ( om jag är det idag vet jag inte, svårt att veta)
4. Floaters (maskar i synfältet, extra tydligt utomhus och kollar upp i himlen)
depersonalisation/derealisation vet jag inte om jag har, hur vet man det? :/
Är ni fler som har några av dessa symtom?
Hur påverkar det ert liv?
Vad kan man göra för att bli av med det?
Jag har sedan den kvällen aldrig rört en drog igen förutom alkohol. Droger var inget för mig helt enkelt.
Nu till topic, det jag drabbades av när jag läser på nätet är HPPT. Eller mina symtom är glasklara:
1. Blue field entoptic phenomenon. (detta är extra tydligt när jag sitter i flygplan och kollar ut fönstret)
2. Visual snow i mörker
3. Emotionell avtrubbning ( om jag är det idag vet jag inte, svårt att veta)
4. Floaters (maskar i synfältet, extra tydligt utomhus och kollar upp i himlen)
depersonalisation/derealisation vet jag inte om jag har, hur vet man det? :/
Är ni fler som har några av dessa symtom?
Hur påverkar det ert liv?
Vad kan man göra för att bli av med det?