• 1
  • 2
2025-08-16, 21:54
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Hej!

Vad är detta nu?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1395566

Citat:
En kvinna har förts till sjukhus efter att ha blivit misshandlad i Sjöbo. Enligt polisen ska hon ha blivit misshandlad av grannar i samband med att hon klippte gräset.

Sjöbo Olle skulle inte acceptera detta?
Senast redigerad av WhyAreYouBrainDead 2025-08-16 kl. 21:57.
Citera
2025-08-16, 21:59
Medlem
RiMaXs avatar
Det ligger säkert en massa gammalt groll bakom, om inte personen som misshandlade kvinnan är en regelrätt dåre.
Citera
2025-08-16, 22:00
Medlem
BOMB-CPs avatar
Det är en grannfejd som har pågått under en längre tid. I dag när målsägande klipper gräset blir grannarna irriterade på det och initialt så bråkar man verbalt. Sedan slår man även målsägande i ansiktet och kastar ner henne på marken,
Citera
2025-08-16, 22:05
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Det är en grannfejd som har pågått under en längre tid. I dag när målsägande klipper gräset blir grannarna irriterade på det och initialt så bråkar man verbalt. Sedan slår man även målsägande i ansiktet och kastar ner henne på marken,

Hon gjorde det säkert medan de höll på grilla eller haft någon annan tillställning
Citera
2025-08-16, 22:06
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:

Grannfejden lär fortsätta sen efter sjukhusbesöket, polisanmälan gör det inte bättre.
Citera
2025-08-16, 22:06
Citat:
mm då ska man ha stryk såklart.

Om man gör det bara för att jävlas så..
Citera
2025-08-16, 22:09
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2aFrukosten

Man kan inte slå ner folk som klipper gräset, nej!
Citera
2025-08-16, 22:34
Medlem
Citat:
Man kan inte slå ner folk som klipper gräset, nej!

Nej, naturligtvis inte.

Själv så klipper jag inte gräset på helgerna, för att inte störa grannarna.

Jag är pensionär, så jag kan göra det på vardagarna. Efter att dom har åkt till jobbet.
Citera
2025-08-16, 22:40
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2aFrukosten

Om du grillar för att jävlas så borde någon bränna ner ditt hus?
Citera
2025-08-16, 22:48
Medlem
rovmuns avatar
https://www.aftonbladet.se/lokala-nyheter/J8zgm@ablokal

Citat:
beväpnad med en knölpåk. Ponnyräddningen förvandlades snabbt till handgemäng och ponnyn valde att springa hem själv. Nu uppges ponnyfamiljen ha fått ett brev med innebörden att de bör skaffa vapen. Själva brevlådan har sparkats sönder, enligt tidningen av grannkvinnan med knölpåken efter att hon levererat brevet.

Kan det vara samma fejd från 20016?
Citera
2025-08-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
Man klipper gräsmattan när det passar en själv, men jag försöker låta bli att göra det efter 19.00!
Jag hade skjutit fanskapet som kommer in och slåss med ett av mina jaktvapen, sen hade problemet tagit slut där och då. Jävla stolpskott rent ut sagt!
Har man grannar så är man så illa tvungen att anpassa tiderna även efter andra - det gör du ju uppenbarligen själv också.

Nu ska det ju dock understrykas att det är ren spekulation att det var gräsklippning sent på kvällen som var upprinnelsen till bråket, kan ju lika gärna vara något annat - dryga kommentarer, alkohol, att kvinnan går nära tomtgränsen och antyder att hon tänker köra över grannens blommor, ja vem vet.
Citera
2025-08-17, 00:32
Medlem
Kan tänka mig att grannarna talat med henne och kanske vänt sig till myndigheter utan något resultat. Vissa människor borde inte bo i tätbefolkade områden utan djupt inne i skogen där de kan härja fritt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in