Citat:
Ursprungligen postat av
LabubuDoll
Jag har alltid varit en tystlåten person. Och har tyvärr blivit kallad för tråkig av andra pga det. Jag är hellre en lyssnare än en pratare och gillar inte att stå i centrum eller ställa till med scener. Tycker bara sådana personer är jobbiga.
Men jag är absolut inte humorfri eller torr om man väl lär känna mig. Har ganska mycket personlighet, och är inte som alla andra.
Varför är man automatiskt ”tråkig” för att man är introvert?
Det är de extroverta ofta YTLIGA personerna, som tycker det.
Citat:
Ursprungligen postat av
qozoker
Sociala sammanhang handlar om att kommunicera genom att prata, inte sitta tyst och vara ett creep som bara lyssnar och äter jordnötter.
Att bara tystlåten är en sjukdom. Friska människor talar mycket.
Varför skulle någon vettig människa vilja prata med dig...?
Citat:
Ursprungligen postat av
LabubuDoll
Varför är man ett creep för det? Alltså jag har sociala färdigheter, det är inte det.
Det är många av de ANDRA, som t ex qozoker, som inte har några vettiga sociala färdigheter som babblar om ingenting intressant....
Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
Ja du, drick några bärs, kom i stämning, sätt dig sen och snacka med väggen i ditt sovrum.
Var det kul? Blev du stimulerad? Fick du ut något av det?
Nu vet du vem du är i sociala sammanhang.
En till korkad...
Det är ju fyllon, som är tråkiga, TROR ni är roliga, men ni är bara fåniga...
I tonåren söp alla kompisarna p g a grupptrycket, men jag har aldrig brytt mig om vad andra tycker, bara gått efter vad jag skulle ha tyckt om någon gjort så mot mig. Men med karisma var jag oftast ledaren ändå t ex i sportsammanhang. Ofta utan att behöva säga (knappt) något.
En lustighet var att då ingen annan hörde kom nästan alla kompisarna och sa till mig att de skulle våga vara som mig, så egentligen tyckte gruppen att man INTE skulle supa...
Vi introverta blir stimulerade av att INTE bli störda av ytliga babblare
I genomsnitt är introverta mycket smartare än extroverta 
enligt forskning. Jag antar att det beror på att vi tar oss tid att TÄNKA och då är det mycket bättre att inte bli störd.
- - -
((Själv föredrar jag att vara själv nästan hela tiden,
MEN jag har inga problem att t ex hålla föredrag eller stå på scen. Inte heller problem att prata mycket då det BEHÖVS som t ex vid projektstarter. Har heller inga problem att liva upp stämningen OM de andra behöver det p g a dåligt självförtroende, har massor av sanna historier att berätta, har samlat i minnet ända sedan grundskolan. Jag gjorde inte många bus i skolan, men några lustiga stora. På den tiden det fanns bara två TV-kanaler fick jag t o m betalt för att bli intervjuad för att de hade sett lustigheter jag gjort. Så det finns bevis på att jag är rolig

- när jag vill.
MEN då det är intressanta lustiga personer som pratar, då lyssnar jag hellre eftersom jag redan hört mina historier