Citat:
Ursprungligen postat av
cutepsycho
Jag kollade en video av Tyler Oliveira om invandringen i Sverige och började tänka lite och behöver hjälp att förstå problemet invandrare säger att dom har i Sverige.
Vi sätter dom i utsatta ställen -> vart ska vi ge dom boende? Låta de gå före i bostadskön eller köpa bostadsrätter åt dom eller slänga ut redan boende ur deras hem och ge bort hemmen?
Vi hjälper dem inte att få jobb -> ska vi ge dom jobb som de inte är kvalificerade för? En född svensk får inte heller det?
Hade jag flyttat till ex Italien eller what ever så får jag väl betala själv för den standarden jag vill ha annars hamnar jag väl självklart på sämsta möjliga plats
Mycket vill ha mer!
Det stora problemet tror jag är att man i deras hemländerna målar upp en bild av Sverige som inte riktigt stämmer.
Det handlar säkert delvis om släkt och vänner som vill dra hit dem och även flyktingsmugglare och massa andra som vill driva ut en del folk, speciellt de fattiga.
Utanförskapsområdena var en gång jäkligt bra och det var på sin tid det bästa man kunde tänka sig. Men placerar man massa problemindivider i ett och samma områden, så går det ner sig och nej sprida ut problemen hjälper inte.
Det kommer bara leda till att problemen istället kommer växa på fler håll.
Att få jobb i Sverige är jättesvårt oavsett.
Jag sitter själv på en hel del högskolepoäng och hade ändå väldigt svårt.
Det som det handlar om är att ha kontaktar, att kunna leverera, fast lite lagom så inte andra ser en som hot i sina jobb, bra referenser och massa annat.
Sverige har helt enkelt för lite vettiga jobb och invandringen har tidigare varit ett sätt att ordna jobb till många, främst svenskar.
Det har behövts byggas mer, mer tjänstemän på soc. mer tjänstemän på AF och massa annat.
De flesta invandrare fattar inte hur bra de har eller många gör nog det, men målar upp en annan bild.
När svensken är helt borta och de har tagit över landet helt, samt själva får reda ut det hela, så är det slut på sötebrödsdagarna för dem.