• 1
  • 2
2025-08-12, 18:10
Medlem
chebmamis avatar
Tjena!

Har deffat i drygt 7 månader (November—Juli) och gått ner från 103 kg till 86 kg. Har kurat i flera år förut men gick av förra vintern så den här deffen startades efter att ha varit ren i ett år. Hoppade sen på testo och anavar i början på april (500 mg testo ew och 40/50 mg anavar). Gjorde en 12a på 130 kg i bänkpress innan dieten startade och en 10a på 120 kg när dieten avslutades 17 kg senare.

I dagsläget har jag haft semester, tränat och legat på underhållningsdiet i ca tre veckor, och nu är det tid för en 10 veckor bulk med testo, tren och anadrol innan man kör rent ett tag igen. Det blir 200 mg Tren E, 250 mg Testo E i veckan och 50 mg anadrol i 50 dagar. Allt är från SP Laboratories.

Ålder: 35 år
Vikt: 87.3 kg
Längd: 176 cm
Tidigare kurer: Körde första kuren när jag var 22 år och efter det har det varit ON och OFF och testat lite blandat.

Kostupplägget blir ett överskott på ca 500 kcal per dag ser ut såhär:

Frukost: 112 g bär, 2 dl havregryn, 60 g isolat, 30 g jordnötssmör, 10 g chiafrön, 5 g kreatin
Lunch: 400 g nötfärs, 3 st knäckebröd
Middag: 400 g kycklingfärs, 3 st knäckebröd
Mellanmål(innan träning): 3 st majskakor med nutella, 1 glas apelsinjuice
Kvällsmål: 8 ägg, 2 st knäckebröd, grönsaker

3573 kcal, 301 g protein, 189 g kolhydrater, 181 g fett.

Vill ligga högt på protein (+250 g animaliskt) och lågt på kolhydrater för att förhindra grov vätskeansamling. Får se om jag justerar detta under kuren. Knäckebröd och chiafrön kör jag pga fibrer.

Kosttillskott dagligen: NAC (leverskydd), magnesiumglycinat, Omega 3, Ashwagandha KSM-66, Vitamin C, kreatin.

Träningsupplägget blir Arnold Split med progressiv överbelastning varje pass. Tränar till failure.

Tanken är att uppdatera en gång i veckan ca med genomsnittsvikt för veckan och tankar. Planen är att gå upp ca 5-10 kg under dessa 10 veckor.
Citera
2025-08-12, 18:18
Medlem
chebmamis avatar
Dag 7.

Morgonvikt: 89.2 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 88.0 kg
Upp 1.9 kg sen kurstart.

Gått upp ett par kg men svårt att avgöra om det är från preparaten eller från kaloriöverskottet. I början av April gick jag upp över 2 kg första veckan på Testo+Anavar på ett underskott på 500 kcal. Nu ligger jag på Testo, Tren och Anadrol och överskott på 500 kcal och gått upp lika mycket.

Inte märkt av något på gymmet än, möjligen lite bättre pump och tryck men svårt att avgöra om det är kaloriöverskottet eller preparaten. Det jag märkt dock är att aptiten blivit bra mycket sämre, misstänker att det är anadrolen som verkar.
Citera
2025-08-12, 18:26
Medlem
chebmamis avatar
Dag 14.

Morgonvikt: 90.3 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 89.7 kg
Upp 3.0 kg sen kurstart.

Nu börjar det märkas rejält. Svettas mer på gymmet och även i vardagen. Bättre pump och tryck under passen. Upplever att de tyngsta sista repsen i seten pressas upp automatiskt. Upplever även tyvärr kraftigt försämrad aptit och ett ständigt litet tryck över bröstet.

Hade förväntat mig fler positiva effekter från anadrol första veckorna men verkar som jag fått en del bieffekter också. Om aptiten fortsätter vara såhär dålig och trycket för bröstet inte försvinner kör jag 25 dagar anadrol istället för 50 dagar. Vill må bra under kuren och även känna att jag kan käka så mycket som möjligt.
Citera
2025-08-12, 20:21
Medlem
IvanDF3s avatar
Grattis till framgångsrik deff!

Vi lite följs åt. Jag drog också ner mig (rejält) med målet att väga in på 88 kg nu i juli/augusti. Vilket jag gick i mål med. På bekostnad av att jag blev en spinkis. Så nu blir det kontrollerad bulk i 4 månader med målsättningen att väga runt 95 tämligen vassa (inget krav på magrutor men vill ha platt mage) den 12 december.

Lycka till + kör hårt! // Ivan
Citera
2025-08-16, 15:48
Medlem
chebmamis avatar
Dag 21

Morgonvikt: 90.7 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 90.1 kg
Upp 3.4 kg sen kurstart.

Aptiten är tyvärr fortsatt väldigt dålig så jag kommer hoppa av anadrolen. Det blev tre veckor. Har således en fyraveckorskur anadrol kvar men kommer inte ta dessa under bulk. Möjligtvis till vårens deff som en kickstart. Min nattsömn tillsammans med trycket för bröstet och konstant tung andning gör att bieffekterna blir för många.

Som jämförelse körde jag anavar (även dessa från SP) i våras och mådde som en kung... Tyckte jag ändå fick samma slags pump och känsla på gymmet med anavar som med anadrol fast utan alla bieffekter. Kanske hade fått ut mer av anadrolen om jag ätit mer kolhydrater?

Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Grattis till framgångsrik deff!

Vi lite följs åt. Jag drog också ner mig (rejält) med målet att väga in på 88 kg nu i juli/augusti. Vilket jag gick i mål med. På bekostnad av att jag blev en spinkis. Så nu blir det kontrollerad bulk i 4 månader med målsättningen att väga runt 95 tämligen vassa (inget krav på magrutor men vill ha platt mage) den 12 december.

Lycka till + kör hårt! // Ivan

Tack Ivan! Jag var faktiskt väldigt nöjd med min deff och landade in i mitt livs bästa form jävligt bitig. Att jag satte in testo och anavar drygt halvvägs in bidrog nog. Jag körde en relativt långsam viktnedgång, siktade på ca ett halvt kg i veckan. Blev 17 kg på 7 månader. Lycka till med bulken!
Citera
2025-08-16, 16:29
Medlem
IvanDF3s avatar
.
Citera
2025-08-16, 16:30
Medlem
IvanDF3s avatar
Imponerande och snyggt genomfört, rent av prydligt och by the book. Du har disciplinen som krävs = du kommer lyckas med ditt nya mål och det ska bli kul att följa!
Citera
2025-08-22, 09:50
Medlem
chebmamis avatar
Dag 28.

Morgonvikt: 90.8 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 90.2 kg
Upp 3.5 kg sen kurstart

Vikten har stått still en vecka men äter på bra och ligger fortsatt på ett överskott på 500 kcal. Slutade med anadrolen dag 21 så det påverkar vikten en del. Dock är aptiten tillbaka med råge. Har god tillförsikt så nästa vecka blir det nog upp mot 92 kg.

Ökar styrkan progressivt på gymmet men inget explosionsartat hittills, med tanke på att jag går på tren… men så länge jag får progression är jag nöjd. Kände av lite extra tryck och push av anadrolen. Detta vägde dock inte upp för bieffekterna så jag ser positivt på att jag hoppat av dessa. Förhoppningsvis får jag mer utväxling av trennet kommande veckor.
Citera
2025-08-22, 09:52
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Dag 28.

Morgonvikt: 90.8 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 90.2 kg
Upp 3.5 kg sen kurstart

Vikten har stått still en vecka men äter på bra och ligger fortsatt på ett överskott på 500 kcal. Slutade med anadrolen dag 21 så det påverkar vikten en del. Dock är aptiten tillbaka med råge. Har god tillförsikt så nästa vecka blir det nog upp mot 92 kg.

Ökar styrkan progressivt på gymmet men inget explosionsartat hittills, med tanke på att jag går på tren… men så länge jag får progression är jag nöjd. Kände av lite extra tryck och push av anadrolen. Detta vägde dock inte upp för bieffekterna så jag ser positivt på att jag hoppat av dessa. Förhoppningsvis får jag mer utväxling av trennet kommande veckor.

Prydligt, keep it up!
Citera
2025-09-01, 11:57
Medlem
chebmamis avatar
Dag 35.

Morgonvikt: 91.7 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 91.0 kg
Upp sen kurstart: 4.4 kg

Vikten går stadigt uppåt som förväntat och enligt plan! Kan äta på rätt rejält nu och blir nog upp över 92 och mot 93 kg kommande vecka. Formen är riktigt bra, magrutorna är fortsatt väldigt tydliga och ådror överallt... Kläderna sitter åt på ett helt annat sätt än innan kuren. Kommer fortsätta äta enligt kostschemat men slänger in lite cheatmeals här och där, känner att kroppen kan hantera det och växer på bra utan att lägga på sig för mycket fett förhoppningsvis.

Överlag är det jävligt bra tryck i preparaten från SP Lab. Speciellt anadrolen(!) var så kraftfull så jag var tvungen att gå av efter 21 dagar. Känner inte av några bieffekter av tren än så länge, förutom sömnen då som är kass. Har upplevt ångest på tren förut och det var inte kul! Kanske kosttillskotten hjälper den här gången? Tar t ex Ashwagandha varje dag. Vaknar dock flera gånger varje natt och sover väl ca 7 timmar/natt. Känner mig dock helt OK återhämtad mellan passen.

Snittar 5 pass i veckan uppdelat på en tre-split; Bröst/Rygg, Armar/Axlar, Ben/Mage. Fortfarande full progression i samtliga muskelgrupper på varje pass.

Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Prydligt, keep it up!

Tack!
Citera
2025-09-08, 09:44
Medlem
chebmamis avatar
Dag 42.
Morgonvikt: 92.9 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 92.2
Upp sen kurstart: 5.6 kg

Äter fortfarande på bra och vikten fortsätter att öka. Aptiten känns bra. Måste säga att det är väldigt bra tryck i grejerna från SP laboratories. Börjar definitivt känna mig mer aggressiv i vardagen och fått lite mer självförtroende under den här kuren. Känner dock att det gynnar mig både i karriären och privat då jag är en ganska lugn person, så har verkligen inget negativt att säga om kuren just nu. Sömnen hade dock kunnat vara bättre... Går på 200 mg Tren och 250 mg Testo ew. Styrkan ökar fortfarande varje pass och varje muskelgrupp, så det känns riktigt bra.

Kände att det stack till i muskelfibrerna i bröstet förrförra bröstpasset så fick avbryta mitt i. Blev bröst igen fem dagar senare och då kunde jag lassa på vikterna som vanligt igen. Värmde upp väldigt noggrant och stretchade mellan uppvärmingsseten. Kanske börjar bli dags för en deload-vecka snart?
Citera
2025-09-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Dag 42.
Morgonvikt: 92.9 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 92.2
Upp sen kurstart: 5.6 kg

Äter fortfarande på bra och vikten fortsätter att öka. Aptiten känns bra. Måste säga att det är väldigt bra tryck i grejerna från SP laboratories. Börjar definitivt känna mig mer aggressiv i vardagen och fått lite mer självförtroende under den här kuren. Känner dock att det gynnar mig både i karriären och privat då jag är en ganska lugn person, så har verkligen inget negativt att säga om kuren just nu. Sömnen hade dock kunnat vara bättre... Går på 200 mg Tren och 250 mg Testo ew. Styrkan ökar fortfarande varje pass och varje muskelgrupp, så det känns riktigt bra.

Kände att det stack till i muskelfibrerna i bröstet förrförra bröstpasset så fick avbryta mitt i. Blev bröst igen fem dagar senare och då kunde jag lassa på vikterna som vanligt igen. Värmde upp väldigt noggrant och stretchade mellan uppvärmingsseten. Kanske börjar bli dags för en deload-vecka snart?
Hur ser dina blodvärden ut på kuren?
Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här