2026-01-19, 19:33
Medlem
IceEyess avatar
Västerås och tränaren Peter Andersson går tydligen skilda vägar. Inte helt överraskande kanske med tanke på tabellplaceringen?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/K8ymKE/vasteras-och-peter-andersson-gar-skilda-vagar
Citera
2026-01-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Västerås och tränaren Peter Andersson går tydligen skilda vägar. Inte helt överraskande kanske med tanke på tabellplaceringen?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/K8ymKE/vasteras-och-peter-andersson-gar-skilda-vagar

Västerås är en riktigt dysfunktionell förening precis som HV71, det verkar finnas resurser men misslyckas ständigt.
Citera
2026-01-19, 21:48
Medlem
Ser man mot resten av grundserien tror jag att topp 4 är klar, även om Modo är otroligt ojämna är jag rätt övertygad att man håller fjärdeplatsen före AIK och Oskarshamn, men tror samtidigt att pga just hur ojämna dom är så blir det en fjärde plats, vilket skulle göra att man teoretiskt får möta Björklöven "redan" i semin.

Det vore dock komiskt om Kalmar skulle lyckas ta första platsen så att det blir dom man ev. möter i semin, som jag tror definitivt är en lättare motståndare trots en fin grundserie.

Visst får man inte välja motståndare längre utan det går efter placering?
Citera
2026-01-21, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Ser man mot resten av grundserien tror jag att topp 4 är klar, även om Modo är otroligt ojämna är jag rätt övertygad att man håller fjärdeplatsen före AIK och Oskarshamn, men tror samtidigt att pga just hur ojämna dom är så blir det en fjärde plats, vilket skulle göra att man teoretiskt får möta Björklöven "redan" i semin.

Det vore dock komiskt om Kalmar skulle lyckas ta första platsen så att det blir dom man ev. möter i semin, som jag tror definitivt är en lättare motståndare trots en fin grundserie.

Visst får man inte välja motståndare längre utan det går efter placering?
Stämmer, högt rankat möter lägst.
Citera
2026-01-23, 19:49
Medlem
Smålandsderby. Inte utan att man saknar att göra mål i Sunnebohov.
Citera
2026-01-23, 20:17
Medlem
zebra121s avatar
Jag bara älskar när Modo Hockey åker på stryk. Fy fan för den föreningen. Vidrigt. Skål och grattis till löningen.
Citera
2026-01-23, 20:19
Medlem
Årets sämsta sparkning gällande Karlin. Snacka om misslyckande.
Citera
2026-01-23, 20:30
Medlem
Trojanska hästen har otur. Domarna dömmer mål på isen. Videogranskat och dömmer mål igen. Sedan åker de ut igen och granskar igen och efter samråd med någon döms målet bort. Är det lagligt att göra så.

Mål, mål, ej mål.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-01-23 kl. 20:37.
Citera
2026-01-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Trojanska hästen har otur. Domarna dömmer mål på isen. Videogranskat och dömmer mål igen. Sedan åker de ut igen och granskar igen och efter samråd med någon döms målet bort. Är det lagligt att göra så.

Mål, mål, ej mål.
Är väl lite av en domarskandal att de inte har koll på reglerna.
Citera
2026-01-23, 21:09
Medlem
IceEyess avatar
Var det verkligen Karlin som var problemet i Modo?
Citera
2026-01-23, 21:22
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Var det verkligen Karlin som var problemet i Modo?

Nej jag har hört aTT MODO FANS VÄSTGÖTASEKTION ej håller tummarna längre....
Citera
2026-01-23, 21:23
Medlem
perry2s avatar
Nybro slog Veganlaget Björklöven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in