• 1
  • 2
2025-07-29, 23:48
Medlem
Christopher.s avatar
Tänkte raljera litegrann, försöker leja företag för att göra installationsarbete av kamin, hört av mig till några företag för att få en offert för arbete samt inköp av kamin, dock till ingen nytta, de återkopplar inte. Är det vanligt att företag är vana att inte bemöda sig och återkoppla, jag är en kund med mycket pengar och är beredd att betala för mig. Har vi för dålig konkurrens inom entreprenadbranschen?
Citera
2025-07-29, 23:50
Medlem
franges avatar
Kan ju vara så att de flesta har semester just nu?
Citera
2025-07-29, 23:51
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tänkte raljera litegrann, försöker leja företag för att göra installationsarbete av kamin, hört av mig till några företag för att få en offert för arbete samt inköp av kamin, dock till ingen nytta, de återkopplar inte. Är det vanligt att företag är vana att inte bemöda sig och återkoppla, jag är en kund med mycket pengar och är beredd att betala för mig. Har vi för dålig konkurrens inom entreprenadbranschen?
Ring.
Citera
2025-07-29, 23:58
Medlem
Citat:

Flera miljoner? Eller vad gör dig till en VIP kund?
Citera
2025-07-29, 23:59
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Flera miljoner? Eller vad gör dig till en VIP kund?

Jag menar om jag vore bilhandlare och en kund vill köpa en bil så ser man till att tjäna pengar, borde inte detsamma gälla inom entreprenad?
Citera
2025-07-30, 00:26
Medlem
Citat:
Kanske är det för dålig konkurrens. Kanske har de semester. Kanske hör du av dig på ett krångligt sätt så att de av erfarenhet vet att det kanske blir dyrt att hantera dig.
Citera
2025-07-30, 06:37
Medlem
proconsuls avatar
Mycket vanligt, skulle jag säga. Har varit med om det ett flertal gånger, inom olika branscher. Nu senast sökte jag någon för att byta fläktsystem i villan, ringde tre stycken som skulle höra av sig, det är två veckor sedan, har någon hört av sig? Nej.
Jag skiter i att det är semester. Då säger man att man inte kan förrän i september eller att man har semester eller att man är fullbokad eller whatever. Man säger inte att man ska höra av sig för att sedan skita i det.
Självklart ringer jag inte dessa firmor igen utan ringer tre nya för offerter.
Citera
2025-07-30, 08:02
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Har en bekant som faktiskt ha samma dilemma med just kamininstallation.
Firman har vart ute på plats och kollat vad som behöver göras för att få bort den gamla, det är bestämt vad för ny som ska dit osv, allt är klart men dom får inte tag i firman när dom undrar vad det är som dröjer.
När dom fick tag i dom för någon månad sen så så fick dom bara flummiga bortförklaringar till svar.
Gäller en av dom större aktörerna.
Citera
2025-07-30, 08:56
Medlem
Citat:

Om du har mycket pengar varför begära en offert?
Boka jobbet och låt dem fixa det.
Citera
2025-07-30, 09:15
Medlem
blobben!!!s avatar
Har du ringt eller hur har du hört av dig? Var bor du? Det är helt omöjligt att diskutera med så lite bakgrundsinformation.
Citera
2025-07-30, 09:21
Medlem
Vi är mitt inne i semestern så det är nog främsta förklaringen till att det är svårt få kontakt med hantverkarna.

Återkom i mitten på augusti.
Citera
2025-07-30, 09:21
Medlem
-=Damian=-s avatar
är själv företagare inom bygg.

Och ja nu i semestertider är det oftast svårare att få tag på oss.
I brancher som är små och nischade samt om företaget har bra omdömen så finns det mer jobb än vad man kan hantera - vilket gör att man helt enkelt inte hinner återkoppla på nya förfrågningar.
Så ja, visst är vi bortskämda - Men helst hade vi såklart velat hjälpa alla och tjäna pengar, men finns inte tiden och möjligheten att återkoppla på allt så blir det så att vissa kunder aldrig får återkoppling.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in