Med inspiration av dumpentråden och andra samlingstrådar här hoppas jag denna tråd är ok
Jag tror majoriteten av våra skolanställda är fantastiska, sen finns det en klick störda, det mest skrämmande är att de flyttar runt bland skolor och ledningen är ovilliga att utreda dem.
Större delen av trådrana lyckas man inte få fram id vilket gör att man måste utgå från att övergreppen fortskrider.
(FB) Lärare i sexuell relation med 15-årig elev - Malmö - frias
(FB) Skåne. Lärare sexanmäld flera gånger. Ingen stoppar honom.
(FB) Våldtäktsdömd lärare larmade polis – blev själv gripen Malmö (2025-07-29)
(FB) Lärare hade sex med elev på skolan - Malmö 2024-07-07
(FB) Tidigare varnad Malmölärare får sparken – hade sex med gymnasist (2023-07-03)
(FB) brudar! har ni råkat ut för snusklärare?
Jag tror majoriteten av våra skolanställda är fantastiska, sen finns det en klick störda, det mest skrämmande är att de flyttar runt bland skolor och ledningen är ovilliga att utreda dem.
Större delen av trådrana lyckas man inte få fram id vilket gör att man måste utgå från att övergreppen fortskrider.
(FB) Lärare i sexuell relation med 15-årig elev - Malmö - frias
Citat:
Läraren på en högstadieskola i Malmö inledde en sexuell relation med en av sina elever, en flicka med psykisk ohälsa. Efter att detta uppdagats ställdes mannen till slut inför rätta. Men nu frikänns läraren: han anses inte ha allvarligt missbrukat att flickan stod i beroendeställning till honom.
(FB) Skåne. Lärare sexanmäld flera gånger. Ingen stoppar honom.
Citat:
Skolinspektionen vill stoppa en skånsk lärare från att jobba i skolan. Mannen har vid upprepade tillfällen anmälts för att ha tafsat på barn.
(FB) Våldtäktsdömd lärare larmade polis – blev själv gripen Malmö (2025-07-29)
Citat:
Läraren från Malmö är dömd till 3,5 års fängelse för att ha förgripit sig på en av sina elever. I slutet av juni släpptes han på fri fot. Nu sitter han frihetsberövad igen – efter att han själv larmat polisen.
(FB) Lärare hade sex med elev på skolan - Malmö 2024-07-07
(FB) Tidigare varnad Malmölärare får sparken – hade sex med gymnasist (2023-07-03)
(FB) brudar! har ni råkat ut för snusklärare?