2025-08-12, 13:16
Medlem
Vad tycker ni klimatförnekare är orsaken till extremklimatet i medelhavet?
Tjo ho, vi odlade bär i Sverige på bronsåldern…?
”Vi har alltid haft klimat”.
Den samlade vetenskapen säger att dagens klimatkatastrof beror på utsläpp men den samlande Fb-högern raljerar och gör sig löjlig.
2025-08-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Den samlade vetenskapen säger att dagens klimatkatastrof beror på utsläpp men den samlande Fb-högern raljerar och gör sig löjlig.

Det förstår nog alla att det är klimatförändringar!
2025-08-12, 13:29
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
klimatkatastrof?
2025-08-12, 13:33
Medlem
Onanikrems avatar
Vi har haft istider och även varmare perioder på jorden under millioner år. Vad orsakade de förändringarna?

Skulle det nu vara så att människan orsakar klimatförändringar, Sverige bidrar väl med 0,5% av utsläppen.. Procent är en tusendel. Så om du cyklar, limmar fast dig på en väg eller äter veganmat, det spelar ingen roll.. Övriga världen bryr sig inte om dig, jag bryr mig inte om dig.
2025-08-12, 13:40
Medlem
Sverige bidrar med ca 0,2% av alla utsläpp så jag undrar varför alla tror att sverige kan rädda världen. Klart att vi bidrar till utsläpp eftersom vi gräver upp allt skit och släpper ut det igen.
MEN alla dessa saker har ju varit i luften förr och innan istiderna började komma så var jorden betydligt varmare än den är nu.

Det som kan hända är att vi dödar oss själva men planeten och de flesta djur kommer som de alltid gör återhämta sig och komma tillbaka, får väll hoppas att vi inte gör det då vi är extremt destruktiva och vissa forskare hävdar att vi är ett av evolutionens misstag, det kan jag nog hålla med om men det är ett helt annat ämne.
2025-08-12, 13:44
Medlem
kalkryggars avatar
Den som tvekar idag på att våra utsläpp senaste 100 åren ligger bakom är antingen en idiot eller helt utan allmänbildning.

Det som har förstört mycket är att rörelsen som vill få stopp på det har gått hårt till överdrift. Om de istället ägnade sig åt relevant aktivism så skulle de nått mycket längre. Nu riskerar vi istället att förlora möjligheten helt för mänskligheten att leva på jorden i ganska snar framtid.

Något som jorden dock förmodligen skulle uppskatta.. så för jordens skull kanske man ska önska att det går åt helvete för oss.
2025-08-12, 14:06
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Förnekarna hittar du troligen mest i USA, Kina, Indien och Ryssland. (se nedan)
Här i Sverige är nog de flesta med på att vi har klimatförändringar.
Så det är nog du som är den löjliga.
Åk till USA och prat med Trump om att stänga alla kolgruvor.

Detta sa självaste Putin

"Klimatförändringarna kan till och med vara bra för Ryssland – vi får fler odlingsdagar, mer spannmål."

"Om temperaturen stiger med två–tre grader så kanske vi kan odla vete längre norrut."
2025-08-12, 14:12
Avslutad
Finns en massa av trådar om samma ämne...
2025-08-12, 14:25
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Finns en massa av trådar om samma ämne...
Du har helt rätt

TS har redan en tidigare som fick gå till papperskorgen
2025-08-12, 15:06
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vi har haft istider och även varmare perioder på jorden under millioner år. Vad orsakade de förändringarna?

Skulle det nu vara så att människan orsakar klimatförändringar, Sverige bidrar väl med 0,5% av utsläppen.. Procent är en tusendel. Så om du cyklar, limmar fast dig på en väg eller äter veganmat, det spelar ingen roll.. Övriga världen bryr sig inte om dig, jag bryr mig inte om dig.

0,12%
2025-08-12, 15:09
Moderator
Vi fortsätter i tråden som finns: (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in