2026-03-12, 22:30
Medlem
Tänk att hon för några månader sen pratade om att hon kanske skulle få en rullstol 😅 mild ALS har hon sagt att läkaren kallat det. Det var längesen man hörde om det nu… förhoppningsvis för att läkarna stängt ner alla diskussioner om olika diagnoser som hon försökt föra med dom
Citera
2026-03-12, 23:31
Medlem
Är det inte märkligt att hemma så ramlar Alice ihop i kramper där hon blir medvetslös och slår sig blodig och måste åka ambulans till sjukhus varje månad. Bara förra sommaren behövde hon åka till akuten minst fyra gånger! Hon har ju varit fruktansvärt arg på neurologen som inte tar henne på allvar.
Men när hon läggs in på sjukhus med övervakning så har hon inte ett enda krampanfall eller fallolycka på två månader.
Likaså beskriver hon senast i december 2025 hur det är fruktansvärt svårt att andas och att hon knappt får luft, men under hela vårdtiden inklusive IVA har hon inte behövt syrgas en enda gång?
Citera
2026-03-12, 23:40
Medlem
Kramkrams avatar
Tycker det ska bli särskilt intressant att höra hur hennes mamma ställer sig till allt detta nu. Även om samtalet såklart kommer bli polerat så kommer man ju kunna utröna någon tonalitet iallafall.

Varför har hon ens med sin mamma på detta sättet när det så uppenbart bara handlar om A själv? Lyssnade typ 15 min på en podcast och det är verkligen hemskt hur hon slätar över sin mammas cancerdiagnos för att ta över om sina egna hemskheter. Dag för dag så blir det tydligare att en personlighetsstörning måste ligga bakom, såklart påspädd av en utsvulten hjärna.

Kan inte heller riktigt släppa hur Alice själv upplever detta. Hennes konto måste ju ha exploderat i unika besökare från detta spektaklet, och hur upplever hon det? Är hon så binär att hon tror att influencer fame bara handlar om klick? Har hon någon insikt i att hon gör sig till en persona non grata som ingen kommer vilja samarbeta med?

Dokumentärfilmsmaterial helt klart, men i precis motsatt vinkel av vad Alice själv tror.
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Exakt.
Jag tänker lyssna på nästa podavsnitt hur mycket de där två än irriterar mig. Vill inte missa hennes fantastiska förklaring på den mirakulöst viktuppgången som absolut inte har med psykiatrins vård att göra...
Citera
2026-03-13, 05:59
Medlem
kaktusplastiks avatar
Svårt att ta hennes gråtande på allvar kring hur kontrollerad och övervakad hon varit. Det har ju fungerat! Så det kanske fanns en poäng med det?

Tror ni har rätt, ni som spekulerar i sjukdomsvinst, viljan att vara som ett litet barn, kampen för uppmärksamhet. Och då är det ju betydligt mer komplext än att bara få i sig näring.

Bra att hon stängt ner chatten, det betyder att det fanns fler som ifrågasatte än folietanter med kronisk borrelia.
Citera
2026-03-13, 09:16
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbirdz
Är det inte märkligt att hemma så ramlar Alice ihop i kramper där hon blir medvetslös och slår sig blodig och måste åka ambulans till sjukhus varje månad. Bara förra sommaren behövde hon åka till akuten minst fyra gånger! Hon har ju varit fruktansvärt arg på neurologen som inte tar henne på allvar.
Men när hon läggs in på sjukhus med övervakning så har hon inte ett enda krampanfall eller fallolycka på två månader.
Likaså beskriver hon senast i december 2025 hur det är fruktansvärt svårt att andas och att hon knappt får luft, men under hela vårdtiden inklusive IVA har hon inte behövt syrgas en enda gång?
Exakt detta har jag också tänkt på. Inte ett enda "anfall" under tiden på sjukhus, detta trots att hennes epilepsimedicin har satts ut!

Som sagt, jag förutspår "förvärrad epilepsi" (en diagnos jag har för mig att hon inte heller har fått och har beklagat sig över det?!)... Givetvis endast när hon är ensam hemma/på rummet.
Citera
2026-03-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Exakt detta har jag också tänkt på. Inte ett enda "anfall" under tiden på sjukhus, detta trots att hennes epilepsimedicin har satts ut!

Som sagt, jag förutspår "förvärrad epilepsi" (en diagnos jag har för mig att hon inte heller har fått och har beklagat sig över det?!)... Givetvis endast när hon är ensam hemma/på rummet.

Hennes ”epilepsianfall” var väl krampanfall som berodde på hennes undernäring pga rubbad saltbalans. Jag undrar om hon fått öppen psykiatrisk tvångsvård men jag tror tyvärr ej det. Hon postade nu på morgonen ett inlägg när hon var ute och gick. Undra om det är en av hennes maniska powerwalks för att gå ner i vikt. Om hon fortsätter på samma spår som innan kommer hon troligtvis att drabbas av krampanfall igen men hon kommer väl skylla på att hennes neurolog aldrig hör av sig och hon inte för hjälp för sin ”epilepsi”
Det måste ju ha varit ett flertal läkare och sjuksköterskor som berättat för henne och hennes mamma varför hon får dessa krampanfall, också varför hennes tarm är kaos (symptom pga undernäring) men de väljer att blunda och hålla för öronen och upprepa mantrat med att vården är sämst trots att svenska sjukvården räddat livet på bägge två.
Citera
2026-03-13, 10:42
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Hennes ”epilepsianfall” var väl krampanfall som berodde på hennes undernäring pga rubbad saltbalans. Jag undrar om hon fått öppen psykiatrisk tvångsvård men jag tror tyvärr ej det. Hon postade nu på morgonen ett inlägg när hon var ute och gick. Undra om det är en av hennes maniska powerwalks för att gå ner i vikt. Om hon fortsätter på samma spår som innan kommer hon troligtvis att drabbas av krampanfall igen men hon kommer väl skylla på att hennes neurolog aldrig hör av sig och hon inte för hjälp för sin ”epilepsi”
Det måste ju ha varit ett flertal läkare och sjuksköterskor som berättat för henne och hennes mamma varför hon får dessa krampanfall, också varför hennes tarm är kaos (symptom pga undernäring) men de väljer att blunda och hålla för öronen och upprepa mantrat med att vården är sämst trots att svenska sjukvården räddat livet på bägge två.
Nej jag tror tvångsvården är helt avskriven eftersom hennes BMI är över en viss siffra. Däremot lär de boka in tider på Ästörningsmottagningen som hon bara avbokar...
De vägrar inse att undervikten är något A själv åsamkat sig.
Citera
2026-03-13, 11:03
Medlem
Lite ironiskt att på bilden hon la upp där hon skrev att hon får åka hem syns en matkasse hon packat saker i från ICA där det står ÄT OCH NJUT
Citera
2026-03-13, 12:17
Medlem
Nu har hon varit hemma ett dygn och det enda hon lagt upp bilder på att hon äntligen får äta nu när hon får bestämma själv är chips, sockerfri saft, yoghurt, sockerfri proteinbar, smoothie gjord på proteinpulver och bullar. Äter hon ingen riktig mat? Frukt, grönsaker? Kolhydrater? Kött?
Det känns som att Alice skulle behöva träffa en dietist som lär henne om kost och hur ett normalt matintag faktiskt ser ut. Eftersom Alice inte verkar ha några jämnåriga vänner eller någonsin varit på en arbetsplats med kollegor så kanske hon inte vet hur "vanliga" människor äter?
Citera
2026-03-13, 13:02
Medlem
Citat:
Nu har hon varit hemma ett dygn och det enda hon lagt upp bilder på att hon äntligen får äta nu när hon får bestämma själv är chips, sockerfri saft, yoghurt, sockerfri proteinbar, smoothie gjord på proteinpulver och bullar. Äter hon ingen riktig mat? Frukt, grönsaker? Kolhydrater? Kött?
Det känns som att Alice skulle behöva träffa en dietist som lär henne om kost och hur ett normalt matintag faktiskt ser ut. Eftersom Alice inte verkar ha några jämnåriga vänner eller någonsin varit på en arbetsplats med kollegor så kanske hon inte vet hur "vanliga" människor äter?

Jag tror inte hon äter nåt av det där… finns inga spår efter att hon har ätit. Ska bara se ut som att hon äter.
Citera
2026-03-13, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snillet88
Jag tror inte hon äter nåt av det där… finns inga spår efter att hon har ätit. Ska bara se ut som att hon äter.

Nä det tror jag inte heller.
På sjukhuset fick hon små barnportioner men klagade på att hon inte orkade äta upp för hennes mage klarade inte så mycket. Men hemma kan hon äta två hela bullar som fika innan klockan ens blivit 11. Och om hennes mage verkligen bara klarar av en väldigt liten mängd mat, vore det inte klokare att äta något näringsrikt nu när hon precis vårdats inneliggande två månader för livshotande näringsbrist?
Citera
2026-03-13, 14:54
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Nä det tror jag inte heller.
På sjukhuset fick hon små barnportioner men klagade på att hon inte orkade äta upp för hennes mage klarade inte så mycket. Men hemma kan hon äta två hela bullar som fika innan klockan ens blivit 11. Och om hennes mage verkligen bara klarar av en väldigt liten mängd mat, vore det inte klokare att äta något näringsrikt nu när hon precis vårdats inneliggande två månader för livshotande näringsbrist?
Det går inte alls ihop med att hon på psyket klagade över att hon fick "för lite protein" och "ska man verkligen äta bönor och cornflakes när man har känslig mage va!". Hur mycket protein är det i hennes kanelbullar då? Hur bra är vetebullar för en känslig mage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in