Citat:
Sedan kommer följdfrågan inom vad? Vad svarar du då?
det är ingen rättighet att veta vad alla jobbar med. man kan säja att man jobbar med försäljning. det räcker så. är man bra vänner sen så kommer man att få veta mera och personen kommer öppna upp sig. jag kan dra ett exempel på en kille som var ärlig, vi satt i en bar, jag och en kille som hade sitt yrke som målvakt i ishockey. en tjej kommer fram till honom och flörtar, hon frågar direkt vad han jobbar med. och han är ärlig och säger att han spelar ishockey. tjejen tittar på honom och säger att det kan man väl fan inte tjäna pengar på, sen gick hon. och vi skrattade oss harmynta. han är en av dom som tjänade massor med pengar i nhl. alla vet vem han är, om man har någon koll alls.
ett yrke definierar ju inte vem man är. vad ska man säga då? jag äger 'infoga jättestort varumärke' ? nej man håller käften och vill möta folk på en vanlig mänsklig nivå. fråga vad man har för intressen istället. ett jobb är ett jobb. alla måste ha ett bara.
ett yrke definierar ju inte vem man är. vad ska man säga då? jag äger 'infoga jättestort varumärke' ? nej man håller käften och vill möta folk på en vanlig mänsklig nivå. fråga vad man har för intressen istället. ett jobb är ett jobb. alla måste ha ett bara.
Ett yrke definierar absolut en enorm stor del av vem du är. Varför valde du just det jobbet? Det säger sååååå mycket om en människa. Alla kan inte jobba med vad som helst, vi är olika människor med olika bra egenskaper. Hur kan du verkligen tro att ett jobb inte är mer än bara ett jobb?
När någon berättar för mig vad dom jobbar med så förstår jag om personen är driven, lat, tråkig, idérik, ambitiös, empatisk osv. Det säger mycket om en person. Och människor som bara jobbar för att dom inte hittar något roligt att sysselsätta sig med så drar jag slutsatsen att det är karaktärslösa lågintelligenta människor. Klart vi vill veta vad ni jobbar med när vi ska lära känna varandra.
Tror aldrig att jag varit på en fest och inte blivit frågad vad jag jobbar med. Eller i ett nytt sällskap. Det är nog den frågan som kommer tidigast efter vad man heter och hur gammal man är. Jag undrar vad det är för människor ni möter som inte bryr sig ett dugg om att få veta mer om er? Är ni så pass ointressanta att ingen ens frågar? Sjukt ju.
Det är nästan som att vi lever i två helt olika världar.