2025-07-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Undrar jag med. Såg en som hade en tjockare fleecejacka å mössa på sig förra veckan å det var en av dom varmaste dagarna där jag huserar. Galet 😳

Täckjacka i sommarvärmen är vanligt. Jeans o varma skor.. på stranden ser man oxå mycket kläder. Mer än vad som behövs för att skydda mot solen. Har oxå svårt att förstå detta
Citera
2025-07-30, 09:48
Medlem
Det finns sjukdomar och mediciner som gör att man är känslig för solljus.

Sen måste man även komma ihåg att kläder som isolerar mot kyla oftast gör det lika bra mot värme. Vi som nordbor har svårt att förstå det, Men är är ett AI svar om detta.
Ja, kläder kan isolera mot värme, precis som de isolerar mot kyla. Värmeisolering är förmågan att minska värmeflödet genom ett material. Kläder, särskilt de med bra isoleringsegenskaper, kan hålla kroppen svalare genom att minska värmeöverföringen från omgivningen till kroppen.
Senast redigerad av zapohd 2025-07-30 kl. 09:53.
Citera
2025-07-30, 10:00
Medlem
Jordgubbes avatar
De kanske inte är lika överväldigade av värmen som du. Eller förstått nåt om kläder och värme som vi andra missat.

https://www.bbc.com/future/article/2...-keep-you-cool
https://syrian-heritage.org/people-o...ouin-clothing/
https://help.avocadogreenmattress.co...e-and-moisture
Citera
2025-07-30, 10:02
Medlem
Airwave92s avatar
Haha har sett många blattar med vinterjacka
Citera
2025-07-30, 10:17
Medlem
Jag fattar att man inte borde bry sig, men … jag får typ ångest när jag ser nån i varma tröjor/jackor när det är kokvarmt ute. Obegripligt för mig att förstå. Men brukar oftast vara någon som verkar vara psyksjuk eller någon form av autism.
Citera
2025-07-30, 10:19
Medlem
goofers avatar
Luvtröja + dunväst och förmodligen något under luvtröjan också, adidas sparkbyxor och kickersskor.

Ja vill man se "ball" ut i 30 grader och solksken så får man stå ut med att vara svettig.

Detta bärs mest av svartmuskiga men har även sett någon svenne som vill smälta in i det "tuffa och balla" modet.

Sjukt är det i alla fall.
Citera
2025-07-30, 10:20
Medlem
Vuxna män i shorts
Citera
2025-07-30, 10:22
Medlem
Påminner om Hooja låten Donkey Kong's inledning:

Ja den här låten går ut till alla Stockholmare
Som har dunjacka fast det inte är kallt

Citera
2025-07-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-Allan
Ni mongos som går runt i jacka och långbyxor när det är högsommar, vad har gått fel??

Ofta ser man människor som är helt off så som flyktingar, psyksjuka och gamlingar ränna runt i kläder man har på sig i novemberkylan. Vad är det man inte fattar? Varför går man klädd så??
Varför klär man sig helt fel?

Det är ju smart att hålla musklerna varma då får man mindre problem.
Du kommer förstå när du blir äldre.
Citera
2025-07-30, 10:35
Medlem
Det är snarare problematiskt att, likt dig, ha så pass lite i sitt liv att fundera kring att man har tid att störa sig så mycket på såna petitesser som vad andra människor har för kläder.

Tips: skaffa mer intressen.
Citera
2025-07-30, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Luvtröja + dunväst och förmodligen något under luvtröjan också, adidas sparkbyxor och kickersskor.

Ja vill man se "ball" ut i 30 grader och solksken så får man stå ut med att vara svettig.

Detta bärs mest av svartmuskiga men har även sett någon svenne som vill smälta in i det "tuffa och balla" modet.

Sjukt är det i alla fall.

Låt mig gissa: du är 50+?
Citera
2025-07-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Vuxna män i shorts
Har jag om jag är på stranden eller jobbar i trägårn:
Inget man bär på jobbet eller på restaurant efter att man fyllt 16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in