2026-10-07, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Lite olika approach på de olika kontona...

https://filego.at/bucket/b865b13b-5a46-4195-aa0f-7893c3cc5abf

Oj. 🙈 Om man sitter sådär brett isär med benen när man bär klänning så visar man garanterat trosorna. Känns väldigt utmanande och "sexigt" att sitta så med en främmande man som man aldrig träffat förut, inte något jag skulle göra med en vanlig killkompis direkt.
Man får mer och mer tankarna att ryktena i tråden och på Bloggbevakning stämmer, om vad As "sysselsättning" i Dubai var.
Citera
2026-10-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
Hittade ej detta igår . I början av bloggen ?

https://bloggbevakning.nyheter24.se/2026/10/06/216722/#comments

I kommentarerna, inte själva inlägget. Jag var nog otydlig igår när jag skrev att det pratades om henne där.
Bläddra ner en bit så ser du en OT-kommentar om Alice.
Citera
2026-10-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
”Livet känns 100 kg lättare här.” Hon borde säga det till migrantarbetarna som lever under slavliknande förhållanden i Dubai också. Undrar om de känner samma lättnad, eller om den mest gäller turister som njuter av lyxen de andra sliter för.
Det där - har hon och många andra inte förmåga att förstå, eller ta på allvar.
Citera
2026-10-07, 10:33
Medlem
Hon är pinsamt korkad på nåt sätt. Lever nåt sabla "uppe-i-det-blå" som småtjejer gör innan de gått ur gymnasiet. Tro hon sneglar väldigt mycket åt de influensers som skapat sig liv utomlands på olika sätt. Det finns ju några som lyckades, eller hur jag ska uttrycka mig. Fråga mig inte hur de försörjer sig, t.ex Moa Mattsson.
Citera
2026-10-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hon är pinsamt korkad på nåt sätt. Lever nåt sabla "uppe-i-det-blå" som småtjejer gör innan de gått ur gymnasiet. Tro hon sneglar väldigt mycket åt de influensers som skapat sig liv utomlands på olika sätt. Det finns ju några som lyckades, eller hur jag ska uttrycka mig. Fråga mig inte hur de försörjer sig, t.ex Moa Mattsson.

Fick upp hennes syster i flödet för några dagar sedan. Hade ingen koll på vem hon var innan mer än att brorsan jobbar hos henne och att hon och Alice inte har någon kontakt. Det känns inte helt långsökt att det finns en avundsjuka från Alice sida. Systern har en fin restaurang och verkar vara en etablerad person i branschen. Det finns filmer och bilder på när hon varit med i intervjuer och aktiv i olika branschevenemang, gästspel mm. Hon ser onekligen väldigt bra ut, är gift och har två barn. Lever med andra ord ett liv långt ifrån Alice lilla bubbla där hon fejkar sjukdomar, bor med mamma, är helt utan inkomst och åker som eskort till Dubai.
Citera
2026-10-07, 10:55
Medlem
Hellvetes avatar
Hur kommer hon agera när hon kommer hem nu tror ni?
Är det kritik=hat? Smärtorna kommer tillbaka dag ett? Filma smet med blixt?

Hon hoppas att bakandet ska ta henne till Dubai. Det kommer inte ens ta henne till Borås...
Citera
2026-10-07, 10:57
Medlem
Har A sagt att de ej har kontakt ? Har ej hängt med i allt om denna A men nu sista veckorna har väl alla ?förstått vad hon sysslar med .
A lever i sin egen lilla värld .

Resturangen är jättefin och omtyckt i Alingsås . Den ligger typ jämte kollektivets bostad dessutom . Samma område .

Syrran verkar sund och hann nog aldrig bli medberoende som sin mor och har förmodligen givit upp att det nånsin ska bli bra. H är i allafall där och man hör ju att H är barnvakt då och då . Fint . De har säkert någon överenskommelse att de ej pratar om A för att ej bli oense .
Stark fin syster !
Citera
2026-10-07, 11:02
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
Har A sagt att de ej har kontakt ? Har ej hängt med i allt om denna A men nu sista veckorna har väl alla ?förstått vad hon sysslar med .
A lever i sin egen lilla värld .

Resturangen är jättefin och omtyckt i Alingsås . Den ligger typ jämte kollektivets bostad dessutom . Samma område .

Syrran verkar sund och hann nog aldrig bli medberoende som sin mor och har förmodligen givit upp att det nånsin ska bli bra. H är i allafall där och man hör ju att H är barnvakt då och då . Fint . De har säkert någon överenskommelse att de ej pratar om A för att ej bli oense .
Stark fin syster !
Det var inte så längesedan som både A och H snackade skit om systern i sin podd.
Citera
2026-10-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua
Fick upp hennes syster i flödet för några dagar sedan. Hade ingen koll på vem hon var innan mer än att brorsan jobbar hos henne och att hon och Alice inte har någon kontakt. Det känns inte helt långsökt att det finns en avundsjuka från Alice sida. Systern har en fin restaurang och verkar vara en etablerad person i branschen. Det finns filmer och bilder på när hon varit med i intervjuer och aktiv i olika branschevenemang, gästspel mm. Hon ser onekligen väldigt bra ut, är gift och har två barn. Lever med andra ord ett liv långt ifrån Alice lilla bubbla där hon fejkar sjukdomar, bor med mamma, är helt utan inkomst och åker som eskort till Dubai.
Olivia är väldigt duktig som krögare, känner några som jobbat hos/med henne och de lovordar henne verkligen. Vi vet ju inte om det är A som håller avstånd till O eller om det goes both ways. Men jag gissar att det inte är helt lätt att vara syster till en individ som A och ha en mamma som H.
Citera
2026-10-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Det var inte så längesedan som både A och H snackade skit om systern i sin podd.
Det avsnittet gjorde mig fasen illamående! A satt och vräkte ur sig saker med häxrösten påkopplad, H satt och höll med, liksom validerade det A sa. Unket verkligen, måste ju kännas helt rubbat som syster att behöva höra den skiten. H passar ju barnbarn ibland, men har vi egentligen hört nåt om att H umgås med dotter O, sedan det där avsnittet och sedan A blev inlagd efter att O varit i kontakt med läkaren?
Citera
2026-10-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Hur kommer hon agera när hon kommer hem nu tror ni?
Är det kritik=hat? Smärtorna kommer tillbaka dag ett? Filma smet med blixt?

Hon hoppas att bakandet ska ta henne till Dubai. Det kommer inte ens ta henne till Borås...
Inte ens till Långared!
Citera
2026-10-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
Å det är så sunkigt!

Jag tror en del av förklaringen är att A verkligen tror och tycker att hon FÖRTJÄNAR lyxlivet i Dubai. Det är liksom där hon ska vara, där hon hör hemma - tycker hon.

Och när hon inte lyckats skapa sig det livet utan bor hos mamma utan jobb och drar in pengar bara på att lura stackars godtrogna prenumeranter, så slår det slint i hennes skalle. Det kan ju inte vara hennes eget fel! Det måste bero på någon eller något annat. Sjukdomar, skador, smärta, dumma läkare som inget förstår… Ja hon ägnar all sin tid åt att hitta andra att skylla på, attackera och gnälla över. I stället för att göra det riktiga jobbet med sig själv.

Hur var det, ”komplex personlighetsstörning” va?

Håller med, verkligen spot on! Den här typen av människor har inte förmågan att förändra sig eller öht reflektera över sitt beteende är min erfarenhet.
Gissar att hon kommer hitta nån man som kan "ta hand om henne".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in