2025-08-11, 18:38
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Tanter köper både trosskydd och bindor. De använder det som inkontinensskydd istället för riktiga inkontinensskydd. Det blir billigare med vanliga trosskydd och bindor.
Citera
2025-08-11, 18:38
Medlem
Finns trosskydd som doftar hallonbåtar, jag köper sådana (är kvinna) för att jag vill känna mig fräsch, samt att kommer det en flytning så slipper trosorna bli blöta.
Citera
2025-08-11, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Tanter köper både trosskydd och bindor. De använder det som inkontinensskydd istället för riktiga inkontinensskydd. Det blir billigare med vanliga trosskydd och bindor.
Ja det måste vara så. Såg reklam för TENA där de försökte sälja med argumentet att det är ett skydd som är gjort för att kapsla in kiss. Antagligen är de dyrare än trosskydd från matbutiken. Har ingen aning om vad sådant kostar
Citera
2025-08-11, 19:09
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bedano
Ja det måste vara så. Såg reklam för TENA där de försökte sälja med argumentet att det är ett skydd som är gjort för att kapsla in kiss. Antagligen är de dyrare än trosskydd från matbutiken. Har ingen aning om vad sådant kostar

Kollar man jämförpris på ICAs hemsida är bindorna billigare än inkontinensskydden. Inkontinensskydd kan man även få utskrivet av vården, men vet inte vad det kostar. Många söker inte ens hjälp för sin inkontinens. De sköter det själva. Bindor och inkontinensskydd fungerar kanske inte riktigt likvärdigt, men bindor duger säkert gott och väl såvida man inte kissar på sig helt och hållet. Fullt förståeligt då att man hellre sparar pengar och köper bindor istället för dyra inkontinensskydd.
Citera
2025-08-11, 19:32
Medlem
Fan vilken äcklig tråd detta är. Kan vi inte summera upp och avsluta?
Citera
2025-08-11, 19:33
Medlem
outback4s avatar
Träffade en kvinna EN gång (blev aldrig två gånger).. hon luktade som jäst fiskrens där nere
Citera
2025-08-11, 19:55
Medlem
Solestrollss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Trådens misandrist. Grattis. Det är verkligen problematiskt när män förnedras eller framställs som äckliga, medan kvinnor ofta får en mer ursäktande eller till och med hyllande behandling i liknande situationer.
Men snälla, mitt svar är IRONISKT och en diss till TS som verkar tro att bara kvinnor kan drabbas av inkontinens.
Citera
2025-08-11, 20:02
Medlem
Solestrollss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bedano
Vid vilken ålder får man det här? Ingen av mina föräldrar har det
Alla drabbas inte och man kan påverka det här rätt mycket själv. Träning hjälper t.ex. Sen kan jag tänka mig att det är genetiskt också, att vissa helt enkelt är predisponerade för att bli inkontinenta och andra inte. Många kvinnor drabbas av inkontinens efter förlossning och ännu fler blir inkontinenta i övergångsåldern. För många, både män och kvinnor, skulle jag tro att de här problemen börjar i femtioårsåldern. Men min mamma är 80+ och hon är inte inkontinent. Min pappa som nu är död började få problem med inkontinens när han var 70+. Båda sportiga och rätt vältränade typer. Men min pappa var alkis och de blir ju nästan alltid inkontinenta.
Senast redigerad av Solestrolls 2025-08-11 kl. 20:05.
Citera
2025-08-11, 20:11
Medlem
De borde sälja vuxenblöjor.
Citera
2025-08-11, 20:12
Medlem
Solestrollss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dustimkroy
Vänta tills ålderdomshemmet det är sista viloplatsen alla hamnar där för eller senare. Kroppen orkar inte mer. En del lever lyckligt och dör innan dess
Ja, blir man tillräckligt gammal så ger ju kroppens olika funktioner upp till slut, det har du helt rätt i. Men har man tur dör man innan man blir alltför skröplig! Knappast någon dröm att bli dement och behöva blöjor.
Citera
2025-08-11, 20:13
Medlem
Solestrollss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Fan vilken äcklig tråd detta är. Kan vi inte summera upp och avsluta?
Nej, vi fortsätter för evigt.
Citera
2025-08-11, 20:13
Medlem
Nej, uppenbarligen köper inte Solveig årsmodell -40 bindor för att hon har mens. Behövde du verkligen starta en tråd på Flashback för att få klarhet i det?

Inkontinensbesvär är mer regel än undantag bland äldre, och förutsatt att du inte behöver blöja är det väl betydligt lättare att köpa skydd på närmaste Ica än att behöva besöka ett apotek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in