2025-08-06, 18:34
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
det är ingen rättighet att veta vad alla jobbar med. man kan säja att man jobbar med försäljning. det räcker så. är man bra vänner sen så kommer man att få veta mera och personen kommer öppna upp sig. jag kan dra ett exempel på en kille som var ärlig, vi satt i en bar, jag och en kille som hade sitt yrke som målvakt i ishockey. en tjej kommer fram till honom och flörtar, hon frågar direkt vad han jobbar med. och han är ärlig och säger att han spelar ishockey. tjejen tittar på honom och säger att det kan man väl fan inte tjäna pengar på, sen gick hon. och vi skrattade oss harmynta. han är en av dom som tjänade massor med pengar i nhl. alla vet vem han är, om man har någon koll alls.

ett yrke definierar ju inte vem man är. vad ska man säga då? jag äger 'infoga jättestort varumärke' ? nej man håller käften och vill möta folk på en vanlig mänsklig nivå. fråga vad man har för intressen istället. ett jobb är ett jobb. alla måste ha ett bara.
Sedan kommer följdfrågan inom vad? Vad svarar du då?

Ett yrke definierar absolut en enorm stor del av vem du är. Varför valde du just det jobbet? Det säger sååååå mycket om en människa. Alla kan inte jobba med vad som helst, vi är olika människor med olika bra egenskaper. Hur kan du verkligen tro att ett jobb inte är mer än bara ett jobb?

När någon berättar för mig vad dom jobbar med så förstår jag om personen är driven, lat, tråkig, idérik, ambitiös, empatisk osv. Det säger mycket om en person. Och människor som bara jobbar för att dom inte hittar något roligt att sysselsätta sig med så drar jag slutsatsen att det är karaktärslösa lågintelligenta människor. Klart vi vill veta vad ni jobbar med när vi ska lära känna varandra.

Tror aldrig att jag varit på en fest och inte blivit frågad vad jag jobbar med. Eller i ett nytt sällskap. Det är nog den frågan som kommer tidigast efter vad man heter och hur gammal man är. Jag undrar vad det är för människor ni möter som inte bryr sig ett dugg om att få veta mer om er? Är ni så pass ointressanta att ingen ens frågar? Sjukt ju.

Det är nästan som att vi lever i två helt olika världar.
Citera
2025-08-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
En del intelligenta personer har en väldigt sjuk humor som få andra förstår, en kombination av att vara ostimulerad/uttråkad som bara ger en tillfredställelse när andra mindfuckas till sin spets utan att de vet om det, en typ av självisk satir av andras verklighetsuppfattning

+1
Sjukt bra insikt och formulerat
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2025-08-06, 20:31
Moderator
Då håller vi oss till topic! Topic är inte andra användare som deltar i tråden. Inlägg som bara innehåller detta kommer att varnas.

/moderator
2025-08-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag tänker mig att han råkat ut för något ganska vanligt i Sverige. Att om man beter sig det minsta udda, inte följer strömmen perfekt i samtalsämnen kläder osv, så sticker han ut som udda och det är inte populärt.
....
Jag hade gärna träffat honom. Jag klickar med udda personliga individer och somnar med Svensson.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Låter som en människa som saknar skam. De kan ligga åt psykopathållet och vara impulsiva, men de behöver inte vara mer än så av psykopat. Att sakna skam gör en väldigt udda och det märks väldigt väl när en sådan människa kommer med. Man har inte makten att "shama" honom till något, han är fri. Han bryr sig inte om vad andra tycker. En sådan människa kan vara guld i vissa sammanhang, i andra locka fram allas värsta sidor.

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Orka sitta och bli ledsen på internet. Det är här man säger touch grass

Jo han var oetisk genom att vara ett mongo helt plötsligt när han tävlade. En ny personlighet slank ur honom. Sånt är lite obehagligt vettu. Tänk att hänga med en person som är på ett visst sätt och sedan helt plötsligt gör en tvärvändning och är någon helt annan..och alla ser det. Det kallar vi ”fasad”.

Gillar vi folk som håller en viss fasad medvetet och sedan tappar ansiktet? Haha nej det är en pajas.
:
,
Aldrig blivit hypad ?? När man man bara är sig själv fullt ut och härjar, man blir lite som ett barn fast kanske med en dark twist för man är vuxen och har gått igenom saker? Dina masker (fasader) åker av och man bara försöker ha kul utan att filtrera genom 10 filter.

Medan man vanligtvis är lugn och balanserad och lite reserverad??

Det kan också handla om hur man bemöter folks energi. T ex blir du kanske reserverad när du känner att ngn gillar dig medan du blir härjig och driver med folk du känner dig bekväm med när ni sitter och pratar piss.

Ofta blir den som är autentisk utstött för att folk tkr det är konstigt, onormalt och för att de själv har 10 masker på sig. Det är främmande beteende och vibration för många och då dömer de och vänder sig till varandra och stöter ut den som är udda. Den som inte styrs av rädsla för att bli utstött utan bara är.
Citera
2025-08-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Sedan kommer följdfrågan inom vad? Vad svarar du då?

Ett yrke definierar absolut en enorm stor del av vem du är. Varför valde du just det jobbet? Det säger sååååå mycket om en människa. Alla kan inte jobba med vad som helst, vi är olika människor med olika bra egenskaper. Hur kan du verkligen tro att ett jobb inte är mer än bara ett jobb?

När någon berättar för mig vad dom jobbar med så förstår jag om personen är driven, lat, tråkig, idérik, ambitiös, empatisk osv. Det säger mycket om en person. Och människor som bara jobbar för att dom inte hittar något roligt att sysselsätta sig med så drar jag slutsatsen att det är karaktärslösa lågintelligenta människor. Klart vi vill veta vad ni jobbar med när vi ska lära känna varandra.

Tror aldrig att jag varit på en fest och inte blivit frågad vad jag jobbar med. Eller i ett nytt sällskap. Det är nog den frågan som kommer tidigast efter vad man heter och hur gammal man är. Jag undrar vad det är för människor ni möter som inte bryr sig ett dugg om att få veta mer om er? Är ni så pass ointressanta att ingen ens frågar? Sjukt ju.

Det är nästan som att vi lever i två helt olika världar.

saken är ju den att jag vill inte tala om vad jag jobbar med. jag vill bli dömd för den jag är som person. inte vad jag tjänar eller lever på. detta gäller alltid 100% om det är en kvinna som frågar. om det är en man som frågar kan jag vara mer rak. om jag skulle sladda upp i en aston martin med armani kostymen på så skulle jag bemötas på ett helt annat sätt än jag gör med jeans och en t-tröja och min volvo xc90. jo folk frågar till 90% av gångerna. och varje gång så jobbar jag fortfarande på jobbet. om jag är intresserad så får jag det jag vill ha iaf. varför är en tjej direkt så intresserad av min sociala status?
Citera
2025-08-06, 20:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarefreeAlien
Ofta blir den som är autentisk utstött för att folk tkr det är konstigt, onormalt och för att de själv har 10 masker på sig. Det är främmande beteende och vibration för många och då dömer de och vänder sig till varandra och stöter ut den som är udda. Den som inte styrs av rädsla för att bli utstött utan bara är.

Jag har funderat lite och känner mer att TS och hennes vänner verkat ha med honom för att de tycker synd om honom. Sedan accepterar de inte när han tramsar. Nu är det svårt att avgöra hur mycket han tramsar på riktigt, de skulle säkert säga jättemycket och han inte så farligt. Själv har jag tramsfolk runt mig, och trivs. Inte practical jokes, men sådana som säger konstiga saker och är uppsluppna.

Nu när kompisarna märker att killen inte behöver dem, då har de ju ansträngt sig i onödan och de anser att han ljugit för dem och spelat mupp inför dem.

Jag kan tycka sådant är skitjobbigt själv, hos mig är det dagsformen, inte platsen som avgör, jag kan vara allt får sjukligt inåtvänd till den som hjälper till och får alla att skratta.

Man är ju inte bara på ett sätt, såvida man inte är NPC.
Citera
2025-08-06, 21:01
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
saken är ju den att jag vill inte tala om vad jag jobbar med. jag vill bli dömd för den jag är som person. inte vad jag tjänar eller lever på. detta gäller alltid 100% om det är en kvinna som frågar. om det är en man som frågar kan jag vara mer rak. om jag skulle sladda upp i en aston martin med armani kostymen på så skulle jag bemötas på ett helt annat sätt än jag gör med jeans och en t-tröja och min volvo xc90. jo folk frågar till 90% av gångerna. och varje gång så jobbar jag fortfarande på jobbet. om jag är intresserad så får jag det jag vill ha iaf. varför är en tjej direkt så intresserad av min sociala status?
Du behöver inte berätta vad du tjänar? Det är en ganska skum fråga att fråga någon man inte känner så bra. Eller överhuvudtaget. Det är sjukt tabu.

Jag har ändrat teori efter att ha läst TS svar till någon annan. Snubben verkar ha autism. Jag erkänner att jag har jobbat varje dag och inte har läst igenom hela tråden, utan bara trådstarten och där jag blivit citerad. Det verkar snarare som att TS inte har velat veta mer om snubben och behandlat honom dåligt vilket gjort att killen antagit att ingen bryr sig. Och det där med att snubben är kär i hans syster, nu har saker och ting klarnat. TS blev arg för att snubben blev betuttad i hans syrra och sedan svartmålat honom. Tycker synd om autisten.

TS är boven.
Citera
2025-08-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har funderat lite och känner mer att TS och hennes vänner verkat ha med honom för att de tycker synd om honom. Sedan accepterar de inte när han tramsar. Nu är det svårt att avgöra hur mycket han tramsar på riktigt, de skulle säkert säga jättemycket och han inte så farligt. Själv har jag tramsfolk runt mig, och trivs. Inte practical jokes, men sådana som säger konstiga saker och är uppsluppna.

Nu när kompisarna märker att killen inte behöver dem, då har de ju ansträngt sig i onödan och de anser att han ljugit för dem och spelat mupp inför dem.

Jag kan tycka sådant är skitjobbigt själv, hos mig är det dagsformen, inte platsen som avgör, jag kan vara allt får sjukligt inåtvänd till den som hjälper till och får alla att skratta.

Man är ju inte bara på ett sätt, såvida man inte är NPC.

Ja men de har ju insett att de har misstolkat honom och att han är tvåsidig på så sätt att han å ena sidan är stabil med bra jobb å andra sidan flamsig å spelar över.
Jag tkr också om människor som säger konstiga saker. Det gör att jag känner mig avslappnad och kan acceptera den sidan av mig själv bättre. 🙂

Så sant, dagsformen påverkar enormt. Jag kan också vara allt ifrån sjukligt inåtvänd till den som hjälper till och får alla att skratta, men tydligen kan man tolkas som psykopat och att man har en hemsk fasad pga det.. Som att inte alla har en fasad? Folk accepterar inte mörkret inom sig själva, lättare att peka på andra. Speciellt i grupp.

Den här tråden handlar väl egentligen om att TS missbedömde någon. Du kanske kan lära dig något av den här händelsen, TS?
Citera
2025-08-06, 21:20
Medlem
Citat:

I många högre kretsar där männisskor har mer integritet än Svenssons anses det oförskämt att fråga någon vad den jobbar med .
Citera
2025-08-06, 21:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarefreeAlien
Den här tråden handlar väl egentligen om att TS missbedömde någon. Du kanske kan lära dig något av den här händelsen, TS?

Lär mig hela tiden. Den funktionen har jag försökt slå av i hjärnan men operativsystemet verkar inte medge det.
Citera
2025-08-07, 01:35
Medlem
Kan det inte vara så enkelt som att han är väldigt begåvad, alltså har ett riktigt högt IQ? Jag tänker själv att mitt behov att hävda mig mot en 12-åring inte skulle vara så stort. Jag skulle finna det ointressant att föra en diskussion om jag ville få ut något av den. Givetvis kan jag umgås med en 12-åring för att personen är snäll, lite kul och mysig att lyssna på, men inte mer.
Kanske det är samma sak för honom. Han rör sig i en värld där alla han möter ligger på en så mycket lägre nivå så han orkar liksom inte bry sig. Han är med lite bara för att det saknas alternativ och vissa 12-åringar är ju roligare än andra.

Jag kan se beteendet hos mina barn, båda kvalar in på Mensa med råge. De vill aldrig framhäva sig själva, även när de varit bäst i skolan, klarat av extrema prestationer som rektorn uppmärksammat, eller stora utmärkelser. De har struntat i betyg, aldrig ifrågasatt ett dåligt resultat trots att de haft rätt svar osv osv. De rycker på axlarna och säger ”men hon fattar ju inte, det spelar ingen roll”
De är mycket duktiga inom de mesta, även inom estetiska ämnen och sport, och livet har varit väldigt lätt för dem, där möjligheter och erbjudanden ständigt står på kö. De är konstigt prestigelösa, så jag som inte alls haft så lätt för mig, blir provocerad.

Ibland stöter man på begåvade personer som beter sig så, het obrydda över deras egna förmågor men med ett behov av att få göra på sitt sätt eftersom ingen annan förstår.
Citera
2025-08-07, 01:57
Avstängd
Matadhamsters avatar
Han kan ha haft hög intelligens också. Eller en neuropsykiatrisk diagnos såsom autism. Att vara psykopat utan att skryta eller framhäva sig är lite motsägelsefullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in