Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-07-30, 00:54
Medlem
J.H.s avatar
Han är en jubelidiot. Någon kunde blivit allvarligt skadad. Han varken tittar ordentligt och eller "stage divar" lugnt som man ska i en sån publik, utan tar sats med ett högt hopp.

I en publik bestående av mestadels fjortisar med mobil så är det endast turen som gjorde att ingen blev mos under hans egocentriska kropp.
Citera
2025-07-30, 06:53
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
Killen måste lida av extrem hybris.
Citera
2025-07-30, 12:38
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Är han verkligen oroad för fansen eller mest oroad att folk ska tycka illa om honom? För fullkomligt skiter han inte i hur han mår. Det gör man nog inte. I och med att det var han som orsakade skada, så är det klart man är ''orolig'' över hur personen i frågan mår, tänker jag.

Eller vad tror ni?

Eftersom det var en tjej, så är det väl klart att han vill ha hennes uppgifter och ta kontakt med henne senare. Dels för att ''kolla'' hur ''hon mår'' och se till så hon inte gör en anmälan. För inte vill man göra en anmälan mot någon som ''bryr sig'' och ''är snäll''. För då får man själv en dålig samvete att man gjort en anmälan.

Så han är nog mest rädd för att bli skyldig till vållande till kroppsskada, tror jag. Men jag vet inte. Han kanske genuint bryr sig då?

Slösar man 5 minuter på vara borta från scenen har man satt sin narcissism åt sidan. Någon som vill låtsas bry sig hade fixat damage-control efteråt eller ropat ut något hastigt på scen som "jag vill be om ursäkt till tjejen som skadades av mitt stage dive... nu kör vi vidare!".
Citera
2025-07-30, 14:10
Moderator
Jultrollets avatar
Med tanke på frågan i rubriken och en intressant diskussion om stage diving som kan utvecklas, gör vi en flytt.

Olyckor och katastrofer --> Festivaler och spelningar
/Moderator
Citera
2025-07-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Slösar man 5 minuter på vara borta från scenen har man satt sin narcissism åt sidan. Någon som vill låtsas bry sig hade fixat damage-control efteråt eller ropat ut något hastigt på scen som "jag vill be om ursäkt till tjejen som skadades av mitt stage dive... nu kör vi vidare!".
Hahahahahahaha!

Inte nödvändigtvis. Du tror inte man kan tänka, trots narcissism i sig att det bästa att göra i denna sits för att agera som ''bra människa'' och agera som det allra vettigaste, är att kolla till tjejen, så man inte får mothugg senare och sen bli kallad för just ''narcissism''.

Jösses....

Man har ju hjärna, även en narcissist förstår detta. Nu tror jag dock inte denna killen är narcissist och det säger jag inte heller. Men det var du som tog upp det.

Man begriper själv, hur och vad man ska agera för att anses som empatiskt/sympatiskt + ''normal''.

EDIT: Vi ska inte prata om psykologi här.
Citera
2025-09-05, 03:59
Medlem
Stage dives är mer vanligt inom punk/hardcore. Jag har gjort det flera gånger och folk tar tagit emot mig. Det är mer naturligt och"kultur" inom den scenen och alla förstår varför.

Bolagets publik fattar inte den grejen tyvärr.
Senast redigerad av ironmanfist 2025-09-05 kl. 04:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in