• 1
  • 2
2025-08-15, 18:32
Avstängd
Adelaides avatar
"Weapons" går just nu på bio: https://share.google/xyUh7a3EJr0sP1YjG

Någon som sett den? Vad tyckte ni?

Jag såg den igår och blev faktiskt positivt överraskad. Påminner lite om Sinister, men med humoristiska "zombie"-inslag (i brist på ordval).
Citera
2025-08-15, 18:48
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ska ses så fort den kommer i bättre bild. Denna anses ju vara en utav de tre stora filmerna detta år (inom skräck). De andra två är Sinners och 28 Years Later.

Denna (weapons) verkar vara den bättre ser det ut som, gillade inte 28 years och verkar vara för mycket musik i sinners för mig.
Citera
2025-08-15, 18:58
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ska ses så fort den kommer i bättre bild. Denna anses ju vara en utav de tre stora filmerna detta år (inom skräck). De andra två är Sinners och 28 Years Later.

Denna (weapons) verkar vara den bättre ser det ut som, gillade inte 28 years och verkar vara för mycket musik i sinners för mig.

Lär dröja innan en ordentlig kopia släpps.

Sjukt hypad film ändå överallt weapons weapons weapons.
Citera
2025-08-15, 19:37
Medlem
acephalias avatar
Tänkte se den på bio när det var premiär men väntar tills den går att hyra.
Verkar ju ändå lovande utifrån trailern...
Citera
2025-08-16, 16:21
Medlem
Hade höga förhoppningar men blev besviken. Första halvan var jättebra med många creepy scener. Sedan blev det tyvärr på tok för mycket humor-inslag i andra halvan vilket för mig förstörde hela filmen.

Inte alls lika bra som Barbarian, som visserligen hade "tonal-shift" men mer att den bytte genre inom skräckgenren. Denna gick från skräck/rysare till snudd på slapstick.

Jag är dock i minoritet jag vet. Gillade inte heller Sinners som var en tråkig pretentiös sämre kopia på From dusk till dawn.
Citera
2025-08-18, 21:33
Medlem
auruns avatar
Såg den precis. Ingen direkt skräck. Mer komedi. Förstod inte heller syftet med det x gjorde.
Citera
2025-08-22, 00:05
Medlem
fernebos avatar
Tyckte att den var skitbra! Bästa jag sett på bio hittills i år. Humorn i andra halvan av filmen funkade alldeles utmärkt för mig.
Filmen är verkligen originell och jag kan tänka mig att den inte är den typen av film som vissa har förväntat sig, men för min del var det bara positivt. Otroligt välspelad och snygg var den också!

9/10
Citera
2025-08-23, 21:31
Medlem
drfreudsteins avatar
Jag tyckte den var riktigt bra, en Grimm-saga i modern tappning. Ett rejält lyft i jämförelse med "Barbarian".
Citera
2025-08-29, 19:21
Medlem
DenverAirports avatar
Hade låga förväntningar och blev positivt överraskad. Helt ok underhållning. 3/5 hårtussar.
Citera
2025-08-30, 11:42
Medlem
Faaskss avatar
Sådär om jag ska vara ärlig. Såg den på bio och publiken satt ju och skratta haha.
Citera
2025-08-30, 13:14
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faasks
Sådär om jag ska vara ärlig. Såg den på bio och publiken satt ju och skratta haha.

Den är inte värd biopengar.
Citera
2025-09-09, 19:33
Medlem
drinksareonmes avatar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto