Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
Om vi pratar ur ett psykologiskt perspektiv, vad försöker såna som Mustafa Panshiri och Omar Makram och liknande profiler uppnå?
Jag såg en gång en svart man (ok inte kolsvart men ändå svart) sitta och läsa en bok på ett café. Det kändes fejkt. Det kändes att han mest ville synas. Ville att en vänstertjej skulle starta en konversation med honom. Ville helt enkelt visa att han var annorlunda. Jag tror inte han löste särskilt mycket annars. Och om han läste så tror jag inte att han förstod så mycket.
Jag är muslim och arab och vi ledde världen en gång och kommer att leda den igen så småningom. Det gör mig stark, trovärdig och äkta.
Panshiri, den svarta killen på caféet eller Omar Makram har inte det kapitalet. Makram hade kunnat ha den om han accepterade islam som det absolut starkaste valutan han har. Det gör han inte och då faller även hans egyptiska arv.
Namnet Egypten är mäktigt men utan islam är det värdelöst. Det gör att såna som han och Panshiri vill känna tillhörighet på ett annat sätt. Fjäska till svenskar eller låtsas förstå det de pratar om och låtsas kunna bidra med ett insiderperspektiv. Men alla vet att det är så fejkt. De själva kommer förr eller senare förstå att det aldrig varit äkta. Men det kommer vara försent.
Varför gör Mustafa Panshiri och Omar Makram det de gör?
Islam är inte bara till besvär för sina anhängare utan också för resten av världen. Ni är olyckliga trots all er stolthet. Guldet blev till sand, du vet det, alla vet det, alla ser det. Men du hoppas förstås på storhet igen.
De du nämner försöker accepteras på annat sätt, vilket inte heller kommer att lyckas. Det är bara västvärlden och dess värderingar som har lyckats. Kina och Japan är två exempel på det. De har visserligen kvar traditionell kultur, men i övrigt är de västerländska.
Muslimer hatar det, de vill inte bli sådana.
Om araberna gjorde likadant och släppte herraväldesreligionen islams inflytande och anspråk på samhällsordningen skulle de kanske också lyckas. Men jag tror inte att det är möjligt. Muslimer förblir världens underklass.