2025-10-05, 21:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Varför inte göra som Zelensky och skicka pensionärer till fronten och de arbetslösa?
https://www.dagens.se/nyheter/kritik...amla-och-sjuka

Citat:
Ett ökande antal äldre rekryter på Ukrainas frontlinjer väcker oro bland yngre ryska soldater.
Citera
2025-10-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.dagens.se/nyheter/kritik...amla-och-sjuka
Saknade länkar till källor i denna artikel så jag sökte på nätet och fick fram att medelåldern hos den ukrainska stridande trupperna trots allt är högre än hos den ryska.

Så min slutsats är korrekt om att pigga svenska pensionärer kan göra nytta i Ukraina.
"Köttberget" som någon kallade det för.
Vår moderna ättestupa - Slava Ukraini ! Blir det nya stridsropet på seniorboenden.
Senast redigerad av Mary99 2025-10-05 kl. 22:31.
Citera
2025-10-06, 01:47
Medlem
Jag anser att Ukraina borde få hjälp av europeiska trupper om det behövs. Anledningen är att det finns inget gott överhuvudtaget i att låta Ukraina förlora kriget.

Skulle europa låta det ske skulle konsekvenserna bli oöverskådliga och väldigt negativa för såväl europa som för ukraina.

Så nej, det finns faktiskt inte ens med på kartan. Europa går in i kriget om moskvastaten går framåt.
Citera
2025-10-06, 03:43
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag anser att Ukraina borde få hjälp av europeiska trupper om det behövs. Anledningen är att det finns inget gott överhuvudtaget i att låta Ukraina förlora kriget.

Skulle europa låta det ske skulle konsekvenserna bli oöverskådliga och väldigt negativa för såväl europa som för ukraina.

Så nej, det finns faktiskt inte ens med på kartan. Europa går in i kriget om moskvastaten går framåt.

Exakt vad skulle hända tror du om Ryssland tar över de ryskspråkiga delarna av Ukraina? Finns inget som helst skäl till varför gränskonflikter bland fd Sovjetstater ska påverka Västeuropa egentligen.
Citera
2025-10-06, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Tycker man ska göra nån typ av risk- och kostnadskalkyl i såna fall och försöka avgöra vad Sverige har att tjäna och förlora på att skicka soldater till Ukraina. Ryssland kan ju eventuellt vara ett hot även mot oss men man måste försöka tänka rationellt menar jag.

Vi kan inte skicka våra högutbildade soldater. Vi bör införa en ny kategorier av kanonmatutbildning som vi sedan kan skicka till skyttegravarna runt Poltava.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in