2025-08-10, 13:26
Medlem
För flera år sedan använde jag 5-MeO-DMT. Upplevelsen var formlös sfär. Det var en gudomlig upplevelse, men när jag kom tillbaka till rationellt tänkande så kändes det fel. Jag förstod att i samhället är det fel att använda sådana substanser, olagligt och onormalt. Jag kände en skam att jag använt det för att förenas med gud, att det var fel metod, att jag inte hade ren tillit. Ska jag leva mitt liv tålmodigt med adhd utan att uppleva gud med hjälp av medicin? Känner jag så här för att jag växte upp i en social konstellation med motstånd till droger?

Vet inte om det finns ett entydigt svar, men jag är glad i frågan.

Jag vill också varna dig för att använda 5-MeO-DMT då den är extremt potent och kan lämna dig i ett helvete. Jag vet inte om den traumatiserat mig eller skadat min hjärna så jag inte kan sova. Mina sömnproblem verkar vara genetiskt som jag förstår det.
Citera
2025-08-10, 13:32
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Är det grodgiftet vi snackar om. Slemmet från någon Colorado-groda typ?

Bör man inte ha en trippvakt/shaman med som håller koll på en när man begagnar sig av så kraftfulla substanser?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2025-08-10 kl. 13:37.
Citera
2025-08-10, 21:56
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jujuj
Känner jag så här för att jag växte upp i en social konstellation med motstånd till droger?

Antagligen

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Bör man inte ha en trippvakt/shaman med som håller koll på en när man begagnar sig av så kraftfulla substanser?

Ja

Jo
Citera
2025-08-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Jag använde syntetiskt. Vad ska en shaman göra när du är bortom förstånd? Jag tror det är klokt att vara i en miljö där man känner sig trygg, kanske man inte gör med en shaman man aldrig träffat, tror det är individuellt var man är i sig själv.

Det är vanligt att människor svarar så som du gjorde. Det är kanske naivt av mig att lägga den här frågan på Flashback. Det är oftast så att man bara har sig själv att falla in i.
Citera
2025-08-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Antagligen

Ja

Jo
Jag är ute efter en mer pragmatisk väg, hur jag faktiskt kan gå tillväga med det här? Polariserade frågor vibrerar så fort i kärnan, jag kan tänka att det är bara att observera, men precisionen? Hur kan jag utvecklas vidare i det här? Det går! Men hur? Var är dörren jag kanske missar?
Citera
2025-08-11, 12:00
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Rök changa istället, kan aldrig gå fel som 5-m
Citera
2025-08-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Rök changa istället, kan aldrig gå fel som 5-m
Jag har rökt changa. Det som funkat bäst för mig. Men jag vet inte hur det påverkar mig i längden. 4-HO-DMT, DMT, 5-MeO-DMT; det verkar som de påverkar sömnen med mindre djupsömn och mer REM-sömn. Men det finns inte vetenskapliga bevis för det. Intressant att de är väldigt lika serotonin, och melatonin som är kroppens sömnhormon.
Citera
2025-10-03, 13:48
Avstängd
funplacess avatar
5-MeO-DMT skiljer sig från andra psykedelika—det suddar ut form och tanke så fullständigt att det ofta är svårare att integrera än själva resan. Känslor av skuld eller förvirring är vanliga och hänger ofta ihop med uppväxt och mindset. Många upplever att förankring genom meditation, skrivande eller andra rutiner är bättre än att jaga samma upplevelse igen. Det handlar mindre om en dörr du missat och mer om att lära sig leva med det du redan sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in