2025-08-10, 18:24
Medlem
Jag har Tele2 som TV-leverantör i brf föreningen. Irriterande att TV slutar upp att fungera då och då. Man får man dra ut sladden, börja om från början. Har andra haft samma upplevelser med digital-TV? Vad kan man göra åt det byta TV-leverantör? Eller är det routern? Wifi är inte Tele2, utan Bahnhof som brf har valt (billigast)
Citera
2025-08-10, 18:35
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Har du en sån som nedan? WIFI-HUB
[/b]
https://images.ctfassets.net/zkxtxpb...gd_420x310.png

Jag har en sådan och funkar bra, men jag har inte Banhof, vad har du för en hastighet på fibern? Fast fjärrkontrollen är med siffror/extra val/
Senast redigerad av WhyAreYouBrainDead 2025-08-10 kl. 18:56.
Citera
2025-08-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHRI77
Jag har Tele2 som TV-leverantör i brf föreningen. Irriterande att TV slutar upp att fungera då och då. Man får man dra ut sladden, börja om från början. Har andra haft samma upplevelser med digital-TV? Vad kan man göra åt det byta TV-leverantör? Eller är det routern? Wifi är inte Tele2, utan Bahnhof som brf har valt (billigast)

Krävs nog lite mer info för att kunna hjälpa dig. Använder du Tele2's TV-HUB? Kör du wifi eller kabel till Huben? Du menar förmodligen att du har bredbandsabonnemanget från Bahnhof. Vilken router har du? Har du mätt hastgheten? Får du några felmeddelanden från TV-huben?
Citera
2025-08-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Krävs nog lite mer info för att kunna hjälpa dig. Använder du Tele2's TV-HUB? Kör du wifi eller kabel till Huben? Du menar förmodligen att du har bredbandsabonnemanget från Bahnhof. Vilken router har du? Har du mätt hastgheten? Får du några felmeddelanden från TV-huben?
Jag använder Tele2's TV-HUB.
jag kör på wifi. samma som telefon, laptop. Felmeddelanden som kommer på TV-rutan, ber mig att slå av huben i 10 sek och sedan pröva igen.

jag ska ska pröva att öka hastigheten på routern. Det står Tilgin kan detta var modellens namn?
jag såg att fibersladden mellan routern och uttaget var otroligt sliten, Ska köpa en ny imorgon.
Citera
2025-08-10, 19:42
Medlem
Citat:

Jag har samma problem fast inte så ofta, ingenting att göra åt enligt supporten på tele2!
Citera
2025-08-10, 20:13
Medlem
Citat:
Jag använder Tele2's TV-HUB.
jag kör på wifi. samma som telefon, laptop. Felmeddelanden som kommer på TV-rutan, ber mig att slå av huben i 10 sek och sedan pröva igen.

jag ska ska pröva att öka hastigheten på routern. Det står Tilgin kan detta var modellens namn?
jag såg att fibersladden mellan routern och uttaget var otroligt sliten, Ska köpa en ny imorgon.

Du kan gå in i menyn för huben och mäta hastigheten fram dit. Verkar det inte bra och avståndet mellan router och hub inte är så långt kan du testa med en ethernetkabel istf wifi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in