2025-08-15, 17:47
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Om vi pratar ur ett psykologiskt perspektiv, vad försöker såna som Mustafa Panshiri och Omar Makram och liknande profiler uppnå?

Jag såg en gång en svart man (ok inte kolsvart men ändå svart) sitta och läsa en bok på ett café. Det kändes fejkt. Det kändes att han mest ville synas. Ville att en vänstertjej skulle starta en konversation med honom. Ville helt enkelt visa att han var annorlunda. Jag tror inte han läste särskilt mycket annars. Och om han läste så tror jag inte att han förstod så mycket.

Jag är muslim och arab och vi ledde världen en gång och kommer att leda den igen så småningom. Det gör mig stark, trovärdig och äkta.

Panshiri, den svarta killen på caféet eller Omar Makram har inte det kapitalet. Makram hade kunnat ha den om han accepterade islam som det absolut starkaste valutan han har. Det gör han inte och då faller även hans egyptiska arv.

Namnet Egypten är mäktigt men utan islam är det värdelöst. Det gör att såna som han och Panshiri vill känna tillhörighet på ett annat sätt. Fjäska till svenskar eller låtsas förstå det de pratar om och låtsas kunna bidra med ett insiderperspektiv. Men alla vet att det är så fejkt. De själva kommer förr eller senare förstå att det aldrig varit äkta. Men det kommer vara försent.

Varför gör Mustafa Panshiri och Omar Makram det de gör?

Inte vet jag, men man får en klar vibb av att du lider av en personlighetsstörning av någon sort givet din berättelse som är en ganska typisk muslimsk paranoid störd världsbild.

Grattis ! Har dom fått in dig ombord också ? Drömmer du om en ny Muslimsk och Islamsk guldålder ? Då är du inte precis rätt man att förmedla det. Snarare borde du ta dina mediciner och göra som dina vårdare säger åt dig att göra.
Sluta med dina paranoida nojjor, så ska det nog gå bra
Senast redigerad av Upplyften 2025-08-15 kl. 17:50.
Citera
2025-08-15, 17:58
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Om vi pratar ur ett psykologiskt perspektiv, vad försöker såna som Mustafa Panshiri och Omar Makram och liknande profiler uppnå?

Jag såg en gång en svart man (ok inte kolsvart men ändå svart) sitta och läsa en bok på ett café. Det kändes fejkt. Det kändes att han mest ville synas. Ville att en vänstertjej skulle starta en konversation med honom. Ville helt enkelt visa att han var annorlunda. Jag tror inte han läste särskilt mycket annars. Och om han läste så tror jag inte att han förstod så mycket.

Jag är muslim och arab och vi ledde världen en gång och kommer att leda den igen så småningom. Det gör mig stark, trovärdig och äkta.

Panshiri, den svarta killen på caféet eller Omar Makram har inte det kapitalet. Makram hade kunnat ha den om han accepterade islam som det absolut starkaste valutan han har. Det gör han inte och då faller även hans egyptiska arv.

Namnet Egypten är mäktigt men utan islam är det värdelöst. Det gör att såna som han och Panshiri vill känna tillhörighet på ett annat sätt. Fjäska till svenskar eller låtsas förstå det de pratar om och låtsas kunna bidra med ett insiderperspektiv. Men alla vet att det är så fejkt. De själva kommer förr eller senare förstå att det aldrig varit äkta. Men det kommer vara försent.

Du bör för trådens skull berätta vilka dessa två negrer/arapor är, så att vanligt folk ska slippa googla deras jävla muhammedanska bajsnamn.

Är det några som kallar sig svenskar eller bara vill ta av svenskarna eller är bor de i sanden där de hör hemma? Förstärk din TS så vi kan diskutera.
"Vad vill Johan Svensson och Anders Bengtsson uppnå egentligen?"
Citera
2025-08-15, 18:12
Medlem
Barntorpeds avatar
Citat:
Och på tal om olyckliga, varför tar inte över 1000 personer livet av sig i ett valfritt muslimskt land lika stort dom Sverige och varför går inte 2 miljoner på antidepressiva? Hur kan det även råda en tvekan om vem som är olyckligast? Jag trodde att vi var åtminstone överens om denna bit. Ok, ni har bättre ställt ekonomiskt men lyckan gav ni väl upp för jävligt länge sedan?
Det där är, till skillnad från i muslimska länder och hos muslimer, öppet för alla att ta del av sådan statistik. I andra länder med slutna religioner och stark hederskultur talar man tyst om sådant. Om de ens har förmågan att sammanställa statistik. Ja, många mår dåligt, men de flesta har det bra, inte bara materiellt. Du är urtypen av muslim som inte kan förstå varför det är bättre här än i muslimska länder. Ändå är du här. Och ingen annanstans. Har du funderat över det någon minut?
Citera
2025-08-15, 18:20
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vilka är dom? I vilka kretsar är de kända? Vad tänker du dig att de är kända för?
De driver podden Sista måltiden, tillsammans med Hanif Azizi och Chang Frick.
En rätt bra podd med intressanta samtal helt utan PK-trams och med gäster från alla möjliga ideologiska hemvister.

EDIT: Ashkan Fardost är också med i pod-gänget.
Senast redigerad av Mr.Woods 2025-08-15 kl. 18:31.
Citera
2025-08-15, 18:24
Medlem
Islam är lika illa som nazismen, bådas värderingar är väldigt lika. Fast är väl ingen förolämpning mot en Muslim då Hitler är väl mer eller mindre en förebild.
Emot hbtq, jämlikhet mellan könen, kvinnan är nr 2 även I efterlivet , hatar Judar, förbjudet att lämna religionen, för månggifte, för barnäktenskap och könsstympning.
Ur ett religiöst perspektiv så lurade Satan utklädd till Gabriel Mohammed att starta en ny religion och här är resultatet bara kaos , förstörelse , tvång och död.
Citera
2025-08-15, 18:24
Medlem
Barntorpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
De driver podden Sista måltiden, tillsammans med Hanif Azizi och Chang Frick.
En rätt bra podd med intressanta samtal helt utan PK-trams och med gäster från alla möjliga ideologiska hemvister.
Då förstår jag att TS inte gillar dem, det är haram!
Citera
2025-08-15, 18:26
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Då förstår jag att TS inte gillar dem, det är haram!
Ja... Makram har även gjort sig känd som "koranbrännare", eftersom Migrationsverket drev honom till att bränna koranen och publicera brasan på Youtube, för att på så vis bevisa att han lämnat islam och därför fruktade för sitt liv om han tvingats återvända till Egypten.
Citera
2025-08-15, 18:31
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:

Muslimer och araber skall varken äga Sverige eller Europa.
Det skall de kristna göra.

Varför är du här istället för att hjälpa det land du kommer ifrån?

Israel är ju "jätte hemska", varför ingår du inte i militären och försvar ditt land, ifrån ditt land?
Citera
2025-08-15, 18:46
Medlem
Citat:

Du verkar inte ha koll på verkligheten om du menar att muslimer är en homogen grupp. Stämmer absolut inte finns hur många konflikter som helst mellan olika muslimska grupper. Finns inte på kartan att någon muslimsk grupp kommer att leda världen ni saknar helt förmåga att samarbeta
Citera
2025-08-15, 18:51
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Förmodligen för att de tycker att islam är ett problem?

Ja, tänk om det är så enkelt att de tänker fritt och inte efter vilken etnicitet eller religiös bakgrund de själva råkar ha?

Sånt kan de flesta muslimer tyvärr inte ens föreställa sig, se TS!
Citera
2025-08-15, 18:51
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ok och du tror att jag kommer att gå in i en diskussion med dig efter att du skriver något så okunnigt som detta? Basic historia som även de absolut minsta barnen vet ska du alltså komma och börja ifrågasätta och du vill tas på allvar?

Men stackare, sitter här och raljerar och så kan du inte ens din egna historia? Undra på att du eller dina föräldrar fick fly det land ni flydde från.
Citera
2025-08-15, 18:54
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja, tänk om det är så enkelt att de tänker fritt och inte efter vilken etnicitet eller religiös bakgrund de själva råkar ha?

Sånt kan de flesta muslimer tyvärr inte ens föreställa sig, se TS!

Ja lol det är väl framför allt möjligheten att tänka självständigt som de båda säger sig föredra mest med västerländsk kultur? Tror åtminstone jag hört Omar säga det nån gång, lyssnar på deras podd ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in