2025-08-16, 09:56
Medlem
cutepsychos avatar
Jag kollade en video av Tyler Oliveira om invandringen i Sverige och började tänka lite och behöver hjälp att förstå problemet invandrare säger att dom har i Sverige.

Vi sätter dom i utsatta ställen -> vart ska vi ge dom boende? Låta de gå före i bostadskön eller köpa bostadsrätter åt dom eller slänga ut redan boende ur deras hem och ge bort hemmen?

Vi hjälper dem inte att få jobb -> ska vi ge dom jobb som de inte är kvalificerade för? En född svensk får inte heller det?

Hade jag flyttat till ex Italien eller what ever så får jag väl betala själv för den standarden jag vill ha annars hamnar jag väl självklart på sämsta möjliga plats
Citera
2025-08-16, 10:06
Medlem
BOMB-CPs avatar
Problemet är att många fått fly sina hemländer, ett annat stort problem är att det är skillnad på folk och folk, det går inte hålla på och blanda härs och tvärs och tro det ska gå smärtfritt.

Invasiva arter ställer ALLTID till med problem, i naturen och djurriket är det okej att prata om men inte hos arter/raser i människovärlden, tokigt!

Renrasigt är bäst, både bland hundar och människor.
Citera
2025-08-16, 10:07
Medlem
Huvudproblemet är givetvis att vi överhuvudtaget tog emot invandraren.

Men självklart, den svenska politiken är i mångt och mycket att massimportera invandrare och genomföra ett folkutbyte, men sedan när de väl är här så är det mest bidrag som vi öser på dem.

Så ja det är en lång räcka av problem som alla lever med och om svensken finns kvar lär det skrivas många böcker om det hela i framtiden.
Citera
2025-08-16, 10:09
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Jag kollade en video av Tyler Oliveira om invandringen i Sverige och började tänka lite och behöver hjälp att förstå problemet invandrare säger att dom har i Sverige.

Vi sätter dom i utsatta ställen -> vart ska vi ge dom boende? Låta de gå före i bostadskön eller köpa bostadsrätter åt dom eller slänga ut redan boende ur deras hem och ge bort hemmen?

Vi hjälper dem inte att få jobb -> ska vi ge dom jobb som de inte är kvalificerade för? En född svensk får inte heller det?

Hade jag flyttat till ex Italien eller what ever så får jag väl betala själv för den standarden jag vill ha annars hamnar jag väl självklart på sämsta möjliga plats

Det är faktiskt så att dem får redan gå före i bostadskö. Samt så köper redan Migrationsverket svindyra bostadsrätter och placerar dem där! Så det gör vi redan.

Utanförskapsområdena skapar dem själva.z
Citera
2025-08-16, 10:11
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Problemet är att många fått fly sina hemländer

Säg att det hade blivit krig i Sverige och vi hade behövt att fly, inte hade vi väl ställt krav på att ha midsommar och äta sill osv.

Säg att vi hade flytt till ett land där alla kvinnor måste bära slöja, inte hade vi väl vägrat det då? Vi hade väl inte haft något att säga till om?
Citera
2025-08-16, 10:14
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Säg att det hade blivit krig i Sverige och vi hade behövt att fly, inte hade vi väl ställt krav på att ha midsommar och äta sill osv.

Säg att vi hade flytt till ett land där alla kvinnor måste bära slöja, inte hade vi väl vägrat det då? Vi hade väl inte haft något att säga till om?

Så är det, "Sverige" har gett bort sitt land till invandrare och flyktingar, helt vansinnigt, man har satt sin egna befolkning sist på många sätt.
Citera
2025-08-16, 10:15
Medlem
Många av områdena som svenskar inte vill bo i är jättefina och har närhet till gym, bibliotek, gallerior, tunnelbana osv. De är inte utsatta genom naturlag utan just för att folket där inte kan bete sig, inte arbetar, tar för mycket droger osv.
Citera
2025-08-16, 10:18
Medlem
Citat:

Fast områden blev ju utsatt efter att invandrarna kom dit.
Jag har själv sett det i min ungdom i Stockholm. Och det blir bara mer och mer områden. Snar har vi det här i Norrland också. Umeå är på god väg att få ett på Ålidhem.
Citera
2025-08-16, 10:18
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Så är det, "Sverige" har gett bort sitt land till invandrare och flyktingar, helt vansinnigt, man har satt sin egna befolkning sist på många sätt.

Vad är det med svenskar och försvara detta då? Vad har de för argument? Känns ju som att hela Sverige är vänster
Citera
2025-08-16, 10:19
Medlem
Kort o gott.. alla som skrivit inlägg före mig har väldigt rätt… Varför fattar inte våra jävla politiker detta…
Citera
2025-08-16, 10:21
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CastorpHans
Många av områdena som svenskar inte vill bo i är jättefina och har närhet till gym, bibliotek, gallerior, tunnelbana osv. De är inte utsatta genom naturlag utan just för att folket där inte kan bete sig, inte arbetar, tar för mycket droger osv.

Jag tänker att om en svensk hade flyttat till Oslo utan något i fickan hade väl svensken också hamnat med knepigt folk, folk som tar droger, inte kan bete sig, kriminella osv. Hört så många som unga flyttat dit och hamnat i ett ghetto för att det är där boende finns för någon som inte är därifrån. Men det gnälls ju inte, det är ju mer eller mindre underförstått från början att det är där man hamnar när man flyttar till ett land och börjar på 0
Citera
2025-08-16, 10:22
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Kort o gott.. alla som skrivit inlägg före mig har väldigt rätt… Varför fattar inte våra jävla politiker detta…

Haha asså jag tänkte exakt samma tanke som dig! Ska inte vi alla i denna Flashback tråd bara skapa ett parti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in