2025-08-15, 22:50
Medlem
Hej!

Har sökt och får inte fram ett riktigt tydligt svar gällande min fråga. Jag har utvandrat till Norge och har därför ingen adress i Sverige eller folkbokföring här.

Jag behöver ta emot paket från DHL till Sverige, min fråga är kan jag använda mitt ex adress till där jag uppehåller mig när jag är hemma och träffar barnen för att ta emot paket?

DHL paketet är inte hemleverans utan det skickas till ombud. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2025-08-16, 00:33
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Jösses, vad tror du själv? Så länge du kan legitimera dig så kan du beställa skiten till vilket ombud som helst - via vilken adress som helst...

Känner du dig hemma i Norge?
Citera
2025-08-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jösses, vad tror du själv? Så länge du kan legitimera dig så kan du beställa skiten till vilket ombud som helst - via vilken adress som helst...

Känner du dig hemma i Norge?

Jag tror som du att det inte ska vara några problem men vill vara 100% när det handlar om ett paket värt 3000 usd. Tack för att du sågar mig längs fotknölarna, jag hade gjort samma sak haha
Citera
2025-08-16, 11:09
Medlem
Ja, det går bra att ta emot paket via ombud om du kan visa legitimation, adressen spelar inte så stor roll så länge du hämtar ut det själv

Citat:
Ursprungligen postat av j0el
Hej!

Har sökt och får inte fram ett riktigt tydligt svar gällande min fråga. Jag har utvandrat till Norge och har därför ingen adress i Sverige eller folkbokföring här.

Jag behöver ta emot paket från DHL till Sverige, min fråga är kan jag använda mitt ex adress till där jag uppehåller mig när jag är hemma och träffar barnen för att ta emot paket?

DHL paketet är inte hemleverans utan det skickas till ombud. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2025-08-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxxamiginte
Ja, det går bra att ta emot paket via ombud om du kan visa legitimation, adressen spelar inte så stor roll så länge du hämtar ut det själv

Stort tack! Det var det jag behövde höra
Citera
2025-08-16, 14:57
Medlem
Inga problem!
Citat:
Stort tack! Det var det jag behövde höra
Citera
2025-08-16, 17:37
Medlem
Wikitomtes avatar
Citat:
Hej!

Så länge det skall hämtas ut hos ombud är det inga problem. Har gjort det och har erfarenhet av det.
Citera
2025-08-17, 00:47
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Jag tror som du att det inte ska vara några problem men vill vara 100% när det handlar om ett paket värt 3000 usd. Tack för att du sågar mig längs fotknölarna, jag hade gjort samma sak haha

Får be om ursäkt för min hårda ton, ibland är jag både trött och aningen narcissistiskt lagd. Du behöver åtminstone inte oroa dig för paketet, så beställ på du! Jag hade passat på att beställa en massa olagligheter till sagda adress i ditt egna namn - skulle det inte dyka upp så är du ju varken svensk medborgare eller ens skriven på adressen, och dyker det upp så är det ju bara att gilla läget och ta det mañana!

Allt gott,
Patta-Pung, Postgångskung
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in