2025-08-13, 06:08
Avstängd
serblovinhimselfs avatar
Varför väljer säljare inom dopingmarknaden att inte verka på darknet, trots möjligheterna till escrow-skydd och PGP-kryptering samt tillgången till tusentals potentiella kunder? Borde inte dessa villkor göra darknet till ett självklart val – eller pekar frånvaron på andra, tyngre faktorer?

Är det inte dags att vi köpare uppmanar våra säljare att börja erbjuda oss denna trygghet?Har mailat flera aktörer och fått svar: "Vi ska kika på det", "Vi har planer att öppna upp".

Det säljarna måste förstå är att synas på darknet ger inte bara extra säkerhet för oss kunderna utan bör i praktiken öka säljarna omsättning rejält då det är tiotusentals potentiella köpare är inloggade på darknet varje dag.
Citera
2025-08-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Varför väljer säljare inom dopingmarknaden att inte verka på darknet, trots möjligheterna till escrow-skydd och PGP-kryptering samt tillgången till tusentals potentiella kunder? Borde inte dessa villkor göra darknet till ett självklart val – eller pekar frånvaron på andra, tyngre faktorer?

Är det inte dags att vi köpare uppmanar våra säljare att börja erbjuda oss denna trygghet?Har mailat flera aktörer och fått svar: "Vi ska kika på det", "Vi har planer att öppna upp".

Det säljarna måste förstå är att synas på darknet ger inte bara extra säkerhet för oss kunderna utan bör i praktiken öka säljarna omsättning rejält då det är tiotusentals potentiella köpare är inloggade på darknet varje dag.

Dummaste jag läst idag på flashback. Bättre att du fortsätter pajja dina bollar och köpa av lallaren på gymmet som inte har din adress, din identitet eller ditt namn
Citera
2025-08-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself

Rent spontant så känns det som att säljarna, säljer det dom klarar få in i landet, att börja ta in större mängder är nog större problem. Så då behöver man inte fler köpare.
Citera
2025-08-14, 02:45
Avstängd
serblovinhimselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Dummaste jag läst idag på flashback. Bättre att du fortsätter pajja dina bollar och köpa av lallaren på gymmet som inte har din adress, din identitet eller ditt namn
Det är 2025, folk slutade handla AAS på gymmet för över 10 år sedan.

Ganska lustigt svar förövrigt då jag ställde samma frågeställning i den största byggargruppen i Sverige (Discord) och samtliga var väldigt positiva till darknet och escrow då det redan handlar andra läkemedel där.
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Rent spontant så känns det som att säljarna, säljer det dom klarar få in i landet, att börja ta in större mängder är nog större problem. Så då behöver man inte fler köpare.
När jag hörde av mig till min favoritsäljare så fick jag svaret: "Vi vet inte hur man gör, om du berättar går vi gärna med" och en annan svarade: "Vi vill inte synas bland drogförsäljare". 🤷🏽‍♂️
Citera
2025-08-14, 09:54
Medlem
George1s avatar
1. Steroid säljare vill sällan beblanda sig med droghandel eller plattformar där mycket droger förekommer.

2. Om du har en favorit säljare vad ska du då med escrow till. Vet du att säljaren är grön och har 100 sidor av nöjda kundomdömen känns escrow inte nödvändigt.

3. Inte alls säkert att det är "säkrare" på dark, då flesta darknet sidor stängs ner och därmed får polisen ofta info kring beställningar.

Finns tio tal om inte 20 tal otroligt pålitliga säljare på clearnet men även en handfull på darknet.

Det säljarna måste förstå är att synas på darknet ger extra säkerhet skriver du... Njaa
Darknet forum stängs ofta ner och till följd av det åker ibland säljare fast.
Citera
2025-08-14, 13:57
Medlem
Anledningen är helt enkelt hur stor måltavla säljaren får på ryggen från brottsbekämpande myndigheter. Samma anledning som varför dom aldrig säljer vanligt knark eller vapen också.
Senast redigerad av DrL0c 2025-08-14 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in