2026-07-27, 17:11
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Ja , detta- Googels komersiella skitmodell började gagga om att den var Open -AI?
Det blir lite genomskinligt när en "konkurent "börjar svammla om att den är open AI.
Ja, jag var inte nykter när det skrev ser jag på stavningen.
Men jag vill att du förklara en gång till detta, jag hängde inte med i det du svarade mig med.
Citera
2026-07-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Ja, jag var inte nykter när det skrev ser jag på stavningen.
Men jag vill att du förklara en gång till detta, jag hängde inte med i det du svarade mig med.
Jaha , nej jag höll med dig ang just detta, jag var otydlig ursäkta
Menade på att googels LLM sa att den var Open AI till mig igår😄

Edit: jag anmärkte alltså inte på stavningen , slarvfel från mig.
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-27 kl. 17:35.
Citera
2026-07-27, 17:46
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Jaha , nej jag höll med dig ang just detta, jag var otydlig ursäkta
Menade på att googels LLM sa att den var Open AI till mig igår😄

Ja, man är inte tvingad att använda det som de påstår är de nya sökmotorerna. Det är inte mycket man får om man använder dem till det de vill ta betalt för nuförtiden. Det är värt 25$ för Claude i månaden , som gav mig 100$ extra i Juli att slösa med på dyrare modeller. Och man får alltid något extra i, men nu halva priset på flera modeller samtidigt i tokens. Samt det finns inget bättre att ha heller. Det är ett tips för er som läser detta vad ett av rätt leverantör ger så ni får se allt annan som är bäst.
Då vi får ge bort till vänner testa gratis en vecka också. Då det just nu är ett AI-krig som pågår om att vinna småkunderna som Googe inte är intresserade av, De är leverantören till de som har pengarna i alla andra företag. Och det är helt olika branscher i praktiken.

Och så här gör OpenAI reklam för sin modell.
(FB) GPT 5.6 Sol har rymt och hackat Hugging Face

Det var ledtrådarna som räcker för att ni ska fatta resten.
Citera
2026-07-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Ja, man är inte tvingad att använda det som de påstår är de nya sökmotorerna. Det är inte mycket man får om man använder dem till det de vill ta betalt för nuförtiden. Det är värt 25$ för Claude i månaden , som gav mig 100$ extra i Juli att slösa med på dyrare modeller. Och man får alltid något extra i, men nu halva priset på flera modeller samtidigt i tokens. Samt det finns inget bättre att ha heller. Det är ett tips för er som läser detta vad ett av rätt leverantör ger så ni får se allt annan som är bäst.
Då vi får ge bort till vänner testa gratis en vecka också. Då det just nu är ett AI-krig som pågår om att vinna småkunderna som Googe inte är intresserade av, De är leverantören till de som har pengarna i alla andra företag. Och det är helt olika branscher i praktiken.

Och så här gör OpenAI reklam för sin modell.
(FB) GPT 5.6 Sol har rymt och hackat Hugging Face

Det var ledtrådarna som räcker för att ni ska fatta resten.

Jaha, säger du det?
Varför talar du om basal aggresiv marknadsföring genom spegelneuroner?
Vi kan gå djupare hur det faktsikt påverkar en hel generations kognitiva förmåga - samt vad den gör med den svenska infrastrukturen,
Ja de fokusförflyttar genom att hypa skiten som magiskt så de ska dölja ett bristande automatiserat samhälle
Makro- sjukvården-ekonomi.-mjau😘

Ska vi simulera en hypotes?
Välj sektion tack?

Copilot på min brors jobb är grymt efterbliven tex.
Tror ärligt inte att det spelar så jättestor roll ang verktygets förmåga- det är användarens
Edit: vill du gå in på TakeCare journalsystem så kan vi faktsikt testa en hypotes ordentligt?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-27 kl. 18:05.
Citera
2026-07-27, 19:49
Medlem
Är det någon annan här (likt mig) som har följt utvecklingen där allt fler sajter aktivt stryper AI-robotarnas möjlighet att scrapa deras innehåll?

Detta verkar ha ändrats senaste månaden eller kanske två och med en faslig hastighet. AI modellerna kommer inte åt data på nätet och det måste påverka dem ordentligt.
Tidigare kunde de sno vad de ville men nu sätter sajterna stopp
Citera
2026-07-27, 20:06
Avslutad
AI har inte peakat.

AI kommer sluta när robotar finns fysiskt och gör jobben. Det är detta som är målet med AI.
Citera
2026-07-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -dev
Är det någon annan här (likt mig) som har följt utvecklingen där allt fler sajter aktivt stryper AI-robotarnas möjlighet att scrapa deras innehåll?

Detta verkar ha ändrats senaste månaden eller kanske två och med en faslig hastighet. AI modellerna kommer inte åt data på nätet och det måste påverka dem ordentligt.
Tidigare kunde de sno vad de ville men nu sätter sajterna stopp

Hur gör sidorna ens det?
Citera
2026-07-28, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur gör sidorna ens det?
Inte alls svårt, så fort robotar försöker ladda ner sidorna har de speciella markörer så att en server vet vem det är. Detta granskas i headern för anropet mot sidan.
Även om de skulle försöka luras och inte berätta vilka det är är det ändå lätt att avslöja eftersom de är så löjligt mycket snabbare än vad en människa är.
Går också att kolla av IP adresser, kända ip adresser för AI-botar.

Förutom detta kan man lura botar genom att lägga in osynliga länkar, sådant som människor aldrig skulle se men en bot kan se.
Finns mer trick

Så för att sammanfatta, tror få AI botar lägger ner tiden på att fejka för det är alldeles för mycket jobb och lätt att upptäcka. Då måste det vara extremt värdefull information man sitter på men då brukar det inte vara helt gratis sajter.
Citera
2026-07-28, 11:26
Medlem
Citat:
Inte alls svårt, så fort robotar försöker ladda ner sidorna har de speciella markörer så att en server vet vem det är. Detta granskas i headern för anropet mot sidan.
Även om de skulle försöka luras och inte berätta vilka det är är det ändå lätt att avslöja eftersom de är så löjligt mycket snabbare än vad en människa är.
Går också att kolla av IP adresser, kända ip adresser för AI-botar.

Förutom detta kan man lura botar genom att lägga in osynliga länkar, sådant som människor aldrig skulle se men en bot kan se.
Finns mer trick

Så för att sammanfatta, tror få AI botar lägger ner tiden på att fejka för det är alldeles för mycket jobb och lätt att upptäcka. Då måste det vara extremt värdefull information man sitter på men då brukar det inte vara helt gratis sajter.

en hur jävla svårt kan det va att köra en AI bot via en VPS eller nåt så IP inte blir flaggat?
Och varför kan inte AI bot bara ta vanlig printscreen av hemsidan och sen koda en exakt likadan på ngåra sekunder?
Citera
2026-07-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
en hur jävla svårt kan det va att köra en AI bot via en VPS eller nåt så IP inte blir flaggat?
Och varför kan inte AI bot bara ta vanlig printscreen av hemsidan och sen koda en exakt likadan på ngåra sekunder?
Kanske inte så svårt men du måste väga det till arbetet, de lägger inte ner tid på varje sida de skall scrapa för så mycket vettigt finns inte på olika sidor och det finns miljarder

De stora sidorna lägger in så mycket skydd att det däremot är svårt för AI att hacka dem
Citera
2026-07-28, 23:53
Medlem
Citat:
Kanske inte så svårt men du måste väga det till arbetet, de lägger inte ner tid på varje sida de skall scrapa för så mycket vettigt finns inte på olika sidor och det finns miljarder

De stora sidorna lägger in så mycket skydd att det däremot är svårt för AI att hacka dem

Men konstigt ändå att jag kan göra något som AI inte kan göra.
Citera
2026-07-30, 00:54
Medlem
FunAndGamess avatar
Dubbelpost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in