Citat:
Ursprungligen postat av
stoppsmäll
Jag har en bekant liknande som TS beskriver.
Han saknar vissa filter och kan varva upp sig själv och bitvis vara rätt jobbig ibland. Som att han inte inser att det är dags att sluta, liksom. Skulle det göras nån utredning skulle han säkert ha nån form av bokstavskombination
Samtidigt är han en av få som skulle utan tvekan kl 3 en natt komma och hjälpa en om det behövdes. Han är omtänksam och bland de snällaste jag vet. Nån gång har han tagit ledigt från sitt jobb bara för att hjälpa nån.
Jag brukar låna ut verktyg till honom, och han lämnar tillbaka när han lovat. Det är mer än vissa andra jag lånat ut grejer till. Han är en av väldigt få som skulle få låna mina fiskegrejer.
WOW!
Den du beskriver, låter precis som honom. Man skulle också kunna ringa honom mitt i natten och han skulle dyka upp!
Det där med låna ut saker och så lämna tillbaks, punktligt, låter som också som han.
Dock har jag personligen inte lånat ut något till honom.
Mycket trevlig kille och bra kille egentligen.
Men i höstas så nämnde han om sitt mående. Sedan kände berättade han att han kände sig ensam, utanför och blev allmänt sorgsen, sa han. Han kände sig ensam. Och så hamnade han i dispyt med mig.
Som mycket handlande om att jag endast hörde av mig till honom när jag behövt något.
Bråket handlande mycket om att jag missförstod vad han sagt och menade. Sedan eskalerade dispyt.
Sedan pratade jag med andra om honom. Sedan hatade alla honom.
Ingen i gruppen pratar med honom. Men jag har kvar honom som kontakt. Dock skriver vi inget till varandra. Han ville prata vid ett tillfälle, men jag sa att jag ''just nu inte ville prata''.
Jag mådde dåligt av dispyten och därför pratade jag med andra om honom. Vissa förstod direkt att han just nu inte mådde bra och dessa brydde sig om honom. Jag sa att jag brydde mig om honom också.
Han sa att han då gärna ville att dessa som ''brydde sig om honom'', kunde komma till honom. Han ville veta vilka som brydde sig.
Men jag ville inte lämna ut namn.
Medan andra gruppen var på min sida fullt ut.
Men just nu hatar alla honom.