Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-13, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
well hon har ju själv varit toxic, så lösningen är inte alltid att lämna utan ibland ta ansvar över sina egna känslor.

Han kanske är en bra man om inte hon varit svartsjuk från början?

(om man bortser från otroheten hade det kunnat vara så iaf). Ville bara poöngtera det. För känns som kvinnor ofta lämnar när de själva är problemet och skyller på mannen för han reagerat på hennes toxiska sida och satt gränser.

Jag hör vad du säger och förstår ditt resonemang. I detta fallet så har min misstro och svartsjuka uppkommit efter otroheten. I början av vår relation så litade jag på honom till 100%. Det var därför det blev en sån chock när detta kom fram. Jag trodde helt ärligt aldrig att han skulle kunna göra något sådant. Han framställde sig som en ärlig, genuin och seriös man, som sa att han ville hitta en tjej att dela livet med. Och jag trodde honom.
Vid några tillfällen var jag absolut misstänksam, men inget jag angav till honom eller konfronterade honom med. Dessa tillfällen visade sig sedan vara dem då han var otrogen.

Men absolut, nu såhär i efterhand så har jag låtit mina känslor styra och inte tagit ansvar för dom. Samtidig kan jag tycka att han inte har gjort det lätt för mig heller. Jag vet att det är svårt att återfå förtroendet efter en otrohet men kan också tycka att jag inte ska vara den enda som ska jobba att få tillbaka det, utan att även han ska hjälpa mig på vägen. Åtminstone lite mer än det han gjort?

Menar såklart inte att han ska tvingas ge sina lösenord till mig eller att jag ska ha rätt att gå igenom hans mobil, men att veta vilken tid han kommer hem, vart han är eller vem han är med när han är med vänner är en sådan sak? Att inte sitta och vrida på mobilen när han skriver på den, inte gå ut ur lägenheten när han får ett samtal och inte blockera mig på sociala medier är också en sådan sak, eller har jag fel?
Senast redigerad av Gara1 2025-08-13 kl. 07:50.
Citera
2025-08-13, 08:17
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Skit i honom.

Folk som vill ta paus gör man slut med.

Antingen vet man vad man vill, eller inte.

Du låter redan trasig. Mer trasig kommer du bli med denna tölp.
Citera
2025-08-13, 08:53
Medlem
Kleiners avatar
Du vet inte vad som är rätt och fel och vad som är bra för dig, annars hade du inte accepterad så mycket BS från honom. Att du fortfarande är kvar visar bara att du inte ha integritet eller lita på dig själv.

Man kan aldrig förvänta att någon annan ska visa dig vart dina gränser går. Du ha bara dig själv att förlita dig på. Hade du haft att göra med en hederlig man då hade du känd dig trygg och inte behövd att ifrågasätta varken dig själv eller honom. Vist kan obefogat rädsla, hjärnspöke, och osäkerhet fucka med en, men innerst inne vet man vad som är rätt och fel.

Du ha att göra med en dålig man! Att du fortfarande är kvar även efter att han klart och tydligt har visat med handlingar och ord, att han inte ha respekt för dig, ja då är det definitivt inte kärlek.

Kärlek agerar aldrig utifrån desperation, rädsla eller osäkerhet.
Senast redigerad av Kleiner 2025-08-13 kl. 09:06.
Citera
2025-08-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Du vet inte vad som är rätt och fel och vad som är bra för dig, annars hade du inte accepterad så mycket BS från honom. Att du fortfarande är kvar visar bara att du inte ha integritet eller lita på dig själv.

Man kan aldrig förvänta att någon annan ska visa dig vart dina gränser går. Du ha bara dig själv att förlita dig på. Hade du haft att göra med en hederlig man då hade du känd dig trygg och inte behövd att ifrågasätta varken dig själv eller honom. Vist kan obefogat rädsla, hjärnspöke, och osäkerhet fucka med en, men innerst inne vet man vad som är rätt och fel.

Du ha att göra med en dålig man! Att du fortfarande är kvar även efter att han klart och tydligt har visat med handlingar och ord, att han inte ha respekt för dig, ja då är det definitivt inte kärlek.

Kärlek agerar aldrig utifrån desperation, rädsla eller osäkerhet.

Han tycker inte att han gjort något fel eller att han är en dålig man. När jag har pratat med honom om otroheten så säger han "den så kallade otroheten" för han tycker inte att det var otrohet för han inte hade någon kärleksfull relation med personerna och det bara handlade om sex. Istället anser han att jag gjort det större felet genom att få reda på att han faktiskt var otrogen och beskyller mig för intrång av hans personliga saker (jag snokade i hans Ipad och fick reda på allt), att jag är den stora boven och att det finns tjejer där ute som hade accepterat hans gränser. Han till och med säger att han ska fråga nästkommande tjejer på dejter om dom blivit bedragna och gå därifrån om svaret är ja för det bara orsakar drama. Han förstår inte att den draman mellan oss är ju på grund av att HAN varit otrogen?!
Jag är inte den här personen han målar upp, jag är inte elak eller våldsam eller kontrollerande. Allt har ju berott på hans handlingar gentemot mig
Citera
2025-08-13, 09:20
Medlem
Kleiners avatar
Vem fuck bry sig vad han tycker! Vad tycker du?!
Du har att göra med en farlig manipulativ man.

Citat:
Ursprungligen postat av Gara1
Han tycker inte att han gjort något fel eller att han är en dålig man. När jag har pratat med honom om otroheten så säger han "den så kallade otroheten" för han tycker inte att det var otrohet för han inte hade någon kärleksfull relation med personerna och det bara handlade om sex. Istället anser han att jag gjort det större felet genom att få reda på att han faktiskt var otrogen och beskyller mig för intrång av hans personliga saker (jag snokade i hans Ipad och fick reda på allt), att jag är den stora boven och att det finns tjejer där ute som hade accepterat hans gränser. Han till och med säger att han ska fråga nästkommande tjejer på dejter om dom blivit bedragna och gå därifrån om svaret är ja för det bara orsakar drama. Han förstår inte att den draman mellan oss är ju på grund av att HAN varit otrogen?!
Jag är inte den här personen han målar upp, jag är inte elak eller våldsam eller kontrollerande. Allt har ju berott på hans handlingar gentemot mig
Senast redigerad av Kleiner 2025-08-13 kl. 09:22.
Citera
2025-08-13, 09:25
Medlem
Citat:
Vem fuck bry sig vad han tycker! Vad tycker du?!
Du har att göra med en farlig manipulativ man.

Jag gör det, jag bryr mig. Jag vill inte att han ska tro att han vunnit något i att göra slut med mig, att han vinner på att vara utan mig, det är inte HAN som vinner på det, det är jag som vinner på det?! Jag vill så gärna att han ska se att jag gjorde allt jag kunde, att det inte finns så många andra tjejer där ute som gjort så mycket som jag har för honom. Jag vet att det låter sjukt men jag känner verkligen så 😭 Jag vill att han ska känna att det är en förlust att förlora mig 😭
Citera
2025-08-13, 09:29
Medlem
Kleiners avatar
Ja, de vill jo alla med ett stort ego.

Citat:
Jag gör det, jag bryr mig. Jag vill inte att han ska tro att han vunnit något i att göra slut med mig, att han vinner på att vara utan mig, det är inte HAN som vinner på det, det är jag som vinner på det?! Jag vill så gärna att han ska se att jag gjorde allt jag kunde, att det inte finns så många andra tjejer där ute som gjort så mycket som jag har för honom. Jag vet att det låter sjukt men jag känner verkligen så 😭 Jag vill att han ska känna att det är en förlust att förlora mig 😭
Senast redigerad av Kleiner 2025-08-13 kl. 10:03.
Citera
2025-08-13, 09:35
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Det har påtalats att han verkar vara en narcissist. Om han nu är det, så kommer han aldrig att känna det som en förlust å att han inte har gjort nåt fel.

Så den som kommer vara vinnaren, är faktiskt du köra TS. För jag tror att det är hans personlighet. Han är ju ändå 38 år svarade du mig i tråden. Det handlar alltså inte om att han är omogen. Det är hans personlighet. Ju fortare desto bättre när du kommer ifrån honom. Om inte du vill bli dumpad utav honom för att det känns svårt att bli dumpad. Var då den som dumpar istället. Det kommer nog aldrig bli bättre med den där pojken.
Citera
2025-08-13, 09:35
Medlem
Citat:
Ja, de vill jo alla med ett stort ego.

Har inte stort ego. Jag bara tycker att efter allt jag gått igenom med honom att han borde förstå att jag verkligen är en bra tjej, trots mina brister, och att det faktiskt är en förlust att förlora mig 😭
Citera
2025-08-13, 09:37
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Kanske dags att träffa en vanlig kille i stället. Den där italienaren som flyttade upp till dig 2019 var väl heller ingen succé.
Ett vanligt mönster hos de som hamnar i destruktiva relationer, är att de vill ha något utöver det vanliga. Och så blir det "fri fågel"-killarna, som helt enkelt inte är något att hålla sig i när det blåser.
Citera
2025-08-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Det har påtalats att han verkar vara en narcissist. Om han nu är det, så kommer han aldrig att känna det som en förlust å att han inte har gjort nåt fel.

Så den som kommer vara vinnaren, är faktiskt du köra TS. För jag tror att det är hans personlighet. Han är ju ändå 38 år svarade du mig i tråden. Det handlar alltså inte om att han är omogen. Det är hans personlighet. Ju fortare desto bättre när du kommer ifrån honom. Om inte du vill bli dumpad utav honom för att det känns svårt att bli dumpad. Var då den som dumpar istället. Det kommer nog aldrig bli bättre med den där pojken.

Jag tänkte att jag ändå skulle vänta ut denna veckan och se vad han säger på söndag. Är det så att han vill göra slut så får jag bara acceptera det då, skulle han däremot vilja fortsätta så har jag ju en möjlighet att vända på pannkakan och svara att jag nu inte längre är så säker på det själv...? Se om det kanske rubbar hans självförtroende? Jag vet ju om att han är säker på att jag ska höra av mig till honom, nu har jag inte gjort det (visst det har gått 1,5 dagar nu) men om jag visar att jag kan hålla mig borta kanske han undrar om han tappat greppet?
Citera
2025-08-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Kanske dags att träffa en vanlig kille i stället. Den där italienaren som flyttade upp till dig 2019 var väl heller ingen succé.
Ett vanligt mönster hos de som hamnar i destruktiva relationer, är att de vill ha något utöver det vanliga. Och så blir det "fri fågel"-killarna, som helt enkelt inte är något att hålla sig i när det blåser.

Jag håller med dig, vill inget annat än att vara i en stabil och trygg relation. Hade hoppats på att vi skulle kunna få det genom att jobba på våra problem ihop dock...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in