Citat:
Ingenting är på riktigt om 5 år. Jag såg en bra video på youtube som sökte "söta påfågelungar" och alla var AI-skapade, vilket man kunde se om man satte dit ett datum i sökningen före 2022 och före AI.
Sedan sökte han info om filmen John Wick 5. Fanns massor med statistik, vilka som var med, innehåll, t.o.m. en reklamfilm. Fast bara det att den filmen inte ens börjat produceras, den är bara planerad. Allt var AI fejk.
När man får upp 10 AI-fejk på raken så slutar man googla tänker jag och vi återgår till läget före internet 1995 där vi är olyckligt ovetande om det mesta.
Jag som skriver detta kan vara en AI-bot och alla forum kommer att dö inom några år. Man vill inte tala med en bot.
Sedan sökte han info om filmen John Wick 5. Fanns massor med statistik, vilka som var med, innehåll, t.o.m. en reklamfilm. Fast bara det att den filmen inte ens börjat produceras, den är bara planerad. Allt var AI fejk.
När man får upp 10 AI-fejk på raken så slutar man googla tänker jag och vi återgår till läget före internet 1995 där vi är olyckligt ovetande om det mesta.
Jag som skriver detta kan vara en AI-bot och alla forum kommer att dö inom några år. Man vill inte tala med en bot.
Haha!
Ja det är en synnerligen bisarr värld och äkthet tror jag kommer vara något som i åtminstone vissa samhällsklasser kommer vara starkt värderat framöver.
Knappt jag orkar vara här på Flashen längre. Man är osäker på om man läser riktiga diskussioner eller diskussioner mellan människor och bottar satta att provocera. Reddit är ännu värre.
Tycker också synd om den äldre generationen som inte växt upp i det och blir "blåsta"/inte förstår sig på nuvarande läge.
En släkting till mig skickade videos på polarforskare som gullar med isbjörnar de tagit in på däck och verkade ha "köpt" det hela. En ännu äldre vän och bekant som jobbat som programmerare på 80-talet gick det liksom inte att få in i, att numera kan du hålla en konversation med en robot och den svarar människolikt. "Vavava? Nej, det här tror jag inte på. Den måste ju programmeras först Va,? Nej? Det är inte sant? Fejk."
Men gällande recept från AI så gör jag detta ofta, helt avsiktligt. Använder både GPT och Gemini som inspiration, med rätt prompter blir det delikata festkvällar. Den verkar ha en hygglig uppfattning om vilka smaker som passar ihop och mängden kryddning som ska kombineras med en annan, speciellt om man hybridiserar mat från olika kulturer vilket är en av mina personliga favoriter.