2026-01-23, 21:26
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Nej jag har hört aTT MODO FANS VÄSTGÖTASEKTION ej håller tummarna längre....

Det låter mer troligt, eller att man tappade offensiv kraft när Forsberg och Näslund drog till NHL.
Citera
2026-01-23, 21:30
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag bara älskar när Modo Hockey åker på stryk. Fy fan för den föreningen. Vidrigt. Skål och grattis till löningen.

Håller med, trots att jag hejar på Modo. En nedmonterad och misskött förening som förtjänar SKIT!
Citera
2026-01-23, 21:45
Medlem
Reimers avatar
Almtuna slog Vimmerby via straffläggning krävdes fjorton straffar för att skilja dem åt

Fortfarande jämt i tabellen rörande platserna 6-11, inget lag rycker ifrån där.
Citera
2026-01-24, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Var det verkligen Karlin som var problemet i Modo?
En del av problemet, helt klart.

Men ser ut som Freddan tappat spelargruppen på samma sätt nu. Tre pinsamma matcher i rad efter att vi nyss hade en bättre period. Tycker samtliga matcherna påmint om varandra också.

Det är mycket att stångas och nästan jobba fram lägen. Sen tar det slut där. Man kommer inte över tröskeln och blir utarbetade av motståndarna, om än knappt.

Men nu är det bara att skita i den här säsongen. Hinken gör bort sig när han så här sent ska leta förstärkning, som om vi har mentaliteten för att göra ett bra slutspel bara vi får in nån kropp till. OK, hoppet är det sista som överger en... men kom igen, vår tendens att vika ner sig är övertydlig.

Själv börjar jag landa i ett mer realistiskt mål. Kanske, kanske kan vi ta oss upp till säsongen 31/32.
Citera
2026-01-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Är väl lite av en domarskandal att de inte har koll på reglerna.

Vet inte vilken regel det rörde sig om. Är mer frågande till vem som satt och bläddrade i regelboken. Hörde aldrig vad domaren sa om varför det helt plötsligt dömdes bort, så kan lika gärna vara kontrollrummet som gjorde fel, eller såg fel.

Extremt konstig situation.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-01-24 kl. 11:30.
Citera
2026-01-24, 12:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vet inte vilken regel det rörde sig om. Är mer frågande till vem som satt och bläddrade i regelboken. Hörde aldrig vad domaren sa om varför det helt plötsligt dömdes bort, så kan lika gärna vara kontrollrummet som gjorde fel, eller såg fel.

Extremt konstig situation.
Spelaren bröstade in den i mål och nån ringde upp och upplyste domarna om att det är otillåtet enligt regelboken att brösta in den. Simple as that.
Citera
2026-01-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Spelaren bröstade in den i mål och nån ringde upp och upplyste domarna om att det är otillåtet enligt regelboken att brösta in den. Simple as that.

Det var för väl. Jag tycker nog den regeln ska ändras efter säsongen.
Citera
2026-01-28, 21:44
Medlem
Ace Venturas avatar
Herregud!? Gnaget skåpar ut Nybro i 57 av 60 minuter men lyckas ändå förlora mot ett gäng som inte var värda en enda poäng ens.

AIK fortsätter vara katastrofdåliga. Tveksamt om de klarar topp 6 nu. Fattar inte hur det kan vända så under en och samma säsong?
Citera
2026-01-28, 21:54
Medlem
perry2s avatar
Underbart av Nybro o Vimmerby att slå pösmunkarna i aik o Burkölen
Citera
2026-01-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Herregud!? Gnaget skåpar ut Nybro i 57 av 60 minuter men lyckas ändå förlora mot ett gäng som inte var värda en enda poäng ens.

AIK fortsätter vara katastrofdåliga. Tveksamt om de klarar topp 6 nu. Fattar inte hur det kan vända så under en och samma säsong?

inte för att vara sån men lyckas man inte slå ett lag som man skåpar i 57/60min bör man kanske byta sport
Citera
2026-01-30, 21:22
Medlem
Reimers avatar
Men skit också, Almtuna klappar ihop i andra perioden och tappar en 0-1 ledning till 4-1 för AIK, kämpar sig fram till 4-3 och förlorar helt onödigt.
Citera
2026-01-30, 21:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men skit också, Almtuna klappar ihop i andra perioden och tappar en 0-1 ledning till 4-1 för AIK, kämpar sig fram till 4-3 och förlorar helt onödigt.
Inte nog med det: fyra AIK-mål på fyra minuter.

IKO får en kvittering (2-2) bortdömd i 59:e minuten mot Östersund. Jävla surt, men ligger man under med uddamålet hemma mot ÖIK kanske det är bäst så. Tyvärr tror jag dock att det var mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in