• 1
  • 2
2025-08-11, 08:56
Medlem
DenverAirports avatar
23.25 Karlstad. Fyra personer misstänkta för grov misshandel och försök till människorov efter en händelse i centrala Karlstad där en person i tjugoårsåldern överfallits av ett flertal personer. Samtliga fyra är nu anhållna. Med anledning av utredningsläget lämnas ingen mer information i nuläget. Tre av de anhållna i ärendet gällande försök till människorov är män.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...varmlands-lan/
Senast redigerad av DenverAirport 2025-08-11 kl. 09:56.
Citera
2025-08-11, 10:21
Medlem
Hjälper till med en frågeställning...

Vad handlar det om?
Citera
2025-08-11, 10:48
Medlem
Citat:
Det var runt midnatt mellan söndagen och måndagen som polisen fick larm om en grov misshandel vid Scandic hotell Klarälven i Karlstad.

Det visade sig att en man i 20-årsåldern hade överfallits.

Polisen fann fyra misstänkta: tre män och en kvinna.

En av dem greps tio minuter före midnatt.

De andra tre greps runt 20 minuter senare.
https://www.nwt.se/2025/08/11/fyra-personer-anhallna-i-karlstad-misstankta-for-grov-misshandel-och-kidnappningsforsok-be1b0/

Det är utanför Scandic Klarälven som detta skett alltså.
Citera
2025-08-11, 11:48
Medlem
Vilka är häktade?
Citat:
Ursprungligen postat av crwnThyFrnicatr
https://www.nwt.se/2025/08/11/fyra-personer-anhallna-i-karlstad-misstankta-for-grov-misshandel-och-kidnappningsforsok-be1b0/

Citera
2025-08-11, 12:47
Medlem
Karlstad har varit en väldigt lugn stad fram tills denna sommaren vad jag vet. Verkar dock inte finnas en tydlig förklaring till alla grova våldsbrott som hänt där senaste månaden, verkar alltid vara separata händelser utan koppling.
Citera
2025-08-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Karlstad har varit en väldigt lugn stad fram tills denna sommaren vad jag vet. Verkar dock inte finnas en tydlig förklaring till alla grova våldsbrott som hänt där senaste månaden, verkar alltid vara separata händelser utan koppling.

Ja, det har varit en hel del både i Karlstad och Värmland nu - men verkar fattas koppling som du skriver. Var ju ett människorov för ett par år sedan nu, på Gruvlyckan. Men den historien slutade "lyckligt". Tänker att tillvägagångssättet verkar vara det samma, hoppa på BO utomhus och försöka föra bort personen. Jag tänker gängkriminella, men har förstås inga belägg för det alls.
Citera
2025-08-11, 13:13
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx

Har du sovit under en sten?
Citera
2025-08-11, 13:36
Medlem
Man kan ju undra om detta är ett "daterån/överfall" och om BO har stämt träff med GM-tjejen.
Litet suspekt att det händer utanför ett hotell. Prostitution? Men då hade jag nog inte tänkt mig ett BO i 20-årsåldern utan någon litet äldre.
Citera
2025-08-11, 14:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Hjälper till med en frågeställning...

Vad handlar det om?

Hjälper till med ett svar för den som uppenbarligen inte förstår svenska

"Med anledning av utredningsläget lämnas ingen mer information i nuläget."
Citera
2025-08-11, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Hjälper till med ett svar för den som uppenbarligen inte förstår svenska

"Med anledning av utredningsläget lämnas ingen mer information i nuläget."

Det låter som att det var invandrare iblandade....

Om det var som på min hemort så TROR jag att det kan röra sig om en kvinna som lockat ut en kille som sett rik ut via Tinder, o när det skett så kommer hennes bröder/kusiner/vänner o rånar/misshandlar/hotar till sig värdesaker. Man måste se UPP ibland!! TJejer kan våldtas, men killar kan bli jätterånade!!

Usch så ärligt samhället känns numer!! litet meow
Citera
2025-08-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cee1983
Vilka är häktade?
Du kan inte bli häktad samma dag, utan arresten först
Citera
2025-08-11, 19:10
Medlem
Låter inte det här väldigt mycket som hedersbrott? En kvinna bland de fyra MGO. Eller är jag fel ute?

Citat:
Ursprungligen postat av crwnThyFrnicatr

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in