Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-08-02, 18:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akterseglarn
Hemskt
Tror inte ens du förstod vad Zombie skrev.
Citera
2025-08-02, 19:09
Medlem
Hon är 42 år gammal, hon har haft gott om tid! Det faktum att hon började tänka på barn när hon passerat 40-strecket är ingen anledning att tycka synd om henne. Så ska hon vara sjukskriven för nån pseudorsak som "barnstress"! Folk med riktiga besvär får avslag från försäkringskassan medan den här kossan ska dra sjukpenning för att hon slösade bort de senaste 20 åren!
Citera
2025-08-02, 19:15
Hon har haft gott om tid på sig att skaffa barn, finns mängder med killar som vill ligga på hålet. Helt klart är hon ute efter att belasta samhället med kostnader, men fint att det verkar som att hon får bära dessa kostnader själv. Så länge man bär sina egna kostnader så är det såklart ok men vadhelst hon företar sig, i Sverige, i Danmark eller annat land.
Citera
2025-08-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaa92
Tycker väl inget speciellt, mer än att det är sorgligt att hon inte lyckats finna en kille när hon var yngre och förhoppningsvis då hade kunnat gjort allt på naturlig väg.

Många tjejer i samma sits. De växer upp bortskämda och får höra på Tv att de är ledare och att allt ska vara 50/50 och diverse andra dumheter som ring i näsan vilket gör dem ganska oönskade på köttmarknaden. Brukar leda till en katt eller två
Citera
2025-08-02, 19:21
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/family/a/gwM3Qa/ida-har-lanat-pengar-for-att-ha-rad-att-frysa-in-agg

Ida, 42, tog ett lån för att frysa in sina ägg innan hon passerade den åldersgräns som många kliniker har, men hon står nu inför ytterligare kostnader för att kunna använda dem.
Då det i Sverige krävs en utredning för att använda donerade könsceller planerar Ida att flytta sina ägg till Danmark där hon kan välja donator, vilket innebär ytterligare ekonomiska belastningar.
Stressen över sin biologiska klocka och ekonomiska skuldbörda har påverkat Idas psykiska hälsa så pass att hon blivit sjukskriven.

Hur ser ni på Idas situation?

Vad hände med "natural selection" ? Om män inte lever upp till en standard för kvinnor så får dom inte sex och inte göra barn. Varför ska kvinnor få göra som dom vill med medicintekniska ingrepp?

Hon får fan skylla sig själv. Precis som jag får skylla mig själv för mina tillkortakommanden.
Citera
2025-08-02, 19:40
Medlem
Ett extremt exempel på den stress många kvinnor upplever, de ska klara av många roller samtidigt. Vid den åldern ska man egentligen inte ha barn, man ska sukta efter att bli mormor eller farmor.
Citera
2025-08-02, 19:41
Medlem
Freebops avatar
Ida borde inte horat sig i tidig ålder och vill nu stadga sig, ingen vill ha en sönderkörd fitta
Citera
2025-08-02, 19:42
Medlem
Computerzs avatar
Hon är pank och sjukskriven men vill ändå ha ett barn genom IVF? Hon får ju se till att ordna upp sin vardag först innan hon gnäller i aftonhoran!
Citera
2025-08-02, 20:00
Medlem
talcsofts avatar
Sätt IVFen på klarna bara. Inget att stressa upp sig för. Skönt att få bli sjukskriven igen, fan det verkar lätt att bli sjukskriven.
Citera
2025-08-02, 20:14
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Hur ser ni på Idas situation?

Verkar vara norm numera att vänta till man är 60 innan man funderar på skaffa barn.

Jag tycker staten ska gå in och informera vintottarna där ute att hitta man och skaffa barn är ultimat kvinnans uppgift i livet. Riktad utskick varje år mellan 30-40, vi kan inte ha en hel generation på dyra desperado behandlingar.
Citera
2025-08-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Nej där finns ingen försäkringskassa. Så du kanske skulle flytta dit.

Jaså du vill inte flytta till dessa bedrövliga fattiga skitländer? Varför inte då? För att du älskar att suga från Försäkringskassan själv eller hur!

Senaste gången jag erhöll något från försäkringskassan är 35 år sedan när jag gjorde värnplikten och försäkringskassan administrerade hyra och el och telefonabonnemanget.

Jag har inte varit sjukskriven under alla dessa år. Min 7 år yngre syster med två söner (19 o 17) berättar att man knappar in sitt personnummer och beställer pengar.

Därför dags att privatisera försäkringskassan och hela förorter tvingas slå igen…
Citera
2025-08-02, 20:26
Medlem
Ingen karl dög åt henne och nu mår hon dåligt för att ha knullat runt i 20+ år utan att försöka stadga sig. Min empatinål behöver mer än så för att röra sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in