Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-11, 16:27
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Jag har kontaktat TR både i detta fall och det med artisten på balkongen och begärt ut åtalet med hänvisning till mediauppgifterna.

Jag har fått till svar att de inte kan söka på nyckelord. De behöver namn på tilltalad eller målnummer eller liknande. Så jag ger upp. Någon som haft bättre lycka hos TR?
Dat sum grade A bullshit.

Om det är Attunda så hade dom två mål om stöd förra veckan. (Och två mål om ringa stöld.) Alla torsdag 7e. Denna veckan är det ett mål med ringa stöld, på fredag. På grund av beloppet så är det nog stöld.

Inte som att tingsrätten badar i stöldmål. Är inget man behöver göra en "sökning" på. Räcker med en snabb titt på listan över förhandlingar...

Testa mål B 9408-25 och B 4445-25 som är stöld från den 7e.

Förmodligen är det en (nästan) helt okänd person.
Citera
2025-08-11, 16:35
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Jag tror i alla fall inte att det är Suzanne Reuter, Lena Endre eller liknande.
Nej, det är alldeles för hög klass på dom, inga zigenarfasoner där inte
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Nej, jag tror mer någon som spelat servitris på Becks favorithak och hade återkommande roll i Rederiet eller något.
Den där Wärmländer som förekommer i Solsidan låter som en kandidat, hon kanske anammade personligheten från karaktären hon spelade i serien? I vissa avsnitt var hon ju på gränsen till att agera som en slampig zigenarslyna.
Citera
2025-08-11, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Dat sum grade A bullshit.

Om det är Attunda så hade dom två mål om stöd förra veckan. (Och två mål om ringa stöld.) Alla torsdag 7e. Denna veckan är det ett mål med ringa stöld, på fredag. På grund av beloppet så är det nog stöld.

Inte som att tingsrätten badar i stöldmål. Är inget man behöver göra en "sökning" på. Räcker med en snabb titt på listan över förhandlingar...

Testa mål B 9408-25 och B 4445-25 som är stöld från den 7e.

Förmodligen är det en (nästan) helt okänd person.

Tack, har beställt ut åtalen i dom två målen du angav.
Citera
2025-08-11, 17:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Ringa stöld är upp till 1250 kr. Nu var beloppet 1575 och då ska de betraktas som stöld. Så förmodligen inte.
Om man tar ringa stöld ända till tingsrätten vill man nog bestrida yrkandet. Annars tar man nog böterna. Skådespelaren erkänner ju sitt fel i artikeln.

Det står också "stöld" i artikeln.
Citera
2025-08-11, 17:45
Medlem
Det är väl inte otroligt att det är någon med invandrarbakgrund?
Citera
2025-08-11, 17:46
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det står också "stöld" i artikeln.
Ja nu var det ju inte artikeln som jag tog upp utan detta= Arlanda ligger under Attunda tingsrätt. Där har man huvudförhandling på fredag i ett mål om ringa stöld. Kan det vara detta fall?
Citera
2025-08-11, 17:47
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Nej, det är alldeles för hög klass på dom, inga zigenarfasoner där inte
Den där Wärmländer som förekommer i Solsidan låter som en kandidat, hon kanske anammade personligheten från karaktären hon spelade i serien? I vissa avsnitt var hon ju på gränsen till att agera som en slampig zigenarslyna.

Rakel Wärmländer spelade inte i Solsidan, utan i Sommaren med släkten.
För övrigt kan man inte anklaga en person på grund av dennas förmåga att axla en roll.
Citera
2025-08-11, 17:52
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
För övrigt kan man inte anklaga en person på grund av dennas förmåga att axla en roll.
Har du hört talas om Johnny Depp? Se hur han blev efter att ha bott hemma hos Hunter S Thompson inför filmen Fear and loathing in Las Vegas.
PS förlåt om jag sårade dig genom att anklaga ditt runkobjekt.
Citera
2025-08-11, 18:13
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Har du hört talas om Johnny Depp? Se hur han blev efter att ha bott hemma hos Hunter S Thompson inför filmen Fear and loathing in Las Vegas.
PS förlåt om jag sårade dig genom att anklaga ditt runkobjekt.

Oj oj oj, någon tog visst illa upp när han insåg att han hade fel
Citera
2025-08-11, 19:01
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Såg även att Regina Lunds namn dök upp.
Ytterligare ett namn.

Tro mig, Regina Lund skulle ha insisterat på att få vara med i artikeln med namn och bild!
Citera
2025-08-11, 19:04
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Oj oj oj, någon tog visst illa upp när han insåg att han hade fel
Hur hade jag fel? Skådisar anammar visst karaktärerna dom spelar. Gå ner på knä!
Citera
2025-08-11, 19:07
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Tro mig, Regina Lund skulle ha insisterat på att få vara med i artikeln med namn och bild!

Tack för gapskrattet (du har helt rätt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in