• 1
  • 2
2025-08-16, 16:28
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Brasilianskan Isabella Cêpa har erhållit politisk asyl i ett östeuropeiskt land efter att ha kallat en transpolitiker för ”fel” kön. I hemlandet riskerar hon upp till 25 års fängelse för ”hatbrott”.

För första gången någonsin har en person fått status som flykting och ansetts vara utsatt för förföljelse av staten efter att ha ”felkönat” en så kallad transperson. Den brasilianska feministen och transkritikern Isabella Cêpa blev delgiven misstanke om hatbrott efter att hon kommenterat den brasilianske lokalpolitikern Erika Hiltons framgångar. Hilton är egentligen en man, men i media beskrevs hans valseger som den största någonsin för en kvinnlig politiker.
https://nordfront.se/brasiliansk-kvi...ar-nu-flykting

Det är mycket som är sjukt i världen just nu, men det här kan nog vara det mest sjuka som jag någonsin har hört om. Är det här ens sant? 25 års fängelse för att ha sagt "han" istället för "hon". Va?

Isabella Cêpa är ju inte ens på något vis "nazist" eller "högerextrem", utan kallar sig själv för feminist.

Vad har ni för tankar om det här?
Citera
2025-08-16, 16:37
Avstängd
SkattefriZons avatar
Moderaterna är like woke så det kommer förmodligen bli livstids fängelse för liknande i Sverige snart.
Citera
2025-08-16, 16:47
Medlem
kalkryggars avatar

Så jävla galet. Nu litar jag dock inte ett skit på nazistlänken. Så det behövs en annan källa för trovärdighetens skull.

Vad exakt är det flyktingen har gjort för att få anmälan på sig. Att säga att någon har felkönat någon kan innebära en jävla massa.
Citera
2025-08-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det är mycket som är sjukt i världen just nu, men det här kan nog vara det mest sjuka som jag någonsin har hört om. Är det här ens sant? 25 års fängelse för att ha sagt "han" istället för "hon". Va?
Det är totalt fem olika uttalanden det handlar om. Maxstraffet för varje enskilt brott är fem år, och 5*5=25. Här ser man tydligt varför mängdrabatt på brott är rimligt.
Citera
2025-08-16, 17:18
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det är bra att feminister trycks åt. När det gäller att välja mellan trad-feminister och transor så står jag på transornas sida alla gånger.

Feminister vill och lyckas ofta förstöra mäns liv (samtyckeslagen, sexköpslagen, vem som får barnen vid separation) medan transor bara vill göra sina egna val.
Citera
2025-08-16, 17:22
Avstängd
Offerviljas avatar
Tror ni att Isabella Cêpa hade blivit behandlad på ett annat sätt om hon inte hade varit en vit brasilianska? Hennes utseende är ju inte bara europeiskt, utan nordeuropeiskt. Jätteblå ögon har hon. Jag tror inte att en svart brasilian eller en mestízo hade blivit behandlad på det här fruktansvärda viset som superariern Isabella Cêpa blivit behandlad. 25 års fängelse för att ha sagt ordet "hon"...
Citera
2025-08-16, 17:51
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Hade ingen aning om att Brasilien var så woke…
Citera
2025-08-16, 17:55
Avstängd
Offerviljas avatar
En lite smått feministisk fråga till er sverigedemokratiska män, då. Skäms ni inte över att ni inte gör någonting alls, medan kvinnor riskerar att hamna i fängelse i 25 år och blir tvungna att fly till Östeuropa?

Radio Nordfront pratar om Isabella Cêpa:

https://nordfront.se/brasiliansk-kvi...ar-nu-flykting

Finns det någon annan media än Nordfront som har tagit upp den obeskrivligt vidriga behandlingen av Isabella Cêpa?
Citera
2025-08-16, 18:53
Medlem
Merwinnas avatar
Det är konstigt hur transtramset kan ha fått ett sådant genomslag i Brasilien, där många - liksom i hela Sydamerika - fortfarande är troende katoliker. ???
Citera
2025-08-16, 18:55
Medlem
Sluta länka till en nazzetidning och kom med något trovärdigt. Det vore intressant att veta exakt vad som har sagts, i stället för att ta del av sjuk propaganda från båda håll.
Citera
2025-08-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Så jävla galet. Nu litar jag dock inte ett skit på nazistlänken. Så det behövs en annan källa för trovärdighetens skull.

Vad exakt är det flyktingen har gjort för att få anmälan på sig. Att säga att någon har felkönat någon kan innebära en jävla massa.

Via google hittar man flera artiklar om henne bland annat från brasiliansk media, som tyvärr bekräftar uppgifterna från nordfront.

Här är hennes sida på en transkritisk feministsida:
https://reduxx.info/author/feminisa/

(Bara att skumma igenom rubrikerna på den sidan gör ju att man blir mörkrädd över nuvarande politik i väst och Brasilien.)

Efter att ha läst om detta så tror jag att Bolsonaro kommer att göra comeback som president i Brasilien ungefär som Trump gjorde i USA.

Jag trodde att Lula-vänstern i Brasilien var ungefär som gammaldags sossar. Men de är tydligen sinnessjuka. Resultatet lär bli en högervåg i nästa val.
Citera
2025-08-16, 20:03
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Sluta länka till en nazzetidning och kom med något trovärdigt. Det vore intressant att veta exakt vad som har sagts, i stället för att ta del av sjuk propaganda från båda håll.
https://www.metropoles.com/colunas/a...ton-entrevista
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in