2025-09-15, 12:44
Medlem
chebmamis avatar
Dag 48.
Morgonvikt: 93.2 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 92.5
Upp sen kurstart: 5.9 kg

Vikten har gått lite långsammare uppåt senaste veckan. Har sovit dåligt så det har tyvärr också påverkat aptiten och matintaget. Men försöker ändå äta på bra. Blir fokus på sömn och kost kommande vecka så jag säkerställer kontinuerlig viktuppgång! Siktade på 5-10 kg upp under dessa 10 veckor så om jag kan kötta på och landa på 7-8 kg är jag nöjd.

Kan även säga att jag kommer ”förlänga” kuren och köra primo istället för tren efter dessa 10 veckor. Kommer bli fortsatt bulk och upp över 100 kg. Eventuellt köra de sista anadrolen också. Och sen gå av helt efter nyår.

Styrkeökningarna håller i sig, ökar fortfarande progressivt varje pass. Ökar med minsta möjliga vikt på varje övning men gör lika många eller fler reps. Enda nackdelen är att jag känner av muskelbristning i bröstet så fått avbryta två bröstpass mitt i. Ska vila bröstet i 10-12 dagar nu så hoppas jag kan köra på som vanligt sen. Pga mycket bänkande historiskt har jag fått en hel del muskelbristningar i brösten, är väl inne på 6-7 st nu genom åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Hur ser dina blodvärden ut på kuren?
Mvh

Har inbokat blodprov om drygt två veckor. Kommer posta resultaten här.
Senast redigerad av chebmami 2025-09-15 kl. 12:47.
Citera
2025-09-21, 12:27
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Dag 48.
Morgonvikt: 93.2 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 92.5
Upp sen kurstart: 5.9 kg

Vikten har gått lite långsammare uppåt senaste veckan. Har sovit dåligt så det har tyvärr också påverkat aptiten och matintaget. Men försöker ändå äta på bra. Blir fokus på sömn och kost kommande vecka så jag säkerställer kontinuerlig viktuppgång! Siktade på 5-10 kg upp under dessa 10 veckor så om jag kan kötta på och landa på 7-8 kg är jag nöjd.

Kan även säga att jag kommer ”förlänga” kuren och köra primo istället för tren efter dessa 10 veckor. Kommer bli fortsatt bulk och upp över 100 kg. Eventuellt köra de sista anadrolen också. Och sen gå av helt efter nyår.

Styrkeökningarna håller i sig, ökar fortfarande progressivt varje pass. Ökar med minsta möjliga vikt på varje övning men gör lika många eller fler reps. Enda nackdelen är att jag känner av muskelbristning i bröstet så fått avbryta två bröstpass mitt i. Ska vila bröstet i 10-12 dagar nu så hoppas jag kan köra på som vanligt sen. Pga mycket bänkande historiskt har jag fått en hel del muskelbristningar i brösten, är väl inne på 6-7 st nu genom åren.

Har inbokat blodprov om drygt två veckor. Kommer posta resultaten här.

Trist men skador som segar sig kvar. Lider själv av en muskelinflammation i ena axeln sedan våren 2022. Har ett knä som är pajigt och har varit det sedan jag var i 20-årsåldern. Det spökar för mig titt som tätt. Men, men - bara att gilla läget och försökta träna runt.

Prydliga framsteg du gör! Hur upplevde du Anadrolen första vändan du körde? Har du kört primo tidigare? Jag är bra sugen på att testa det men velar för jag är tveksam om effekten motsvarar och lever upp till prislappen.
Citera
2025-09-24, 12:21
Medlem
chebmamis avatar
Dag 56.
Morgonvikt: 93,7
Genomsnittsvikt föregående vecka: 93,1
Upp sen kurstart: 6,4 kg

Vikten går upp men i långsam takt, dock ökar genomsnittsvikten per vecka vilket ändå får ses som det mest representativa. Högsta kroppsvikten nådd på den här bulken än så länge, och peakar även styrkemässigt. Körde precis första bröstpasset på 10 dagar. Bröstet har återhämtat sig helt OK, kunde köra tyngre än vad jag gjorde föregående pass dvs tyngst vikter på den här bulken, och det kändes helt OK. Kanske kände av bröstet lite men får träna smart framöver. Blir 6 dagar vila tills nästa bröstpass så hoppas man återhämtat sig tills dess.

Mår för övrigt riktigt bra, sömnen har blivit bättre. Hade önskat jag kunde ätit lite mer, sjukt hur man kunde ligga stabilt på 105+ kg förut.

Har även en del andra skavanker som inflammation i underarmen, en axel som krånglar och även lite känningar i latsen, men ökat progressivt varje pass i 8 veckor och även tränat till failure varje set så man får nog räkna med att känna sig sliten!

Precis även tagit sista injektionen, blir 9 veckor istället för 10 veckor. Injicerat en gång i veckan och hade ca 1.5 ml kvar i sista vialerna. Har väl råkat ta 1.1 ml nån vecka här och där så gått åt lite mer så räcker inte till tionde veckan. Men kuren fortsätter även den här veckan således blir sista uppdateringen dag 63.
Citera
2025-09-24, 12:25
Medlem
chebmamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Trist men skador som segar sig kvar. Lider själv av en muskelinflammation i ena axeln sedan våren 2022. Har ett knä som är pajigt och har varit det sedan jag var i 20-årsåldern. Det spökar för mig titt som tätt. Men, men - bara att gilla läget och försökta träna runt.

Prydliga framsteg du gör! Hur upplevde du Anadrolen första vändan du körde? Har du kört primo tidigare? Jag är bra sugen på att testa det men velar för jag är tveksam om effekten motsvarar och lever upp till prislappen.

Ja skador kommer som ett brev på posten tyvärr när man hela tiden vill ligga på gränsen. Anadrolen var tyvärr alldeles för kraftfull för mig, rekommenderar inte det preparatet! Kör hellre 40-50 mg anavar som jag blev starkare på och även mådde som en kung. Lite dyrare men värt. Inte kört primo förut men hört att det ska vara guld. Även relativt låga doser har jag hört gott om så tänker köra 1.5–2.0 ml i veckan.
Citera
2025-09-24, 13:45
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ja skador kommer som ett brev på posten tyvärr när man hela tiden vill ligga på gränsen. Anadrolen var tyvärr alldeles för kraftfull för mig, rekommenderar inte det preparatet! Kör hellre 40-50 mg anavar som jag blev starkare på och även mådde som en kung. Lite dyrare men värt. Inte kört primo förut men hört att det ska vara guld. Även relativt låga doser har jag hört gott om så tänker köra 1.5–2.0 ml i veckan.

Jag har haft turen att klara mig från gymskador. Har en regel att jag aldrig maxar i ett par rep. För att sätta ett PB måste jag utföra 4 strikta reps.

Jag har hört att Anadrol smäller på duktigt. Därför har jag passat mig för det. Eller iofs: Jag har aldrig kört orala. Varit försiktig med tanke på att orala slår på levern. Men nu ska jag faktiskt testa en kur på just Anavar (40 mg)! Så nu ryker min orala oskuld

Ja, Primo ska vara en slags Rolls Royce. Måste prova det någon gång. Du kommer antagligen göra det före mig så det ska bli intressant att läsa hur du upplever Primo
Citera
2025-10-01, 17:17
Medlem
chebmamis avatar
Dag 63.
Morgonvikt: 93,1
Genomsnittsvikt föregående vecka: 93,1
Upp sen kurstart: 6,4 kg

Då var den här kuren över. Det blev 9 veckor 200 mg Testo C och 200 mg Tren-E ew, frontat 50 mg Anadrol i 21 dagar. Bryggade över från 500 mg testo ew. Gick upp lite drygt 6 kg vilket jag är nöjd med. Vikten stagnerade dock sista veckan tyvärr. Innan den här kuren låg jag på 500 mg testo ew och på ett maintenance kaloriintag, under den här kuren drygt 500 kcal överskott per dag samtidigt som jag låg på tren, vilket är ett vätskereducerande preparat. Så tror ändå jag lagt på mig en del massa av dessa 6 kg, självklart en del fett också men antagligen inte så mycket vätska.

Är överlag väldigt nöjd med kuren och preparaten har det varit toppklass på. Är extremt nöjd med SP Laboratory.

Har kunnat ökat progressivt i princip varje pass så styrkan har verkligen peakat sista veckan nu. Frågade ChatGpt angående progressiv överbelastning och att träna till failure under 9-10 veckor (medans man kurar obv) och fick som svar att sista två veckorna skulle vara extremt svåra, men lyckades ändå höja vikterna nu sista veckan. Dock har jag blivit sliten, känt av inflammationer och muskelbristningar på en eller flera ställen.

Detta resulterade i en deload-peroid sista två veckorna där jag bara körde tre pass vardera vecka. Så nu har jag återhämtat mig bra från slitaget hehe. Annars har jag snittat 5 pass per vecka.

Nu blir det en brygga över till 300 mg Testo C och 150 mg Primobolan ew. Även dessa preparat från SP Laboratory. Ska köra detta upplägg i 14 veckor. Blir eventuellt 28 dagar Anadrol i slutet men måste isåfall fixa min aptit på något sätt. Målet med det här upplägget är att fortsätta öka i styrka, fortsätta ligga på ett kaloriöverskott dagligen och gå upp mot 100 kg. Träningsupplägget blir samma dvs Bröst/Rygg, Armar/Axlar och Ben/Mage (fem pass i veckan). Kosten har justerats något men basen är samma. Kör ris istället för knäckebröd och lite fler mellanmål än vad som står i första inlägget. Har även bytt ut kycklingfärsen mot nötfärs/blandfärs för att få upp kalorierna.

Citat:
Jag har haft turen att klara mig från gymskador. Har en regel att jag aldrig maxar i ett par rep. För att sätta ett PB måste jag utföra 4 strikta reps.

Jag har hört att Anadrol smäller på duktigt. Därför har jag passat mig för det. Eller iofs: Jag har aldrig kört orala. Varit försiktig med tanke på att orala slår på levern. Men nu ska jag faktiskt testa en kur på just Anavar (40 mg)! Så nu ryker min orala oskuld

Ja, Primo ska vara en slags Rolls Royce. Måste prova det någon gång. Du kommer antagligen göra det före mig så det ska bli intressant att läsa hur du upplever Primo

Maxar heller aldrig nuförtiden utan kör 8-20 reps. Men när vikterna blir tillräckligt tunga, t ex kör 10 reps på 140 kg i bänk, så kan det bli en hel del slitage ändå. Även fast repsen är högre. Man får verkligen tänka på korrekt uppvärmning etc. Jo jag ville också verkligen testa Anadrol men hade inte förväntat mig att den skulle vara så kraftig. Du kommer nog älska anavar!
Senast redigerad av chebmami 2025-10-01 kl. 17:56.
Citera
2025-10-08, 11:39
Medlem
chebmamis avatar
Dag 70. (v10)
Morgonvikt: 94,0
Genomsnittsvikt föregående vecka: 93,5
Upp sen kurstart: 6,7 kg

Efter att ha stagnerat och haft samma genomsnittsvikt två veckor i rad har genomsnittsvikten ökat senaste veckan med 0.4 kg. Det känns även lättare att äta mer nu än tidigare veckor eftersom sömnen och vardagsrutiner blivit bättre. Tror jag kommer gå upp mot 95 kg kommande vecka eller nästa. Målet är fortfarande ca 100 kg innan kuren är slut. Följer kostschemat så gott det går men gör såklart avsteg här och där och siktar på ett överskott på ca 500 kcal. Ibland hamnar man på balans och ibland på +1000 kcal. Det är inte helt lätt att balansera en satsning på gymmet samtidigt som man har en seriös karriär att tänka på.

Men det sagt så älskar jag gymmet och det är inte så jobbigt egentligen, men absolut ett pussel att få ihop allt!

Ser fram emot att gå av tren och fortsätta kuren med en aningen högre dos testo och primo på det. Trivdes helt OK på tren men även om inte alltid känner av de psykiska biverkningarna så tror jag att välmåendet ändå påverkas negativt av tren.

Kommande vecka blir fokus på övningsutförande istället för att pusha vikterna progressivt. Känner att jag blivit väldigt mycket starkare och att det slitit på kroppen, och fokus kommer nu vara att behålla styrkan men utföra övningarna på ett bättre sätt. Tror det är smart i det långa loppet. Och därefter jaga fler reps istället för att bara öka vikterna från pass till pass. Känner att jag ligger på en bra nivå rent styrkemässigt nu.
Citera
2025-10-18, 19:41
Medlem
chebmamis avatar
Dag 77. (v11)
Morgonvikt 94,5 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 94,0 kg
Upp sen kurstart: 7,2 kg

Träningen flyter på riktigt bra och kroppsvikten ökar. Börjar absolut kännas rimligt att jag kommer nå 100 kg en bit innan nyår. Målet är att nå 100 kg runt 1 december och sen köra en recomp med Anadrol i 28 dagar där jag äter lite mindre.

Kroppen känns för övrigt bra, börjar känna mig fräschare i leder och muskelfästen. Inga känningar i bröstet med muskelbristning etc. Har dock en inflammation i höger underarm som inte vill försvinna, men den går att träna igenom. Gör dock jävligt ont att t ex bara lyfta upp ett glas vatten hemma, haha.
Citera
2025-10-18, 19:48
Medlem
chebmamis avatar
Dag 84. (v12)
Morgonvikt: 95,4 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 95,0 kg
Upp sen kurstart: 8,1 kg

Ligger på en väldigt bra nivå styrkemässigt nu! Har inte höjt vikterna på drygt två veckor utan fokuserat mer på utförandet och istället höjt repsantalen där det funnits utrymme för det… känns jävligt bra att slippa progressiv överbelastning inför varje pass hehe. Får dock börja pressa mig själv lite hårdare snart igen.

Känns även toppen att fasat ut Tren och in med Primo, sover bättre och börjar känna mig mer stabil mentalt. Tror man kan bli mer svajig mentalt än vad man inser av tren…

Har gått upp över 8 kg nu sen kurstart och är definitivt inte lika ådrig och väldefinierad men känns ändå som vikten lagt sig så jävla bra fördelat på kroppen. Har kvar väldigt synliga magrutor och mycket ådror på ben, armar och över bröstet.
Citera
2025-10-31, 14:20
Medlem
chebmamis avatar
Dag 91. (v13)
Morgonvikt: 95,3 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 95,1 kg
Upp sen kurstart: 8,0 kg
AAS: 300 mg testo ew, 200 mg primo ew

Kroppsvikten har stagnerat, börjar få svårt att pusha i mig mer mat. Lite kul hur man kunde ligga stabilt på 103-104 kg för ett år sen, men tryckte i mig en hel del shakes då. Kroppen känns dock bra, stark och hälsosam. Har kvar fina magrutor, relativt låg fettprocent och inget överflödigt fett nånstans på kroppen. Men är ändå en bit från formen man hade i somras när man var nere på —87 kg.

Mår för övrigt riktigt bra och är nöjd med kuren. Byter träningsupplägg från Arnold split till PPL. Kört Arnold i ca 6 månader nu och är sugen på att ändra om lite. Har testat PPL i ett par dagar och det känns riktigt bra. Kommer köra liknande övningar som förut men ändrar fokusområden, blir t ex mindre armar och mer rygg.
Citera
2025-11-04, 11:50
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Dag 91. (v13)
Morgonvikt: 95,3 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 95,1 kg
Upp sen kurstart: 8,0 kg
AAS: 300 mg testo ew, 200 mg primo ew

Kroppsvikten har stagnerat, börjar få svårt att pusha i mig mer mat. Lite kul hur man kunde ligga stabilt på 103-104 kg för ett år sen, men tryckte i mig en hel del shakes då. Kroppen känns dock bra, stark och hälsosam. Har kvar fina magrutor, relativt låg fettprocent och inget överflödigt fett nånstans på kroppen. Men är ändå en bit från formen man hade i somras när man var nere på —87 kg.

Mår för övrigt riktigt bra och är nöjd med kuren. Byter träningsupplägg från Arnold split till PPL. Kört Arnold i ca 6 månader nu och är sugen på att ändra om lite. Har testat PPL i ett par dagar och det känns riktigt bra. Kommer köra liknande övningar som förut men ändrar fokusområden, blir t ex mindre armar och mer rygg.

+8 kg är fantastiskt bra jobbat!

Hur lång är du? Har du något kortsiktigt slutmål? Långsiktigt?

Smart drag att byta program. Om inte annat (det är så jag ser det) för att få in en känsla av att man utför något nytt. Vilket ger en motivationsskjuts. Vilket i sin tur leder till att med förnyat kraft pushar sig lite mer, på nytt igen. Jag själv är i valet och kvalet om jag ska fortsätta med Dorians Blood & Guts-koncept eller om jag återgår till mitt vanliga upplägg med bara 1-2 muskelgrupper per pass med i regel full fokus på en muskel. Med konsekvensen att jag får köra rätt många pass i veckan för att köra igenom alla muskler på 7 dagar.

Kör hårt!
Citera
2025-11-11, 21:56
Medlem
chebmamis avatar
Dag 105. (v15)
Morgonvikt: 96,0 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 95,5 kg
Upp sen kurstart: 8,7 kg

AAS:
300 mg testo ew
200 mg primo ew

Kroppsvikten har ökat med 0,5 kg över en tvåveckorsperiod. Känner att det är lättare att äta mer nu så ska pusha maten sista veckorna på bulken. Sista injektionen blir 28 december om jag räknat rätt och sista fyra veckorna blir det deff samtidigt som jag kör 50 mg anadrol ed. Kommer köra fokus på högt proteinintag (+300 g) och lågt på kolhydrater, får se hur det går och känns med anadrol den här gången…

Kuren känns sjukt bra och kroppen också, hade en ”skön deload period” ett tag medans jag bryggade över från tren till primo men har nu börjat öka vikterna progressivt igen. Är starkare idag än vad jag var förra hösten och då vägde jag ca 10 kg mer. Känns definitivt som jag lagt på mig något kg mer muskler sen dess.

Citat:
+8 kg är fantastiskt bra jobbat!

Hur lång är du? Har du något kortsiktigt slutmål? Långsiktigt?

Smart drag att byta program. Om inte annat (det är så jag ser det) för att få in en känsla av att man utför något nytt. Vilket ger en motivationsskjuts. Vilket i sin tur leder till att med förnyat kraft pushar sig lite mer, på nytt igen. Jag själv är i valet och kvalet om jag ska fortsätta med Dorians Blood & Guts-koncept eller om jag återgår till mitt vanliga upplägg med bara 1-2 muskelgrupper per pass med i regel full fokus på en muskel. Med konsekvensen att jag får köra rätt många pass i veckan för att köra igenom alla muskler på 7 dagar.

Kör hårt!

Tack så mycket. Jag är 176 cm. 🙂

Håller med, körde Arnold Split i 6 månader och gillade den splitten skarpt men kände att vissa muskelgrupper till slut blev lidande. PPL känns efter drygt två veckor som ett väldigt bra upplägg för mig.

Har inget direkt slutmål förutom att pusha vikterna till sista injektionen. Tror dock det blir svårt att fortsätta öka i styrka när jag börjar gå på underskott (även på anadrol). Men i samband med byte till PPL har jag börjat köra bänkpress igen för första gången på ett halvår och är redan starkare än förra höstens peak. Får se hur bröstet känns framöver, kanske blir en maxning.

Har inga långsiktiga mål kurmässigt just nu, planen är att gå av runt nyår och träna rent ett långt tag. Målet då är att behålla styrkan och så mycket massa som möjligt.
Senast redigerad av chebmami 2025-11-11 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in