2025-08-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Varken eller, men det kommer underlätta för människor att bo kvar i samma område när livet förändras. Efter skilsmässan kan pappan fortfarande ha nära till sina barn och pensionären som söker ett enklare boende på ålderns höst behöver inte flytta så långt.

Det är bra det du skriver, problemet är bara att boendet kommer bli dyrt eftersom tomtpriset är dyrt och även att det är dyrt med nybyggnation idag.
Citera
2025-08-07, 18:36
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Man kan ju tycka vad man vill om hur Sverige har blivit men jag håller med i sak, ingen jävla godhetsknarkande NIMBY ska komma undan det här!
Citera
2025-08-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Ja för min del blir det fan flytt från landet ifall de där galningarna vinner.
Vilket land behöver dig? Du är ju ”främlingen” i alla länder utom Sverige. Du blir blatten du som du flyr från.
Citera
2025-08-07, 18:39
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Perfekt! Ha det så roligt ni med mångmiljon villor när Mostafa med kärring och 8 ungar flyttar in bredvid. Och ta det *10 när resten av längan blir bebodd.

I dont care anymore plus jag bor på landet. Inga Mohammads här.
Citera
2025-08-07, 18:40
Medlem
Varför inte blanda?

Varför ska den rika eliten, som faktiskt är de som styr samhället, kunna köpa sig fria från de samhällsproblem de ger upphov till?
Citera
2025-08-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Nej, alltså blandpolitiken gäller ju bara invandrare som kommer till Sverige. Inte inhemska svenskar, eller invandrare som redan bor i Sverige.

Uppskattar de ens dessa områden? Vi svenskar gillar grönområden, stigar i skogen och plocka svamp etc. Har nån nånsin sett en blatte i skogen? De trivs bäst i öknen med kameler.
Citera
2025-08-07, 18:44
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Vilket land behöver dig? Du är ju ”främlingen” i alla länder utom Sverige. Du blir blatten du som du flyr från.

Den tanken har redan slagit mig men till skillnad från många av de blattar vi har här hade jag ansträngt mig för att bli en del av samhället i det land jag flytt till, arbetat och betalat för mig själv och respekterat landets lagar. Alltså blir jag inte blatten jag flyr från.
Citera
2025-08-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Varför inte blanda?

Varför ska den rika eliten, som faktiskt är de som styr samhället, kunna köpa sig fria från de samhällsproblem de ger upphov till?
Tror du att överklassfolket Danderyd bestämmer vad Sverige blir och ska bli? Inte ens Kristersson bestämmer i Sverige.
Senast redigerad av kungen_84 2025-08-07 kl. 18:52.
Citera
2025-08-07, 18:46
Medlem
Jaja, klart att "konsultbolaget" huserar på Södermalm, jobbar säkert massa miljöpartister och vänsterextrema där som bor i närheten. Så föreslår vi integrerar SÖDERMALM först! Sedan söderort. Sedan ställen med "magdamoderater" som Bromma och täby, är ju de som vill ha skiten?
Citera
2025-08-07, 18:46
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Det är bra det du skriver, problemet är bara att boendet kommer bli dyrt eftersom tomtpriset är dyrt och även att det är dyrt med nybyggnation idag.

Då får vi reglera det med byggsubventioner och bostadsbidrag. Sverige är en växande befolkning och livslängden ökar så alla kommer behöva nånstans att bo.
Citera
2025-08-07, 18:50
Medlem
Citat:
Då får vi reglera det med byggsubventioner och bostadsbidrag. Sverige är en växande befolkning och livslängden ökar så alla kommer behöva nånstans att bo.

Väldigt idiotiskt att ta emot någon människa till innan vi har boende åt alla! Att importera till oss en bostadskris va inte så genomtänkt.
Citera
2025-08-07, 18:51
Medlem
Citat:

Kanske slopa ränteavdraget och öka subventionen av hyresrätter istället. Sverige har rekordstora ekonomiska klyftor så man borde nog lägga om den ekonomiska politiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in