2025-08-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Jag åker och badar ofta nu på sommaren. Då jag inte äger en bil så åker jag till ställen man lätt tar sig med kollektivtrafik. Dessa badplatser är ju ofta ganska multikulti och det finns vissa fenomen som återkommer ex att lämna små barn, ofta syskonskaror själva i vattnet medans mamma sitter fullt beslöjad en bra bit ifrån vattnet. Vad har ni andra som brukar åka och bada för erfarenheter av multikulti på stranden?

Och när svenskar ligger och solar på stranden medans deras barn badar? Vad är skillnaden mellan att ena sitter i skuggan och andra i solen? Nu är jag inte på babbarnas sida men vissa tråd är bara så retarded.
Citera
2025-08-16, 19:03
Medlem
Citat:
Jag åker och badar ofta nu på sommaren. Då jag inte äger en bil så åker jag till ställen man lätt tar sig med kollektivtrafik. Dessa badplatser är ju ofta ganska multikulti och det finns vissa fenomen som återkommer ex att lämna små barn, ofta syskonskaror själva i vattnet medans mamma sitter fullt beslöjad en bra bit ifrån vattnet. Vad har ni andra som brukar åka och bada för erfarenheter av multikulti på stranden?
Varför tror du flera barn drunknar varje år?
Citera
2025-08-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solestrolls
Det låter ju helt sjukt? Vem gör så? Alla som har någon som helst allmänbildning vet ju att ett litet barn kan drunkna på bara ett par minuter.

det är därför dom har flera.
Citera
2025-08-16, 19:06
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytvante
Ah, så det är störande att folk har kul och umgås på stranden? Intressant… jag trodde stranden var till för alla att njuta av. Om hög musik eller vattenpipa är ett problem kanske det säger mer om din tolerans än om deras beteende. Folk badar, lyssnar på musik och kopplar av – precis som du vill göra, bara att det råkar vara på deras sätt också.

Om det verkligen stör dig så mycket, varför åker du då till de mest populära och multikulturella stränderna? Det verkar ju nästan som att du söker problemet själv. Sverige har tusentals sjöar, så om du vill ha total tystnad är det väl bara att hitta en liten, lugn sjö någonstans istället.
Det är väl den delen där de inte riktigt spelar Teddys Vilken Härlig Dag och man får den där riktiga Pripps Blå-känslan utan det spelas musik som har härkomst från Mellanöstern. Då känns det inte lika svensk sommar utan mer som att man är i ett annat land.
Med det sagt så hade jag inte varit så glad om någon spelade hip hop heller men det är något som svider extra med att göra stranden väldigt 'orientalisk' om man säger så.
Citera
2025-08-16, 19:12
Medlem
Landsbygdens avatar
Jag gillar det inte. Växte upp i en tid då det till 99% var vita personer på stränder och badplatser. Och aldrig några problem för någon. Tjejer solade (nästan som standard) topless och det var inget märkvärdigt, även om man spanade och sneglade lite försiktigt.

I Danmark var det, då och då, tjejer i tonåren som solade och badade näck på stränder som inte var nakenbad eller nudiststränder. På den tiden. Idag hade det varit omöjligt.

Det har varit en oansvarig migrationspolitik, ffa från muslimska länder. Nu måste det vara totalt tvärstopp för muslimer att ta sig ända till norden.

Inte varit ute vid någon badplats alls, dom två senaste åren. Utöver muslimer och araber, ofta massa jobbiga typer, rökare, hög musik, hundar, knarkare, skräp.

Skulle aldrig åka på semester till muslimskt land, så som Turkiet, Tunisien, Egypten, och ja, jag har provat.

Folk idag vågar väl inte gå fram och säga till heller. Risk för att bli skjuten, eller att det blir handgängemäng, så som det rapporterades om senast igår, i p4, från badplats på västkusten. Undrar om det var "svenskar".
Eller att det ska bli en diskussion och förhandling, om saker som uppenbart stör andra gäster.

Mångkultur, i rubriken, borde ersättas med 'från muslimska länder'. Det är inte thailändare, polacker, columbianer eller kubaner, kenyaner, som stör på badplatserna direkt.
Citera
2025-08-16, 19:13
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytvante
Ah, så det är störande att folk har kul och umgås på stranden? Intressant… jag trodde stranden var till för alla att njuta av. Om hög musik eller vattenpipa är ett problem kanske det säger mer om din tolerans än om deras beteende. Folk badar, lyssnar på musik och kopplar av – precis som du vill göra, bara att det råkar vara på deras sätt också.

Om det verkligen stör dig så mycket, varför åker du då till de mest populära och multikulturella stränderna? Det verkar ju nästan som att du söker problemet själv. Sverige har tusentals sjöar, så om du vill ha total tystnad är det väl bara att hitta en liten, lugn sjö någonstans istället.

De ska ta seden dit de kommer och visa respekt.
Citera
2025-08-16, 19:14
Medlem
Citat:

Citat:
Just där i ligger en stor kulturskillnad; vi svenskar kopplar av genom att ha det lugnt och skönt på stranden, kanske ligga och läsa medans man lyssnar på vågskvalp och fåglar medans många från Mena verkar koppla av genom att vara i stora skräniga sällskap med grillos.
Jag åker ofta och badar vid fint väder och åtminstone två av dom badplatser jag senast besökte ligger i omedelbar närhet av kollektivtrafik. Jag känner inte alls igen mig, men jag brukar iofs vara där dagtid (fram till 17-18 max) och vad som händer senare vet jag förstås inte.

Menar du att dom här beslöjade kvinnorna med sina barnaskaror och högljudda sällskap brukar sitta och tokgrilla mitt på dan i stekande sol? Det låter inte som mena-folk eller ens folk från sydeuropa. Dom brukar vara vana att hålla sig undan solen när det är som varmast.

Vill man höra vågskvalp och fåglar(fiskmåsar?) får man vara där tidig morgon innan alla barnfamiljer kommer igång med lekande barn som plaskar och stojar. Det är ganska trevligt att vara först på plan med ett morgondopp.
Citera
2025-08-16, 19:22
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Mångkultur, i rubriken, borde ersättas med 'från muslimska länder'. Det är inte thailändare, polacker, columbianer eller kubaner, kenyaner, som stör på badplatserna direkt.
´Håller med. Upplever dem som värst av alla.
Citera
2025-08-16, 19:37
Medlem
sommarlovs avatar
Jag tog en promenad igår.
Gick förbi en strand med folk som roade sig, la märke till en mörk man som spelade boll med sin dotter, tänkte att det verkar vara trevligt folk.
Vände och gick tillbaka, den mörka familjen hade åkt hem.
Kvar i gräset låg pappret från något de hade ätit.
Jag stannade upp och tittade mig omring och såg tre papperskorgar.

-Det är detta som är skillnaden, avsaknaden av hyfs mot andra utanför familjen.
Citera
2025-08-16, 19:40
Medlem
Det är extremt deprimerande med heltäckande svarta kläder på stranden som hasar omkring.
Citera
2025-08-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Jag gillar det inte. Växte upp i en tid då det till 99% var vita personer på stränder och badplatser. Och aldrig några problem för någon. Tjejer solade (nästan som standard) topless och det var inget märkvärdigt, även om man spanade och sneglade lite försiktigt.

I Danmark var det, då och då, tjejer i tonåren som solade och badade näck på stränder som inte var nakenbad eller nudiststränder. På den tiden. Idag hade det varit omöjligt.

Det har varit en oansvarig migrationspolitik, ffa från muslimska länder. Nu måste det vara totalt tvärstopp för muslimer att ta sig ända till norden.

Inte varit ute vid någon badplats alls, dom två senaste åren. Utöver muslimer och araber, ofta massa jobbiga typer, rökare, hög musik, hundar, knarkare, skräp.
Du har rätt i att tjejer inte kör topless längre, nu kör dom bottomless. Om du hade vågat dig ut på badplatser dom senaste åren så hade du sett hur vanligt det är med bikinis där rumpan är bar, och då menar jag mer eller mindre hela baken. Kanske dags för dig att ta en tur till stranden?
Citera
2025-08-16, 19:43
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Du har rätt i att tjejer inte kör topless längre, nu kör dom bottomless. Om du hade vågat dig ut på badplatser dom senaste åren så hade du sett hur vanligt det är med bikinis där rumpan är bar, och då menar jag mer eller mindre hela baken. Kanske dags för dig att ta en tur till stranden?
Får se. Eventuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in