Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-03, 06:58
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Stressen över sin biologiska klocka och ekonomiska skuldbörda har påverkat Idas psykiska hälsa så pass att hon blivit sjukskriven.

Hur ser ni på Idas situation?
Intuitivt känns det som en rimlig grund för sjukskrivning.

Det är väldigt enkelt att som frisk människa klandra folk som är utbrända, deprimerade, osv. men det mänskliga psyket är extremt komplext. Att veta att man kanske aldrig kommer få egna barn kan nog vara rätt påfrestande.

Jag har inte full koll på hur byråkratin fungerar kring insemination av donator fungerar i Sverige, men jag får intrycket av att hon hamnar i kläm här. Hoppas situationen löser sig för henne.
Citera
2025-08-03, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Jeg tenker vel at om Ida blir så stresset av å styre med å fryse egg at hun blir sjukskriven, så undrer jeg på hvordan hun skal takle stresset med å være alenemamma med barn. Kanskje like greit å la være?
Helt sant. Hon kommer upptäcka att små barn är en källa till stress med.
Citera
2025-08-03, 08:20
Medlem
Galejans avatar
42 år som förstföderska? Det kommer att bli ett barn som kräver livslång LSS-vård. Nej, det är nog bäst att gamla Ida satsar på katter och lådvin istället.
Citera
2025-08-03, 09:21
Medlem
526s avatar
Allt som ökar födandet av vita barn är bra. 42 år funkar bra om äggen är i gott skick.
Citera
2025-08-03, 09:31
Medlem
bergsdals avatar
Skulle bara skaffat en jävla avkomma i god tid och inte brytt sig vad fan folk tycker. Här kommer konsekvenserna

Kommer inte bli en enkel graviditet, väldigt tung på hennes kropp det vill säga. Det är synd att kvinnor känner att dom måste "välja" karriär eller barn men man måste ha inre styrkan att ta ett val mycket tidigt och sluta tro att det finns hur mycket "tid" som helst.

Att skaffa barn är bokstavligen gratis men nu har man lyckats övertyga kvinnor att spendera sina hårt tjänade pengar på att frysa sina ägg för dom väljer karrär/jobb före barn. Ser man inte ironi här
Senast redigerad av bergsdal 2025-08-03 kl. 09:38.
Citera
2025-08-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Intuitivt känns det som en rimlig grund för sjukskrivning.

Det är väldigt enkelt att som frisk människa klandra folk som är utbrända, deprimerade, osv. men det mänskliga psyket är extremt komplext. Att veta att man kanske aldrig kommer få egna barn kan nog vara rätt påfrestande.

Jag har inte full koll på hur byråkratin fungerar kring insemination av donator fungerar i Sverige, men jag får intrycket av att hon hamnar i kläm här. Hoppas situationen löser sig för henne.

När jag var helt slut av många orsaker (ingen av dem tråden handlar om) gällde max tre månaders sjukskrivning. "Forskning har visat att efter tre månader blir man arbetsskygg". Intsällningen har uppenbarligen ändrats!
Citera
2025-08-03, 10:55
Medlem
Vansterpartiets avatar
"Varför vill unga män inte arbeta ihjäl sig och betala skatt?"

Saker som skatten går till:
Citera
2025-08-03, 11:17
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
När jag var helt slut av många orsaker (ingen av dem tråden handlar om) gällde max tre månaders sjukskrivning. "Forskning har visat att efter tre månader blir man arbetsskygg". Intsällningen har uppenbarligen ändrats!
Låter som det är forskning betingad av lobbyister.
Citera
2025-08-03, 11:51
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det finns så många män därute som vill ha barn och familj. Det är bara att välja och vraka.
Precis!
Det finns en naturlig väg att gå men många krånglar till det och jiddrar med naturen.
Citera
2025-08-03, 12:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Bra att labila och fattiga Ida inte förökar sig.

Exakt!

Inget herrenvolk direkt.
Citera
2025-08-03, 12:24
Medlem
arbeitmachtfreis avatar
Läkaren son sjukskrivit henne borde bli av med legitimationen, det här är inte grund nog för sjukskrivning...
Citera
2025-08-03, 12:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det finns så många män därute som vill ha barn och familj. Det är bara att välja och vraka.

Grejen är väl att många i dag har ganska höga krav på den person man ska skaffa barn med - och varför ska man inte ha det? Jag vet folk som valt att skaffa barn med riktiga nerköp och lider nu i bedrövliga förhållanden. Det går ju även ut över barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in