• 4
  • 5
2025-08-11, 21:08
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du måste ju inte. Du kan ju vara hamma och bli pank också.

Normala hjärnor vänjer sig vid saker de behöver göra, om de får en belöning i form av t ex pengar eller bekräftelse.
Det kan dock kännas som att belöningen är relativt liten med tanke på landets höga skatter och bidrag. Hade vi levt lmer med resultat efter egen förmåga tror jag att många hade haft en bättre inställning till livets vedermödor.
Citera
2025-08-11, 21:39
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Det kan dock kännas som att belöningen är relativt liten med tanke på landets höga skatter och bidrag. Hade vi levt lmer med resultat efter egen förmåga tror jag att många hade haft en bättre inställning till livets vedermödor.

Jag vet inte, samma mentalitet verkar sprida sig USA för tillfället. Man känner att det är orättvist att behöva jobba, och tycker att samhället borde betala folk för att göra lite vad de vill. Det verkar dock mest handla om millenials vars föräldrar är demokrater.
Citera
2025-08-12, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Ganska svårt för de flesta?

Bara att beklaga. Skaffa ett annat jobb eller en givande hobby...
Citera
2025-08-13, 20:56
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetHandlarOmBAAARN
Jag har en ganska bra lön och bra kollegor men det är inte direkt ens familj eller nära vänner.
Ta ledigt varje måndag så är problemet löst alternativt byt till ett bättre, roligare och mer givande jobb.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in