2025-08-08, 12:01
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Det där är en tom försäkran utan trovärdig grund. Socialdemokraterna har haft makten under majoriteten av 2000-talet och det är under deras regeringar som Sverige genomgått den mest omfattande och okontrollerade invandringen i modern tid.

Det stämmer inte. Vi har haft högermajoritet i Sveriges riksdag de senaste 20 åren. Sist sossarna hade någon reell makt var 2004 när Göran Persson var statsminister.
Citera
2025-08-08, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det sker en kompetensflykt av medarbetare inom bland annat IT-sektorn, som utvandrar till Tyskland där man får medborgarskap efter tre år.

Ja, vi glömmer alla andra problem som Sverige har fått Marco och som är allmänkunskap. Så får du rätt så kan du må bra sen en stund.
Citera
2025-08-08, 12:03
Avslutad
Citat:
Det stämmer inte. Vi har haft högermajoritet i Sveriges riksdag de senaste 20 åren. Sist sossarna hade någon reell makt var 2004 när Göran Persson var statsminister.

Han vet allt! Otrolig människa marco.
Citera
2025-08-08, 12:04
Bannlyst
Jag tänker svenska politiker skulle må bra av att ha blatter som grannar. Då får de känna kulturberikningen på egen kropp.
Citera
2025-08-08, 12:07
Medlem
löls avatar
Citat:
Det sker en kompetensflykt av medarbetare inom bland annat IT-sektorn, som utvandrar till Tyskland där man får medborgarskap efter tre år.

Jasså?

Var finns denna information?

Och dessa som åker till Tyskland får också 350.000 är då inte svenska medborgare och talar inte svenska tänker jag?
Citera
2025-08-08, 12:11
Medlem
Citat:

Göran Persson, Stefan Löfven, Magdalena Andersson.

Mjae, ska man vara riktig petig är jag villig att justera min ståndpunkt till 50/50 mellan höger och vänster. Båda haft regeringar där regerade behövt kompromissa sig fram.

Men låt mig repetera detta tills du dör, för du verkar gilla ducka frågor...

1. När du skriver 'kommer' införa restriktiv invandring....hur vet du det? Vad bygger du det på? Tidigare erfarenhet av S-politik? För deras historik säger faktiskt något helt annat.

2. Om du verkligen menar allvar med 'restriktiv invandring', varför lita på det parti som i decennier förnekat problemen och aktivt motarbetat varje försök till skärpning?
Citera
2025-08-08, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
https://www.friatider.se/hyresgastforeningen-sveriges-rikaste-villaomraden-ska-tvangsblandas-forst

Artikeln:

S-närstående Hyresgästföreningen vill förtäta Sveriges dyraste villaområden med hyreshus och omvandla dem till mångkulturella så kallade blandade trädgårdsstäder. Planerna sammanfaller med Socialdemokraternas mål att "blanda befolkningen" genom att bygga bort segregationen.

Enligt en ny rapport från Hyresgästföreningen och konsultfirman Spacescape har just de mest eftertraktade villaområdena – som Djursholm (Stockholm), Långedrag (Göteborg) och Bellevue (Malmö) – störst ”utvecklingspotential”.

Dessa anses vara glest bebyggda, bilberoende och ha låg hållbarhet – trots att livskvaliteten är hög.

– Det är i våra mest eftertraktade villaområden vi både behöver och har möjlighet att bygga nytt, säger Martin Hofverberg, chefekonom på Hyresgästföreningen.

...

Va säger ni om allt detta? Vad kommer hända med dessa områden? Kommer folk fly? Blir folk tokkonservativa som tidigare suttit på läktaren och hejat på mångkulturen och lönsamheten som kommit med den?

Själv skulle jag fixat problemen först innan jag börjat blanda folk, jag tror ungefär hälften av dagens politiker tycker samma sak och deras väljare med dem.

Vad kommer man få för situation i dessa områden när problemen på nationell nivå fortfarande i allra högsta grad lever kvar med hög kriminalitet, hög anhöriginvandring, dålig integration osv. något som politikerna tror kommer ta decennier att fixa?

410 områden i Sverige som anses som rika villaförorter i 20 tätorter har pekats ut som ställen där man nu ska trycka in folk som fortsätter komma till Sverige i allra högsta grad. Tack vare Moderaterna och deras saktfärdighet att stoppa utdelandet av uppehållstillstånd tills de nya reglerna är på plats. Något som det blivit ändring på för några månader sedan äntligen.

Detta är givetvis strunt samma om S tar över igen, då blir det öppna luckor igen och problemen fylls på och har ingen chans att avta.

Vad händer egentligen? Ser vi början till en stor white flight från Sverige och inte bara från område till område? För det kommer ske en white flight, det är bara på vilket sätt när man inte tar tag i grundproblemen och utvisar t.ex. alla som begått brott och river deras medborgaskap. I synnerhet våldsbrott av olika slag. Detsamma gäller ju såklart signalerna man skickar ut i världen, signalerna måste vara att du inte kan komma till Sverige, att det är fullt. Men nu ser det ju ut som att S skulle kunna fylla på i princip hela Sverige tills i princip alla blir SDare.

Trådstart redigerad 1.02.

/ mod

Då får åtminstone en del av de som röstat för massinvandring smaka på densamma. Men jag tror det när jag ser det.

Djursholm, är det inte där familjen Wallenberg håller till? Alltså Wallenberg har ekonomiska/politiska muskler att freda sitt område så glöm detta.
Citera
2025-08-08, 12:36
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag växte upp i Danderyd. Finns bara små områden med rekreationsskog som man inte kan ta bort, förorterna närmas Stockholms innerstad är tämligen fullbebyggda. Lidingö har mer skog men då måste man bygga ut Lidingöbron. De ställen där 1000-tals nya människor kan bo är mycket längre från city t.ex norr om Vallentuna.

Det är inte så som de tänker. Små områden för rekreation skall behållas. Planen är förtätning i existerande bebyggelse. Man tycker att människor i dagens villaområden bor på för stor yta och upptar för mycket mark vilket också drar för mycket energi och resurser. Detta gör att det blir för dyrt för hushåll med låga inkomster att bo där vilket skapar segregation.

I stället tänker man sig att tomter skall styckas i mindre delar så att man kan stoppa in ytterligare småhus och radhus. I stället för att sälja sitt hus skall villaägare uppmuntras att sälja till kommunen eller entreprenörer. Huset rivs och i stället byggs ett flerfamiljshus eller radhus. Enfamiljsvillor skall byggas om och ev ut till flerfamiljshus.

De har redan listat ut vilka områden som lämpar sig bäst för detta experiment. Dessa områden är identifierade bla på grund av att de har högst livskvalitet i landet. Det kan vi såklart inte tillåta att fortsätta.

Länk till rapporten: https://www.hyresgastforeningen.se/bostadsfakta/rapporter/sveriges-basta-villaomraden/
Citera
2025-08-08, 12:48
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Så vad vill SD och moderaterna göra åt bostadssegregationen? Jag verkar ha missat deras förslag, så upplys mig gärna.

Det finns inte, och kommer säkerligen inte (hoppas jag verkligen) att komma ett sådant idiotförslag från dom.

Att lösa bostadssegregationen med ett(surprise-skattefinansierat) förslag, för att lösa problem som vi redan betalar skitmycket pengar för, är inget förslag.
Det är inte ens en bra idé.

Så att du ber mig försvara ett icke-existerande motförslag, till ren idioti låter sg icke göras.

Om du vill diskutera ”bostadssegregation” som ett problem, så kan vi göra det, men då ser vi det just som ett problem, och då lär du få försvara invandringspolitiken båda blocken ägnat sig åt i 25 år.
Citera
2025-08-08, 12:48
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Göran Persson, Stefan Löfven, Magdalena Andersson.

Mjae, ska man vara riktig petig är jag villig att justera min ståndpunkt till 50/50 mellan höger och vänster. Båda haft regeringar där regerade behövt kompromissa sig fram.

Men låt mig repetera detta tills du dör, för du verkar gilla ducka frågor...

1. När du skriver 'kommer' införa restriktiv invandring....hur vet du det? Vad bygger du det på? Tidigare erfarenhet av S-politik? För deras historik säger faktiskt något helt annat.

2. Om du verkligen menar allvar med 'restriktiv invandring', varför lita på det parti som i decennier förnekat problemen och aktivt motarbetat varje försök till skärpning?

Faktiskt inte. Det var därför jag kompletterade min kommentar om restriktiv invandring med ett konkret exempel. Vad handlar det här om:

Romson i tårar: ”Fruktansvärda beslut” >>

Det är en pressträff där ett ledset MP-språkrör, efter förhandlingar med S, tvingas erkänna att de gått med på socialdemokraternas linje om en restriktiv invandring. Det är alltså så det går till när socialdemokraterna förhandlar om en fråga som de vill ha igenom. S är inte dubbelt så stora som MP eller V. Inte tre gånger så stora. De är snarare 6-7 gånger så stora och störst går först i en förhandling. Det har historiken visat. Du verkar förneka det, vilket får mig att undra vilken parallell verklighet du lever i.
Citera
2025-08-08, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Det är inte så som de tänker. Små områden för rekreation skall behållas. Planen är förtätning i existerande bebyggelse. Man tycker att människor i dagens villaområden bor på för stor yta och upptar för mycket mark vilket också drar för mycket energi och resurser. Detta gör att det blir för dyrt för hushåll med låga inkomster att bo där vilket skapar segregation.

I stället tänker man sig att tomter skall styckas i mindre delar så att man kan stoppa in ytterligare småhus och radhus. I stället för att sälja sitt hus skall villaägare uppmuntras att sälja till kommunen eller entreprenörer. Huset rivs och i stället byggs ett flerfamiljshus eller radhus. Enfamiljsvillor skall byggas om och ev ut till flerfamiljshus.

De har redan listat ut vilka områden som lämpar sig bäst för detta experiment. Dessa områden är identifierade bla på grund av att de har högst livskvalitet i landet. Det kan vi såklart inte tillåta att fortsätta.

Länk till rapporten: https://www.hyresgastforeningen.se/bostadsfakta/rapporter/sveriges-basta-villaomraden/

Ja, dåligt att det finns skillnader mellan människor och olika människors ekonomi, det hade ju bara varit bättre om alla hade samma ekonomi. Även de som har förmågan att skapa mer för sig själva och samhället i stort med mer skatt.

Gillar hur du tänker. Men det är just bara du som gör det. Vilken sjuk horunge tycker att det är nyttigt med kommunism och att sitt egna hemland skall förstöras med storskalig invandring som vi inte ens behöver?
Citera
2025-08-08, 12:52
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza

Svenskar hatar att bo trångt och se in till grannen, jag vet jag söker lägenhet, och detta är ingenting som marknaden vill och resultatet blir ett nytt Tensta, orter där man bara bor för att man måste.

Själva grundtanken är totalt fel. Vi pratar om en liten stad Stockholm nära nordpolen där det finns oändligt med mark bara 1 mil utanför city. Man ska inte förtäta och göra bilköerna längre, man ska bygga ett City Två någon mil bort. Jag föreslår mellan city och Arlanda t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in