• 1
  • 2
2025-08-11, 13:11
Medlem
MrMarios avatar
Känner ni också en känsla av saknad, ja nästan av sorg, när en okänd medtrafikant viker av efter att man legat före/efter varandra på en nästan öde landsväg/riksväg i många mil? Känner själv en viss sorg, speciellt om man haft ett harmoniskt vägförhållande där båda parter anpassat sig till varandras farthållare, och man liksom varit varandras trygghet på den öde vägen.
Citera
2025-08-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Känner ni också en känsla av saknad, ja nästan av sorg, när en okänd medtrafikant viker av efter att man legat före/efter varandra på en nästan öde landsväg/riksväg i många mil? Känner själv en viss sorg, speciellt om man haft ett harmoniskt vägförhållande där båda parter anpassat sig till varandras farthållare, och man liksom varit varandras trygghet på den öde vägen.

Nej, tvärtom är det skönt att slippa puckot!
Citera
2025-08-11, 13:20
Medlem
Ja, jag gillar när man ska åt samma håll och håller samma hastighet. Jag vinkar mentalt när de försvinner.

Körde från Öland nyligen. Sent på kvällen. Så länge som jag hade en "kompis" före mig gick det bra att köra men sen när bilen vek av så bestämde jag mig för att ta en paus och vila några timmar innan jag fortsatte.
Citera
2025-08-11, 13:22
Medlem
godboys avatar
Inget jag bryr mig om. Har jag någon framför mig brukar jag snarare tänka "vad gött" när den svänger av. Jag fördrar att ha vägen för mig själv.
Citera
2025-08-11, 13:35
Kanske inte sorg men brukar väl fundera på vad de har för ärende och vart de ska.
Citera
2025-08-11, 13:47
Medlem
Däremot känner jag mig jagad om någon hamnar bakom mig i evigheter om de ligger för nära. Avstånd, tack!
Citera
2025-08-11, 14:06
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
Däremot känner jag mig jagad om någon hamnar bakom mig i evigheter om de ligger för nära. Avstånd, tack!
Det händer rätt sällan tycker jag, jag kör ofta lite för fort på landsvägarna, men trycker inte någon i röven. Men får jag någon bakom mig som vill komma förbi och det inte är någon annan trafik men ändå svårt att köra om så brukar jag gå in i P-ficka eller annat utrymme eller sakta ner och blinka höger när lämpligt så får de fara förbi. Bäst för båda parter.
Citera
2025-08-11, 14:09
Medlem
kalkryggars avatar
Nä. Många gånger är det skönt att man får vägen för sig själv.

Men om det är snöoväder med hårt snöfall så är det såklart alltid gött att ha någon framför.
Citera
2025-08-11, 17:31
Medlem
HBTKuks avatar
Känner igen det. Vissa bundsförvanter har jag haft i många timmar på motorvägen.

Det blir en lätt, men snabbt övergående, sorg.
Citera
2025-08-11, 21:34
Medlem
Instämmer i att de kan kännas sorgset, händer ofta på långstyrningar.

Men ännu bättre är om man hittar en fortkörningskompis, farligt och triggande men fan så härligt!

Hände mog faktiskt för dryga veckan sen, vi var 4st som turades om att ligga först i typ 15mil innan alla plötsligt skingrades.
Citera
2025-08-11, 22:25
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario

Trodde jag var den enda som blev så känslomässigt bunden till främlingar haha
Citera
2025-08-11, 22:52
Medlem
Helvittes jävla idioter som inte kan köra själva!

Så vansinnigt irriterande med bilar som hänger på när man blåser om och skall använda en själv som draghjälp.

Jag stannar trots att jag varken behöver eller vill för resans skull bara för att skaka av mig en förföljare.

Osjälvständiga ynklon!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in