Citat:
Ursprungligen postat av
Borgarbadboll
Nånting med hennes röst och sättet hon pratar stör mig. Känns som hon pratar till nån som fattar dåligt. Övertydligt, nasalt och nästan lite tillrättavisande. Ganska mekaniskt och ospontant.
Helt med dig där. Just "tillrättavisande" är mitt i prick. Tycker ofta hon låter dumförklarande när hon pratar med mamman och följarna, och otroligt fjäskig och fånig när hon pratar med sin bror. Men mamman kan också ha den där lite präktiga besserwisser-tonen ibland.
Jag tänker mig att A är en såndär person som alltid pratar lite "gulligt och flickigt" men om hon blir arg så rasar det helt och hon låter nog som en riktig surkärring då. Känner igen typen från tidigare kollegor och bekanta. Kvinnor som skapar sig en viss image, men om deras värld rubbas av ilska eller sorg så känner man inte alls igen dem för verkliga jaget skiner igenom. A har sin image som den eviga kämpen, hon som haft det tufft men som hela tiden försöker vara positiv och optimistisk, som tar hand om sin mamma och bror trots egna smärtor, som delar ut kakor till äldre och hjälper alla andra så osjälviskt men lider "i smyg" osv... Medan jag misstänker att den riktiga A är manipulativ, beräknande, gör mycket enbart för att få fler följare/likes/mer pengar, och bär på en stor offerkofta. Hennes självinsikt är nog rätt så icke-existerande.