Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
"alla trodde han va dum" ni har alltså snacka skit bakom hans rygg o kommit överens att han e dum? Vilket bra gäng ni verkar vara.
Ja, vi pratade om honom. Ibland förvånade han oss genom att verka ha svårt att förstå instruktioner. Till exempel, om vi skulle plocka upp varandra någonstans, kunde han säga var han stod – men när vi bad honom komma till en specifik plats förstod han inte riktigt vad vi menade.
Det har funnits liknande situationer tidigare.
Under lekar eller tävlingar hände det också att han inte förstod instruktionerna fullt ut. Ett exempel var när alla satt vid bord med en stol. När man sa åt honom att ’stå upp men ändå sitta kvar’ – alltså räta på ryggen så han satt upprätt mot ryggstödet – så reste han sig helt istället. Det krävdes ungefär tre försök innan han förstod vad som menades.
Utöver detta blev han ibland väldigt uppspelt under lekarna – nästan som ett barn. Han tyckte att allt var väldigt roligt.
Han gillade min syster, tyckte hon var trevlig att prata med. Jag vet inte om han blev förälskad, men jag minns tydligt andra gången han träffade henne. Första gången de sågs var ungefär 1,5 år tidigare, eftersom hon pluggade i en annan stad under tiden.
När han såg henne igen blev han alldeles illröd i ansiktet. Jag hade aldrig sett honom blyg förut, men den här gången log han stort – nästan överdrivet – samtidigt som han rodnade rejält. Alla märkte det. Några skrattade, men han verkade inte bry sig. Han gillade verkligen att prata med henne.
Det var ganska pinsamt, som om han var en tonåring, fast han egentligen var 31 år gammal.
Men min syster tycker han är jobbig. Inkl blockerat honom. Undra hur han mådde p.g.a det. Snacka om att ens förälskelse blockerat en. Nu vet jag inte om han var förälskad. Men han gillade min syster i alla fall. Tyckte hon var trevlig att ha runt omkring sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
swingtrader
Autist?
Av trådstarten av att bedöma så verkade snubben bara ha lite adhd eller var en sån som förlorade lite hämningar av alkohol.
Såna människor kan folk störa sig på även om det bara handlar om lite lätt normbrytande beteende.
Vi dricker inte alkohol. Han drack definitivt inte alkohol. Och det bjöds inte på alkohol vid festerna.