2026-04-02, 15:42
Medlem
Skampis avatar
Och nu beklagar de sig hejvilt hur dyrt allt är... "Vi klipper varandra hemma, det är så man får göra" lol okej bra spartips, tack Alice! Man ser att mamman är hemmaklippt (förlåt men så är det) och Alice som har max 10 hårstrån på huvudet har väl knappast behov av en professionell frisör heller... Och så i nästa klipp köper hon servetter för "detta är de gulligaste servetterna jag har sett någonsin!". Sedan visar hon upp matkassarna. "Potatisgratäng, jätteviktigt" - herregud undrar ju över priset på den färdiga gratängen jämfört med att göra en egen?! Ridå.
Citera
2026-04-02, 15:59
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Jag är också helt mållös. Har noll respekt kvar för mamman. Vilken jubelidiot. Det finns en anledning till varför A fick den mat hon fick. Mamman har ju inte mon utbildning alls inom det området om hon dessutom tror att massor proteinbars var det A behövde då.
Nu förstår man varför A fick så många strikta restriktioner (avstängt vatten mm) Läkaren och vårdpersonalen såg rakt igenom henne.
Stackars brodern som måste bo med dessa galningar.
Ja hur fan kan de tänka att proteinbars ska hjälpa någon att gå upp i vikt på ett sunt sätt?! Och så beklagade hon sig över att de serverade henne "gryta med bönor i" vilket är jäkligt nyttig naturlig mat. Alla de där barsen hon äter innehåller mängder av sötningsmedel, som bevisat retar upp magen och är det första patienter med magproblem rekommenderas att undvika helt! De där två har verkligen noll koll på vad man ska äta för att gynna hälsan. Jag är långt ifrån ett hälsofreak själv, men om jag låg inlagd på sjukhus med magbesvär så hade jag försökt lita på att dietisten och läkaren ville mitt bästa. Och jag hade haft intelligensen att förstå att en böngryta är långt mycket sundare än en processad chokladbit fylld med proteinpulver och aspartam...
Citera
2026-04-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Ja hur fan kan de tänka att proteinbars ska hjälpa någon att gå upp i vikt på ett sunt sätt?! Och så beklagade hon sig över att de serverade henne "gryta med bönor i" vilket är jäkligt nyttig naturlig mat. Alla de där barsen hon äter innehåller mängder av sötningsmedel, som bevisat retar upp magen och är det första patienter med magproblem rekommenderas att undvika helt! De där två har verkligen noll koll på vad man ska äta för att gynna hälsan. Jag är långt ifrån ett hälsofreak själv, men om jag låg inlagd på sjukhus med magbesvär så hade jag försökt lita på att dietisten och läkaren ville mitt bästa. Och jag hade haft intelligensen att förstå att en böngryta är långt mycket sundare än en processad chokladbit fylld med proteinpulver och aspartam...

Hon gnällde jättemycket på att hon inte fick någon protein alls så jag var då snäll och talade om att bönor innehåller en mängd proteiner men det fattade hon ju inte så klart. Men PROTEINbars var ju det bästa tyckte hon och jag håller ju med dig gällande aspartam men det ville hon ju inte heller fatta! Så hon kommer i all evighet hålla på med sin konstiga syn på vad som är nyttigt för det är hennes image att vara ”sjuk och missförstådd ”😅
Citera
2026-04-02, 17:34
Medlem
Rykten säger att dom båda är på samma nivå så att säga…
Citera
2026-04-02, 18:28
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Tack för sammanfattningen av poddavsnittet. Hade aldrig orkat lyssna. Jaa, vad ska man säga ens? Mamman verkar ju ännu mer insyltad och rubbad än man trodde. Den s.k. benefit of the doubt börjar ju ta slut nu. Mycket märklig symbios mellan mamman och A.

Dagens reel om polyneuropatin också. Inte bara sidennattlinne utan både tros- och strumplös. Varför informerar man tusentals främlingar om det?

Tycker riktigt synd om brorsan i allt kaos.

Kan också störa mig lite på konceptet "familjekollektivet" och "min lgh är ihopbyggd med mammas lgh". Låter inte lika fancy med att bo hemma hos morsan eller? Inget fel med det, stör mig på att det låter så tillrättalagt bara.
Citera
2026-04-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Tack för sammanfattningen av poddavsnittet. Hade aldrig orkat lyssna. Jaa, vad ska man säga ens? Mamman verkar ju ännu mer insyltad och rubbad än man trodde. Den s.k. benefit of the doubt börjar ju ta slut nu. Mycket märklig symbios mellan mamman och A.

Dagens reel om polyneuropatin också. Inte bara sidennattlinne utan både tros- och strumplös. Varför informerar man tusentals främlingar om det?

Tycker riktigt synd om brorsan i allt kaos.

Kan också störa mig lite på konceptet "familjekollektivet" och "min lgh är ihopbyggd med mammas lgh". Låter inte lika fancy med att bo hemma hos morsan eller? Inget fel med det, stör mig på att det låter så tillrättalagt bara.

Men hon är ju ute och går (springer), har hon bara sidennattlinne på sig då? Utan underkläder och inga skor eller hur gör hon? Och sin ljuskänslighet, jag får verkligen inte ihop det.
Jag tycker verkligen synd om Leo mitt i allt och som då dessutom jobbar hos den ”hemska” systern.
På riktigt så tror jag att han är mycket bättre på matlagning än vad Alice är, jag kollade lite på hans insta.
Citera
2026-04-02, 19:11
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amorellan
Men hon är ju ute och går (springer), har hon bara sidennattlinne på sig då? Utan underkläder och inga skor eller hur gör hon? Och sin ljuskänslighet, jag får verkligen inte ihop det.
Jag tycker verkligen synd om Leo mitt i allt och som då dessutom jobbar hos den ”hemska” systern.
På riktigt så tror jag att han är mycket bättre på matlagning än vad Alice är, jag kollade lite på hans insta.

Väldigt mycket hon lägger upp som inte går ihop. Som med rullatorn. Men hon verkar inte inse det själv.

Helt ärligt känns hon inte speciellt duktig på mat/bakning. Ganska basic mat, allt är fluffigt *inzoomning på glutentrådar under jäsning*. Som nån tidigare kommenterat är ju en del recept nästan bisarra kombinationer av kalori-overkill. Eller "hennes" "virala" gratäng där man blandar ihop halvfabrikat.

Minns när hon lade ut massor om att man ska frysa degen innan utbakning för att kakorna blir såå mycket bättre. Nån hade kommenterat och frågat varför, det svarade hon inte på, bara att det blir det.
Citera
2026-04-02, 21:20
Medlem
Man tänkte ju att Alice mamma kanske skulle vakna upp under LPT:n då läkarna (förmodligen) hade flera tillfällen på sig att försöka resonera med både Alice och hennes mamma.
Men när man nu läser att hon till och med smugglade in mat så tappar man ju allt hopp om mammans vett och sans.
Jag fattar att det är hemskt, hon var förmodligen hungrig och bad mamman om hjälp MEN att vara så blind och tro att att ens barn ”helt plötsligt” (i samband med en LPT plötsligt i smyg slutar ta sin medicin och då magiskt så slutar diarréerna.
Please.
Det är så dumt så jag orkar inte.
Citera
2026-04-02, 21:24
Medlem
Also, nån annan som tänkt på att hon när hon filmar mat som ska ätas alltid filmar 2 tallrikar. Det verkar som att hon har lagt upp 2 portioner av det som ska intas.
Så en ska inte äta alltså. Undrar vem det kan va?
Obs. Ironi.
Citera
2026-04-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnutten79
Also, nån annan som tänkt på att hon när hon filmar mat som ska ätas alltid filmar 2 tallrikar. Det verkar som att hon har lagt upp 2 portioner av det som ska intas.
Så en ska inte äta alltså. Undrar vem det kan va?
Obs. Ironi.

Nämen hur menar du nu, hon äter ju som en häst! Va var det mamman sa, 3000 kalorier eller nåt! Så det är nog Leo som inte äter 🙄😉😅
Citera
2026-04-03, 10:40
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
I avsnittet berättar mamman att de smugglade in mat till Alice. De ville inte säga hur, men nämner proteinbars. Det är oerhört riskabelt för någon med näringsbrist.
Sen undrar jag hur hon kunde äta dem, hon hade ju vak länge.

Alice säger sedan att hon gick upp i vikt och att magen blev bättre av två orsaker:
1. Hon låtsades ta sin lamotrigin men spottade ut den. Efter en vecka var diarréerna “borta”, enligt henne.
2. Hon åt den smugglade maten i smyg, och det var därför hon ökade i vikt — inte av sjukhusets mat och behandling.
Mamman sa att om alice enbart följt vårdens mat schema hade hon rasat i vikt så mamman kände sig tvungen att smuggla in mat till Alice

Det här är helt sinnessjukt beteende. Det är läskigt att följa människor som inte lever i verkligheten. Och som bekräftar varandra i sin världsbild.
Citera
2026-04-03, 17:00
Medlem
Nu la hon ut på sin privata Instagram att Lilla Madame lagar påskmat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här