• 6
  • 7
2025-08-13, 19:57
Medlem
Vanstertrollets avatar
Absolut inget som är gott. Totalt värdelöst att inte kunna njuta ordentligt.
Citera
2025-08-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nu tvivlar jag på att man sätter igång med kok av hel kyckling om man är hemma och riktigt risig. Att soppan på något sätt skulle vara läkande har jag svårt att tro. Och soppa av exempelvis nöt bör bli lika näringsrik.

För övrigt har vi i tråden redan fått ett svar som låter troligt.

Du får väl anmäla mig för trams då hörru, tuffing. Det är din mamma som ska koka soppan, eller nån annan vuxen.
Citera
2025-08-14, 07:18
Medlem
zombie-nations avatar
Jag blev såklart sjuk direkt efter denna tråden. Hög feber. Tog alvedon och den gick ner lite. Satsade mest på att dricka ordentligt. Hade ingen aptit på varm mat. Så jag åt frukt, det kändes bra. När jag hade bara lite feber käkade jag en liten portion "vanlig" mat. Hade önskat att jag haft yoghurt hemma, men hade mjölk, det kändes bättre att dricka än bara vatten.
Citera
2025-08-14, 07:22
Medlem
Jag kan få i mig i princip vad som helst, förutsatt att jag slipper tillaga det själv. Kall mat är att föredra och det blir sällan fler än ett mål mat om dagen om febern trycker på.
Citera
2025-08-15, 22:05
Medlem
Jag brukar äta något varmt med mycket vätska. Kycklingsoppa eller nudlar är min go to mat vid sjukdom
Citera
2025-08-19, 15:49
Medlem
HanDares avatar
Blev själv sjuk efter ha läst tråden. Ligger här med hög feber och en jävlans "man-cold". Rullar upp med GB glass choklad kross, smoothies och ett gött feber ronk ifrån gubben min. Sista kanske inte jag äter man han gör gärna.
Citera
2025-08-20, 21:39
Medlem
Sladdarens avatar
Vitlök, ingefära, honung, citron, chili ... låter som asiatiskt antar jag
Citera
2025-08-20, 21:48
Medlem
Köper alltid starka nudlar från dom asiatiska butikerna, honungsvatten, ingefära, apelsiner, c vitamin, glass, blåbärsoppa, nyponsoppa, potatis soppa med vitlök och kryddor, citronvatten, miso soppa osv...
Citera
2025-08-20, 21:49
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Köper alltid starka nudlar från dom asiatiska butikerna, honungsvatten, ingefära, apelsiner, c vitamin, glass, blåbärsoppa, nyponsoppa, potatis soppa med vitlök och kryddor, citronvatten, miso soppa osv...

Har du allt detta hemma? Finemang isåfall, jag är totalt dålig på alla krissituationer sedan jag föll ur preppersamhället.
Citera
2025-08-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har du allt detta hemma? Finemang isåfall, jag är totalt dålig på alla krissituationer sedan jag föll ur preppersamhället.

Nej jag brukar handla när det börjar. Men dom starka nudlarna kör jag varje gång, dom är riktigt starka.
Citera
2025-08-20, 22:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Nej jag brukar handla när det börjar. Men dom starka nudlarna kör jag varje gång, dom är riktigt starka.

Aha. Jag brukar vakna upp med feber utan något som varnar. Sedan tror jag inte jag vill springa ute sjuk. Nudlarna borde man ju ha hemma. Fast risken är väl att man äter upp dem.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in