Citat:
Ursprungligen postat av
Conand
Detta är ingen idrottsförening, Ridskolan är ett vinstdrivande företag med anställda.
I övriga föreningar så som fotbollsklubbar görs mycket ideellt arbete ja, men av vuxna. Jag tycker det är skillnad. Jag ser aldrig barn måla om fotbollsmål eller stå i kiosken, det gör föräldrarna.
Att rida häst är utövande av en idrott. Att det drivs av ett vinstdrivande företag istället för en förening är ovidkommande i sammanhanget. Ridskolor i allmänhet lever på ideellt arbete. Det går inte att driva annars. Jag tror du underskattar hur mycket det kostar med en häst. Föreställ dig då femtio hästar.
En fotboll behöver inte fodras eller motioneras. En häst är ett levande djur som är beroende av vår omsorg när den inte lever i det vilda.
Halva nöjet med en häst är att mocka skit och skrapa hovar. Jämför det med att jogga runt fotbollsplanen. Det är inte att spela fotboll. Men ändå nödvändigt för att sparka boll.
Så om jag ska vara ärlig har du nog missförstått vad din dotter faktiskt sysslar med. Hur ska hon kunna rida häst om hon inte kan sköta den?