2025-08-11, 13:39
Medlem
Är det möjligt att man i grunden har haft lockigt hår, men att man inte märkt av det då det varit för kort?

För nu när håret har fått lite längd märker jag plötsligt av lockar ?
Citera
2025-08-11, 13:45
Medlem
Sereenas avatar
Lockighet kan påverkar aav en hel del olika saker, tex längd, vilka produkter man använder, tom luftfuktighet.
Senast redigerad av Sereena 2025-08-11 kl. 14:01.
Citera
2025-08-11, 13:55
Medlem
figoos avatar
Tex personer med rakt hår som barn kan få lockigare som vuxen, kan ändras beroende på vad som händer i kroppen
Citera
2025-08-11, 14:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Lockighet kan påverkar aav en hel del olika saker, tex längd, vilka produkter man använder, tom luftfuktighet.
Haha ja fuktighet.. Exet hade långt rätt rakt hår. Nån gång sket hon i att torka håret efter dusch för hon inte hade tid. Varmt, fuktigt ute och fan vilka stora lockar hon fick när det sakta självtorkade. Typ Guldlock.
Citera
2025-08-11, 14:22
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Haha ja fuktighet.. Exet hade långt rätt rakt hår. Nån gång sket hon i att torka håret efter dusch för hon inte hade tid. Varmt, fuktigt ute och fan vilka stora lockar hon fick när det sakta självtorkade. Typ Guldlock.

Mitt hår kan vara allt från spikrakt till stora lockar beroende på vilket balsam jag använder och hur jag torkar det.
Citera
2025-08-11, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
Är det möjligt att man i grunden har haft lockigt hår, men att man inte märkt av det då det varit för kort?

För nu när håret har fått lite längd märker jag plötsligt av lockar ?
Ja det beror ju verkligen på hur mycket längd du menar. Jag har stora lockar, så jag tror att om det varit några cm så hade det inte märkts. Men generellt är annars att ju kortare håret är desto lockigare blir det. Det tyngs inte ned på samma sätt som längre hår. Men det kan också ändras genom livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in