Citat:
Ursprungligen postat av
Heddabritt
Jag åker och badar ofta nu på sommaren. Då jag inte äger en bil så åker jag till ställen man lätt tar sig med kollektivtrafik. Dessa badplatser är ju ofta ganska multikulti och det finns vissa fenomen som återkommer ex att lämna små barn, ofta syskonskaror själva i vattnet medans mamma sitter fullt beslöjad en bra bit ifrån vattnet. Vad har ni andra som brukar åka och bada för erfarenheter av multikulti på stranden?
Citat:
Ursprungligen postat av
Heddabritt
Just där i ligger en stor kulturskillnad; vi svenskar kopplar av genom att ha det lugnt och skönt på stranden, kanske ligga och läsa medans man lyssnar på vågskvalp och fåglar medans många från Mena verkar koppla av genom att vara i stora skräniga sällskap med grillos.
Jag åker ofta och badar vid fint väder och åtminstone två av dom badplatser jag senast besökte ligger i omedelbar närhet av kollektivtrafik. Jag känner inte alls igen mig, men jag brukar iofs vara där dagtid (fram till 17-18 max) och vad som händer senare vet jag förstås inte.
Menar du att dom här beslöjade kvinnorna med sina barnaskaror och högljudda sällskap brukar sitta och tokgrilla mitt på dan i stekande sol? Det låter inte som mena-folk eller ens folk från sydeuropa. Dom brukar vara vana att hålla sig undan solen när det är som varmast.
Vill man höra vågskvalp och fåglar(fiskmåsar?) får man vara där tidig morgon innan alla barnfamiljer kommer igång med lekande barn som plaskar och stojar. Det är ganska trevligt att vara först på plan med ett morgondopp.