2025-08-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Perfekt! Ha det så roligt ni med mångmiljon villor när Mostafa med kärring och 8 ungar flyttar in bredvid. Och ta det *10 när resten av längan blir bebodd.

I dont care anymore plus jag bor på landet. Inga Mohammads här.

Trodde också man va safe på landet men icke, på bara något år så kryllar det av afrikaner här trots att det finns 0 jobb!
Citera
2025-08-07, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
https://www.friatider.se/hyresgastforeningen-sveriges-rikaste-villaomraden-ska-tvangsblandas-forst

Artikeln:

S-närstående Hyresgästföreningen vill förtäta Sveriges dyraste villaområden med hyreshus och omvandla dem till mångkulturella så kallade blandade trädgårdsstäder. Planerna sammanfaller med Socialdemokraternas mål att "blanda befolkningen" genom att bygga bort segregationen.

Enligt en ny rapport från Hyresgästföreningen och konsultfirman Spacescape har just de mest eftertraktade villaområdena – som Djursholm (Stockholm), Långedrag (Göteborg) och Bellevue (Malmö) – störst ”utvecklingspotential”.

Dessa anses vara glest bebyggda, bilberoende och ha låg hållbarhet – trots att livskvaliteten är hög.

– Det är i våra mest eftertraktade villaområden vi både behöver och har möjlighet att bygga nytt, säger Martin Hofverberg, chefekonom på Hyresgästföreningen.

...

Va säger ni om allt detta? Vad kommer hända med dessa områden? Kommer folk fly? Blir folk tokkonservativa som tidigare suttit på läktaren och hejat på mångkulturen och lönsamheten som kommit med den?

Själv skulle jag fixat problemen först innan jag börjat blanda folk, jag tror ungefär hälften av dagens politiker tycker samma sak och deras väljare med dem.

Vad kommer man få för situation i dessa områden när problemen på nationell nivå fortfarande i allra högsta grad lever kvar med hög kriminalitet, hög anhöriginvandring, dålig integration osv. något som politikerna tror kommer ta decennier att fixa?

410 områden i Sverige som anses som rika villaförorter i 20 tätorter har pekats ut som ställen där man nu ska trycka in folk som fortsätter komma till Sverige i allra högsta grad. Tack vare Moderaterna och deras saktfärdighet att stoppa utdelandet av uppehållstillstånd tills de nya reglerna är på plats. Något som det blivit ändring på för några månader sedan äntligen.

Detta är givetvis strunt samma om S tar över igen, då blir det öppna luckor igen och problemen fylls på och har ingen chans att avta.

Vad händer egentligen? Ser vi början till en stor white flight från Sverige och inte bara från område till område? För det kommer ske en white flight, det är bara på vilket sätt när man inte tar tag i grundproblemen och utvisar t.ex. alla som begått brott och river deras medborgaskap. I synnerhet våldsbrott av olika slag. Detsamma gäller ju såklart signalerna man skickar ut i världen, signalerna måste vara att du inte kan komma till Sverige, att det är fullt. Men nu ser det ju ut som att S skulle kunna fylla på i princip hela Sverige tills i princip alla blir SDare.

Trådstart redigerad 1.02.

/ mod

Äntligen, alla ska med!
Något sent, men nu är skadeglädjen skyhög!
Citera
2025-08-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Ja, alltså om de skulle ha det som mål? Hade det förvånat en? De har ju skitit fullkomligt i alla gängvåldtäkter, förnedringsrån, åldringsrån, djurmisshandel och bidragsutsugarpolitik.

Jag tror också på stor flyktingström, jag menar det finns ju inte så mycket områden att flytta till sen efter några mandatperioder med gott och blandat.

Det enda som kvarstår är landsbygden. Och då menar jag landsbygden, alla slags mer fina områden nära städer kommer ju vara mål för gott och bland. Det är svårt att göra sin efterforskning på var man ska flytta för att slippa skiten.

Ändå säkra kortet blir landsbygden helt o hållet, men vill alla människor flytta dit då? Förmodligen inte, de vill ha närhet till städer och annat roligt och mer tätorter. Men då blir det ju bland?

Så var ska folk flytta? Utlandet blir givet.
Möjligen norrland, babbarna vill ha nära större städer och flygplatser för att ofta kunna åka hem dit de "flytt" ifrån. Väldigt långa dagar utan mat under ramadan också.. så Luleå kanske? Landsbygden funkar.tyvärr.inte då byskolor läggs ner och ens barn måste ändå in till närmsta skithåla där det kryllar, vare sig det är Hässleholm, Flen eller Skövde, finns inte en stad i södra Sverige som är förskonad. Men ja, lättare flytta över sundet då.
Citera
2025-08-07, 18:56
Medlem
Bellevue är väl redan fyllt av blattar och inte särskilt rikt?

Övre-medelklass kommer alltid undan.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-08-07 kl. 19:00.
Citera
2025-08-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Den tanken har redan slagit mig men till skillnad från många av de blattar vi har här hade jag ansträngt mig för att bli en del av samhället i det land jag flytt till, arbetat och betalat för mig själv och respekterat landets lagar. Alltså blir jag inte blatten jag flyr från.
Det låter naturligtvis bra i teorin men verkligheten är tyvärr lite mer fyrkantig. Det är inte så enkelt att byta till en annan kultur och få en smidig fortsättning. Om befolkningen ser utlänningar som den ”som kommer hit och tar våra jobb” börjar man med rejäl uppförsbacke. Var det inte någonstans i Spanien som en massa svenskar misslyckades med etableringen och klumpades ihop i bostadsområden där omgivningen såg dem just som ”blattar”? Ett blågult Rinkeby om man vill vara krass.

Jag vill inte ta ifrån dig din livlina men om du konkretiserar saken för dig själv lär du finna att den smidigaste lösningen inte nödvändigtvis är att lämna landet. Vad lösningen skulle kunna vara kan jag tyvärr inte svara på, vi har alla våra egna komfortzoner att försvara men en grundtanke är dock acceptansen över att Sverige aldrig mer kommer att bli svenskt (så som det traditionellt har betraktats). Det är vad man behöver deala med innan man tar större beslut.
Citera
2025-08-07, 19:00
Medlem
Men helst seriöst. Denna historia borde vara enkel att lösa.

De som röstat och röstar för V, S, MP och C borde inte ha några som helst hinder att flytta/byta bostad med någon i ett utanförskapsområde. Tänk alla Lindbergs, Shyfferts, Reinfeldts, Pascalidous, Betners osv genast leva som dom röstar.

De kan redan nu sätta sin barn i skolor i "sämre" områden för att hjälpa till med integrationen.
Citera
2025-08-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Möjligen norrland, babbarna vill ha nära större städer och flygplatser för att ofta kunna åka hem dit de "flytt" ifrån. Väldigt långa dagar utan mat under ramadan också.. så Luleå kanske? Landsbygden funkar.tyvärr.inte då byskolor läggs ner och ens barn måste ändå in till närmsta skithåla där det kryllar, vare sig det är Hässleholm, Flen eller Skövde, finns inte en stad i södra Sverige som är förskonad. Men ja, lättare flytta över sundet då.

Enda problemet är att en stor del av Norrland egentligen tillhör Samerna.
Citera
2025-08-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Det låter naturligtvis bra i teorin men verkligheten är tyvärr lite mer fyrkantig. Det är inte så enkelt att byta till en annan kultur och få en smidig fortsättning. Om befolkningen ser utlänningar som den ”som kommer hit och tar våra jobb” börjar man med rejäl uppförsbacke. Var det inte någonstans i Spanien som en massa svenskar misslyckades med etableringen och klumpades ihop i bostadsområden där omgivningen såg dem just som ”blattar”? Ett blågult Rinkeby om man vill vara krass.

Jag vill inte ta ifrån dig din livlina men om du konkretiserar saken för dig själv lär du finna att den smidigaste lösningen inte är att lämna landet. Vad lösningen skulle kunna vara kan jag tyvärr inte svara på, vi har alla våra egna komfortzoner att försvara men en grundtanke är dock acceptansen över att Sverige aldrig mer kommer att bli svenskt (så som det traditionellt har betraktats). Det är vad man behöver deala med innan man tar större beslut.

Du missförstår det verkliga syftet med globalismen. Invandrare ska inte anpassa sig till sverige. Svenskar ska anpassa sig till att bli migranter i sitt eget land. (Alla blir migranter).
Citera
2025-08-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Enda problemet är att en stor del av Norrland egentligen tillhör Samerna.
Egentligen? Finns det papper på det eller äger de marken för att du tycker det?
Citera
2025-08-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Du missförstår det verkliga syftet med globalismen. Invandrare ska inte anpassa sig till sverige. Svenskar ska anpassa sig till att bli migranter i sitt eget land. (Alla blir migranter).
Menar du att globalismens huvudsyfte är att knulla Sverige? Det verkar vara en väldigt dyr och komplicerad apparat för att tukta ett litet skitland i Europas utkanter.
Citera
2025-08-07, 19:05
Medlem
Ganonitos avatar
Ptja, varför inte? Det är ju dessa som främst röstar för mångkulturen. Jag ser gärna att vi går ett steg längre och tvingar alla socialdemokrater, miljöpartister, moderater, vänsterpartister, centerpartister, liberaler och kristdemokrater att ta emot minst 4 stycken invandrare i sina egna hem. Ju större man bor desto fler ska man tvingas ta emot.
Citera
2025-08-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det är en debattartikel.

Du hävdar i din rubrik till den här tråden att Hyresgästföreningen säger att rika villaområden ska tvångsblandas. Var hittar jag det uttalandet från dem?

Jag garva faktiskt när jag såg källan LOL Dessa nassar/högerextremister är direkt länkade till lågt IQ. Står mycket om hur det är förknippat till fördomar.

Ännu mer efterblivet när man tror att detta kommer ske på en vecka. Det kommer ta minst en eller två generationer. Och det är mycket annat som kommer krävas i sådant fall. Detta är även ett FÖRSLAG ,inget som spikats.

Men mer ogrundad propaganda som alltid SKA vara länkat till sossarna haha. Men det är helt ok att stödja en regering som skiter i sin
egna befolkning. Logiken är sylvass som alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in