Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-08-02, 21:42
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Bra att hon får en "reality check", samt wtt andra, yngre kvinnor kan se o lära.

Jag har dock mina tvivel att kvinnor kan ta in sån typ av lärdom.
Citera
2025-08-02, 21:59
Medlem
flexschemas avatar
Survival of the fittest som man så fint säger.

Det är inte tänkt att alla ska ha barn. Några saknar reproduktionsorgan helt och hållet, några har sämre sådana, några klarar inte av att hitta en partner innan det är för sent.. några har inte ekonomin för att kunna genomföra en IVF-behandling på egen hand och bli ensamstående mamma.

Tråkigt för henne. Tror också det hade varit tråkigt för barnet att ha en stressad, ensamstående mor som enda förälder hela sin uppväxt.
Citera
2025-08-02, 22:22
Medlem
Euripidess avatar
Tycker det är lika bra att hon förblir barnlös. Hon missade det tåget genom att prioritera fel eller vara för kräsen i flera decennier. Hon har haft gott om tid på sig, men troligen fattat korkade beslut. Jag tror inte ett skvatt på att man inte kan hitta en partner på all den tiden hon haft på sig. Jag är typ max en sexa i utseende och har aldrig varit singel i mer än två år och hade kunnat tänka mig att bilda familj med minst två av de kvinnorna som jag varit i förhållande med. Nu är jag gift med en härlig kvinna och har två ungar.

Nej...felet ligger nog i hennes själv. Ett barn ska ha en pappa och en mamma, helst gifta, som lever med barnet och uppfostrar det med kärlek.
Senast redigerad av Euripides 2025-08-02 kl. 22:25.
Citera
2025-08-02, 22:25
Bannlyst
Nä men! Varför skaffade hon inte barn tidigare?! Hon måste ha haft psykisk ohälsa innan också; annars hade hon varit klar med barn vid den här tidpunkten. Dags att leva livet istället. Folk med psykisk ohälsa är för veka alltså
Citera
2025-08-03, 00:29
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Tror inte ens du förstod vad Zombie skrev.

Du kan tro hur mycket du vill.
Citera
2025-08-03, 00:32
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Känner en som nu köpt spermier i Danmark eller vad det var , fattar inte grejjen hon ligger rätt ofta med nya killar varför inte barnkör utan skydd och få ett gratis barn.

Beträffande ida så nä hennes tåg har gått ingen vill ha en för gammal morsa.
Citera
2025-08-03, 00:48
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akterseglarn
Bra fråga, och borde det ens vara tillåtet att skaffa barn efter 35? Förekomsten av downs syndrome ökar desto äldre modern är.

"I allmänhet är chansen att få ett barn med Downs syndrom relaterad till den gravida personens ålder. Under 25 år är oddsen cirka 1 på 1 400. Vid 35 års ålder är oddsen ungefär 1 på 350. Vid 40 års ålder är oddsen ungefär 1 på 100."

https://www.ucsfhealth.org/education/prenatal-testing-for-down-syndrome

Det är inte moraliskt.

Jag trodde det var betydligt högre än 1 på 100, har hört att efter 33 och framåt så blir det bara högre och högre chans att man producerar någon form av tard och inte bara downs syndrome utan gravt autistisk och hela den där svängen. Men det går inte att föra en diskussion med en kvinna om dessa saker ändå de stoppar huvudet i sanden och förnekar in i döden om det skulle behövas.
Citera
2025-08-03, 00:55
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Jag trodde det var betydligt högre än 1 på 100, har hört att efter 33 och framåt så blir det bara högre och högre chans att man producerar någon form av tard och inte bara downs syndrome utan gravt autistisk och hela den där svängen. Men det går inte att föra en diskussion med en kvinna om dessa saker ändå de stoppar huvudet i sanden och förnekar in i döden om det skulle behövas.

Ja bedömt, finns säkert bra mycket fler åkommor som dessa stackars barn behöver dras med för resten av livet, det är givetvis en självklarhet för vilken funtad människa som helst att föda tidigt och minnimera riskerna. Men för oansvariga människor som inte planerat vuxenlivet och inte ämnar sig för sina barn är det bara ett ögonblicks ingivelse att skaffa barn för just statusen inom släkten.
Citera
2025-08-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Bra att labila och fattiga Ida inte förökar sig.

Fast det är ju det hon har chans att göra. Till somligas förtret.
Citera
2025-08-03, 01:24
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatTren
Ingen karl dög åt henne och nu mår hon dåligt för att ha knullat runt i 20+ år utan att försöka stadga sig. Min empatinål behöver mer än så för att röra sig
I vissa fall är det nog så, men man kan inte veta vad som skettt här. Det kan lika gärna vara tvärtom. Säg att det är en djupt religiös person t. ex som bara stötte på strulputtar osv.

Men i vissa fall är det klart som du säger. Man är dum i huvudet som ung. Jag var själv det med kvinnor. Såhär i restrospekt fanns det flera kvinnor som var precis det jag ville ha som visade starkt intresse, men jag förstod inte att de var det jag önskade då. Man blir liksom blind när de står rakt framför en, trots att de stämmer på ens sinnebild för vad man söker.
Sedan finns det klart kvinnor med helt värdelöst omdöme också. De dissar den ena toppkillen efter den andra, men accepterar den ena efter den andra totala clownen och sedan blir det antingen morsa med 3 olika babydaddies, eller mamma som avbröt innan det gick så långt.
I det här fallet kan man inte alls sia om vad som skett då man inte vet. Väljer att inte kommentera personen. Alltid tråkigt när någon inte mår bra.
Citera
2025-08-03, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
I vissa fall är det nog så, men man kan inte veta vad som skettt här. Det kan lika gärna vara tvärtom. Säg att det är en djupt religiös person t. ex som bara stötte på strulputtar osv.

Men i vissa fall är det klart som du säger. Man är dum i huvudet som ung. Jag var själv det med kvinnor. Såhär i restrospekt fanns det flera kvinnor som var precis det jag ville ha som visade starkt intresse, men jag förstod inte att de var det jag önskade då. Man blir liksom blind när de står rakt framför en, trots att de stämmer på ens sinnebild för vad man söker.
Sedan finns det klart kvinnor med helt värdelöst omdöme också. De dissar den ena toppkillen efter den andra, men accepterar den ena efter den andra totala clownen och sedan blir det antingen morsa med 3 olika babydaddies, eller mamma som avbröt innan det gick så långt.
I det här fallet kan man inte alls sia om vad som skett då man inte vet. Väljer att inte kommentera personen. Alltid tråkigt när någon inte mår bra.

Det finns enligt henne ingen kille i som duger henne, hoppas äggen ruttrar, det finns tusentals killar som gärna skulle göra henne gravid.

>Tänk samma men det va en kille istället som fryst in spermiier, och herregud. Många artiklar i aftonbladet? Jag har fryst in mina spermier eftersom ingen kvinna duger, de är så okvinnliga. De har slidor och såt...euu vem vill ha nåt sånt....
Senast redigerad av Bib-bo 2025-08-03 kl. 02:37.
Citera
2025-08-03, 02:39
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Det finns enligt henne ingen kille i som duger henne, hoppas äggen ruttrar, det finns tusentals killar som gärna skulle göra henne gravid.

>Tänk samma men det va en kille istället som fryst in spermiier, och herregud. Många artiklar i aftonbladet? Jag har fryst in mina spermier eftersom ingen kvinna duger, de är så okvinnliga.
Kan inte säga något om henne då inte vet något, men kände själv en som dissade flera bra och alltid jagade de plattaste jävla manbunhipstertöntarna hon kunde hitta. Sedan gick det en månad och hon fattade att de inte hade något att ge och sedan loopade det så. Hon snackade en del om att frysa äggen.
Men det är nog olika från fall till fall. Vissa har nog bra krav, men det går ändå inte. Det är inte alltid så lätt att hitta rätt. Man kan vara blyg också. Finns nog mycket sorg hos många.

Det är en poäng. Generellt nog ganska låg empati för en man i samma sits. Han blir nog kallad incel och hånad och/eller hatad. Det är normaliserat i samhället nu att män inte kan ha det svårt.

Fast tycker fortfarande synd om personen i artikeln.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-08-03 kl. 02:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in